Ford Mustang Cobra Jet 1400. W pełni elektryczny dragster
Po raz pierwszy w historii Ford Performance wprowadza unikatowego, fabrycznego wyścigowego dragstera Mustanga Cobra Jet 1400 z całkowicie elektrycznym napędem. Ten jedyny w swoim rodzaju wyścigowy dragster wytwarza potężną moc 1400 koni mechanicznych i miażdżący moment obrotowy 1491 Nm. Bezszelestnie oraz bez kropli paliwa pokona ćwierć mili poniżej 8 sekund przy prękości ponad 170 km/h.
Świat stanął na głowie. Oczywiste jest, że użycie słów „elektryczny” i „Mustang” przywodzi na myśl zupełnie inny samochód niż ten na zdjęciu. Jakby nie patrzeć pierwszy elektryczny samochód Forda nie była tym, czego oczekiwaliśmy - crossoverem o nazwie Mustang Mach-E. Niektórzy sprzeciwiają się użyciu nazwy Mustang w takim samochodzie, który był zarówno elektryczny, jak i crossoverem. Tradycjonalistom z pewnością spodoba się bardziej kreacja Forda Performance, która, choć EV, jest czymś nieco bardziej tradycyjnym: Mustang Cobra Jet 1400.
Prototyp Mustanga Cobra Jet 1400 stanowi kolejną okazję do rozwinięcia dziedzictwa i wydajności Mustanga przy jednoczesnym zastosowaniu jednych z najbardziej zaawansowanych technologii do przyszłych zespołów napędowych Forda.
Mustang Cobra Jet 1400 uhonorował także oryginalnego Cobra Jet, który po raz pierwszy zdominował paski drag w późnych latach 60. i nadal jest znaczącą siłą w wyścigach drag sportowców.
„Ten projekt był wyzwaniem dla nas wszystkich w Ford Performance, ale wyzwaniem, w które uwielbiamy wchodzić” - powiedział Mark Rushbrook, dyrektor globalny Ford Performance Motorsports. „Widzieliśmy projekt Cobra Jet 1400 jako okazję do rozpoczęcia prac nad elektrycznymi układami napędowymi. w pakiecie samochodu wyścigowego, z którym mieliśmy już duże doświadczenie, więc mieliśmy wyniki testów wydajności, które chcieliśmy teraz dopasować i pokonać. To był fantastyczny projekt do pracy i mamy nadzieję, że pierwszy z wielu członków naszego zespołu w Ford Performance Motorsports ”.
Ford Performance nadal testuje Cobra Jet 1400 przed swoim światowym debiutem jeszcze w tym roku na imprezie drag racing, podczas której zarówno fani, media, jak i konkurenci spotkają się z samochodem wyścigowym, a także zobaczą dokładnie, co potrafi na asfalcie.
Muskularny SUV oparty na Outlanderze drugiej generacji jest jednym z dwóch zupełnie nowych samochodów koncepcyjnych, które zostaną zaprezentowane podczas Tokyo Auto Salon 2022.
W ostatnich latach żadna inna innowacja nie wpłynęła tak radykalnie na obsługę Mercedesów jak samouczący się system operacyjny MBUX (Mercedes-Benz User Experience). W Klasie S zadebiutuje jego druga generacja.