Tuning | 12.08.21

Ford GT 64 Prototype Heritage Edition

Limitowana edycja pojazdu jest inspirowana prototypem Forda GT z 1964 roku, który stał się jedynym amerykańskim supersamochodem, który wygrał Le Mans.

W hołdzie dla supersamochodu Ford GT, prototypowego pojazdu, który ożywił program ponad pół wieku temu, Ford przedstawia Forda GT ’64 Prototype Heritage Edition 2022. Limitowana edycja pojazdu jest inspirowana prototypem Forda GT z 1964 roku, który zadebiutował na Międzynarodowym Salonie Samochodowym w Nowym Jorku 3 kwietnia 1964 roku i stał się jedynym amerykańskim supersamochodem, który wygrał Le Mans.

„To pierwsza edycja Forda GT Heritage, która wykracza poza świętowanie zwycięstw w wyścigach – ta sięga głęboko i honoruje najwcześniejsze dziedzictwo supersamochodów Forda” – powiedział Mike Severson, menedżer programu Ford GT. „Ford GT ’64 Prototype Heritage Edition to nowoczesna interpretacja oryginału, która nie myli się z tym, czemu ten samochód oddaje hołd”.

 

Mając na celu pokonanie Ferrari i wygranie Le Mans, Ford rozpoczął prace nad własnym samochodem wyścigowym w 1963 roku, a niecały rok później podczas Międzynarodowego Salonu Samochodowego w Nowym Jorku w 1964 roku zaprezentowano prototyp Forda GT (podwozie GT/101).

 

Zbudowano pięć prototypów GT – pierwsze modele Forda wykorzystujące dogłębną analizę aerodynamiczną w celu optymalizacji osiągów przy dużych prędkościach. Są to jedne z najważniejszych samochodów produkowanych przez Forda, stanowiące podstawę programu GT, którego kulminacją był wyścig firmy 1-2-3 w Le Mans w 1966 roku. Samochody symbolizują przełomową inżynierię, która jest kontynuowana przez Forda w 2022 roku Edycja GT Heritage.

 

Spośród pięciu zbudowanych prototypów Forda GT, podwozie GT/105 jest jedynym, które przetrwało i nosi barwę stosowną do epoki.

Podwozia GT/101 i GT/102 zostały zezłomowane po testach zderzeniowych Le Mans i Monza, ale testy te miały kluczowe znaczenie dla wprowadzenia znaczących ulepszeń w GT/103, GT/104 i GT/105. Oznaczając pierwsze zwycięstwo GT, GT/103 wygrał wyścig Daytona w 1965 roku z Kenem Milesem i Lloydem Ruby za kierownicą, a GT/104 zajął trzecie miejsce z Bobem Bondurantem i Ritchiem Gintherem. Zarówno GT/103, jak i GT/104 zostały przemalowane i są ekskluzywnymi eksponatami w Muzeum Shelby w Boulder w Kolorado.

 

Supersamochód Ford GT ’64 Prototype Heritage Edition ma biały lakier Wimbledon White z grafiką Antimatter Blue, w tym potrójnym pasem wyścigowym nad dachem. Widoczne są odsłonięte elementy z włókna węglowego, w tym 20-calowe, lakierowane na niebiesko koła z włókna węglowego Antimatter Blue, a także odsłonięty przedni spojler z włókna węglowego, progi boczne, nóżki lusterek, żaluzje silnika i tylny dyfuzor wykończone w połysku . Zaciski hamulcowe Brembo lakierowane w kolorze srebrnym z czarną grafiką oraz czarne nakrętki kół dodatkowo unowocześniają estetykę.

Włókno węglowe jest również przenoszone do kabiny, z progami drzwi z włókna węglowego, dolnymi słupkami A i konsolą, a także z matowymi rejestrami z włókna węglowego. Fotele z włókna węglowego pokryte alcantarą w kolorze Lightspeed Blue mają srebrne przeszycia, a na powierzchniach siedzeń i zagłówkach wytłoczono logo GT. Deska rozdzielcza jest pokryta skórą Ebony i Alcantarą Lightspeed Blue, a słupki i podsufitka są pokryte Alcantarą Ebony. Aplikacje w kolorze Antimatter Blue na desce rozdzielczej, listwach przy drzwiach i usztywnieniu fotela są skoordynowane z wyjątkowymi kołami. Kierownica jest wykończona w kolorze Ebony Alcantara z czarnymi przeszyciami, a łopatki zmiany biegów z podwójnym sprzęgłem są przezroczyste i wypolerowane.



Nowy Opel Mokka. Nowy elektryk zgubił X w nazwie
Wiadomości | 22.04.20

Nowy Opel Mokka. Nowy elektryk zgubił X w nazwie

Nowy Opel Mokka już na drogach. Nadal zakamuflowany, ale gotowy do pierwszych ważnych testów z inżynierami Opla. I jest elektryczny! Opel Mokka drugiej generacji jest zupełnie nowy, a jego nowoczesna technologia, w tym e-power, jest dokładnie testowana, konfigurowana i zatwierdzana przed wprowadzeniem na rynek. Nowa elektryczna Mokka dostępna od początku w sprzedaży jako samochód elektryczny z zasilaniem akumulatorowym. Testowana nadal w pełni zakamuflowana naprawdę ekscytująca.

Nowa SKODA ENYAQ iV zdjęcia szpiegowskie
Wiadomości | 07.05.20

Nowa SKODA ENYAQ iV zdjęcia szpiegowskie

Nowa ŠKODA ENYAQ iV to pionierski etap realizacji strategii producenta w obszarze wprowadzania napędów elektrycznych i hybrydowych. Pierwszy model produkcyjny ŠKODY oparty na modułowej platformie dla pojazdów elektrycznych MEB Grupy Volkswagen.

Ferrari SF21 oficjalna premiera bolidu na sezon 2021
MotorSport | 10.03.21

Ferrari SF21 oficjalna premiera bolidu na sezon 2021

Samochód SF21 Scuderia Ferrari Mission Winnow, który będzie ścigał się w tym sezonie, został dziś pokazany po raz pierwszy.