Po wprowadzeniu na rynek nowego samochodu wyścigowego GT3 marka Mercedes-AMG przedstawia kolejne wcielenie GT4 ? modelu, który odnosi sukcesy na całym świecie. Poza odświeżonym designem Mercedes-AMG GT4 przeszedł optymalizacje techniczne, których zadaniem jest m.in. podniesienie osiągów w wyścigach wytrzymałościowych. Lepsze chłodzenie silnika i hamulców sprawia, że nowy GT4 może niezawodnie zapewniać najwyższe osiągi na torze także w warunkach ekstremalnie wysokich temperatur powietrza.
363 wyścigi, 137 miejsc na podium, 151 klasowych zwycięstw i 53 wygrane w klasyfikacji generalnej: lista osiągnięć Mercedesa-AMG GT4 od chwili wprowadzenia na rynek w 2018 r. jest naprawdę imponująca. W ciągu ostatnich dwóch lat „młodszy brat” Mercedesa-AMG GT3 na całym świecie zyskał status jednegoz najbardziej uznanych aut wyścigowych w rozwijającym się segmencie GT4. Jak do tej pory marka samochodów sportowych o wysokich osiągach z Affalterbach dostarczyła prywatnym zespołom ponad 120 egzemplarzy modelu. Wraz z nowym wcieleniem GT4, Mercedes-AMG dodatkowo podnosi wysoki poziom konkurencyjności swojej cenionej maszyny.
Lepsze chłodzenie silnika i hamulców
Do zalet nowego Mercedesa-AMG GT4 należy zoptymalizowane chłodzenie hamulców przedniej osi, a także skuteczniejszy układ chłodzenia jednostki napędowej. Przed przegrzaniem elementów układu hamulcowego zapobiegają zarówno powiększony wlot powietrza chłodzącego hamulce, jak i wymiarowo stabilne przewody pneumatyczne o większej średnicy. Efekt: lepsze właściwości jezdne oraz ograniczone zużycie eksploatacyjne, co jest szczególnie istotne podczas wyścigów wytrzymałościowych. Nowy, karbonowym kanał powietrzny, odpowiednio dopasowana izolacja cieplnai zoptymalizowane adaptery zacisków poprawiają przepływ powietrza wokół elementów podatnych na nagrzewanie. Zoptymalizowane chłodzenie hamulców uzupełniają nowo opracowane tarcze przedniej osi, zaprojektowane z myślą o większej wytrzymałości i wydłużeniu cyklu eksploatacji. Do jeszcze skuteczniejszego chłodzenia sprawdzonego 4-litrowego silnika V8 biturbo AMG przyczynia się nowa lokalizacja chłodnicy oleju, a także nowy karbonowy kanał odprowadzanego powietrza oraz na nowo wyprofilowana krawędź maski z materiału wzmacnianego naturalnym włóknem. W rezultacie Mercedes-AMG GT4 może niezawodnie zapewniać swoje osiągi nawet przy ekstremalnie wysokich temperaturach powietrza.
Nowa koncepcja oświetlenia
Aktualizacja Mercedesa-AMG GT4 obejmuje również zmodyfikowane przednie i tylne światła, odpowiadające modułom zastosowanym w Mercedesie-AMG GT3. Ich konstrukcja jest zgodna z obecnymi drogowymi wersjami Mercedesa-AMG GT. Poza odświeżonym wzornictwem nowa koncepcja oświetlenia ma również walory praktyczne: nowe, wysokowydajne reflektory LED zapewniają znacznie lepszą iluminację toru. W ciemności lub przy słabej widoczności zapewnia to decydujące korzyści w zakresie bezpieczeństwa i osiągów.
Zoptymalizowane prowadzenie
Kolejna przeprowadzona optymalizacja dotyczy modyfikacji tylnych wahaczy, które również są podobne do tych stosowanych w nowym GT3. Wyróżnia je znacznie dłuższa żywotność. W efekcie Mercedes-AMG GT4, który ma na koncie m.in. już trzy klasowe zwycięstwa w 24-godzinnym wyścigu na torze Nürburgring, jest jeszcze lepiej przygotowany do udziału w „maratonach” wytrzymałościowych. Inną nowością w modelu GT4 na rok 2020 jest zastosowanie powiększonego zbiornika płynu hamulcowego, zoptymalizowanego pod kątem szczególnych wymagań panującychw wyścigach długodystansowych.
Najwyższe standardy bezpieczeństwa
Oprócz dalszego rozwoju technicznego Mercedes-AMG GT4 już od chwili premiery wyróżnia się szeregiem zalet – w tym wyjątkowo wysokimi standardami bezpieczeństwa. Klatka bezpieczeństwa wykonana z wysokowytrzymałej stali jest tu przykręcona do aluminiowej ramy przestrzennej, a w dachu znajduje się luk dachowy. Karbonowa klatka bezpieczeństwa kierowcy ze zintegrowanym zagłówkiem zapewnia znacznie wyższy poziom ochrony niż tradycyjne fotele wyścigowe. Kompleksową koncepcję bezpieczeństwa uzupełnia wydajny system gaśniczy. Zastosowana w GT4 sprawdzona elektronika wyścigowa jest łatwa w obsłudzei serwisowaniu. Samochód został wyposażony na przykład w specjalną kontrolę trakcji oraz wielofunkcyjny ABS. Układy te bazują na technice modelu GT3, podobnie jak sekwencyjna wyczynowa skrzynia biegów z regulowanym mechanizmem różnicowym. Zawieszenie z podwójnymi wahaczami oraz amortyzatorami z regulacją ugięcia i odbicia zapewnia bardzo precyzyjne prowadzenie i wyjątkową responsywność. Innowacyjna kontrola momentu obrotowego silnika V8 biturbo stanowi gwarancję dokładności jego dozowania – i przekłada się na pożądane reakcje. Dzięki temu kierowcy na wszystkich poziomach umiejętności szybko zdobywają zaufanie do pojazdu.
Lamborghini Centenario zostało zbudowane we Włoszech jako dzieło sztuki i przedmiot kolekcjonerski z okazji 100. urodzin założyciela firmy Ferruccio Lamborghini w ścisłym ograniczeniu do zaledwie 5 kopii.
Bazując na technologii SUV-a EQS firmy Mercedes-EQ, łączy techniczną perfekcję z ekskluzywnością Maybacha, zgodnie z zasadą Wilhelma Maybacha: „To, co dobre, musi być również piękne”.
Zupełnie nowy hybrydowy Ford Explorer Plug-In - z wydajnym napędem elektrycznym, 7-osobowy, komfortowy podczas jazdy w terenie jest teraz dostarczany klientom w całej Europie.