Super Cars | 24.11.23

Pagani Automobili przedstawia Imola Roadster

Produkcja będzie ograniczona do zaledwie ośmiu egzemplarzy homologowanych do użytku drogowego, a jego odważne linie inspirowane są Huayrą R, Hypercarem stworzonym wyłącznie do użytku na torze.


Pagani Automobili przedstawia Imola Roadster

Pagani Automobili przedstawia Imola Roadster, nową limitowaną edycję oddziału Grandi Complicazioni. Dzięki jedynemu w swoim rodzaju projektowi i specyfikacji technicznej pojazd ten nie boi się toru, nawet jeśli jego osiem egzemplarzy posiada homologację do ruchu drogowego na całym świecie. Jest to najlepiej działający open-top, jaki kiedykolwiek stworzyła marka.

 

Lorenzo Kerkoc – szef Pagani Grandi Complicazioni, stwierdza: „Początkowo chcieliśmy stworzyć bliźniaczy model Imola Coupé z otwartym dachem, wprowadzonego w 2020 roku pojazdu, który składał hołd legendarnemu torowi wyścigowemu. Następnie przyjęliśmy inne podejście: połączyliśmy wyrafinowaną technologię Huayra Roadster BC z designem i zasadami aerodynamiki samochodu torowego Huayra R. Rezultatem jest znacznie bardziej zaawansowana i złożona Imola Roadster”.

 

Mocniejszy silnik wymaga zwiększonego chłodzenia, co skłoniło zespół do skrupulatnego zajęcia się chłodnicami i dynamiką przepływów powietrza we wnętrzu, zwiększając niezawodność i osiągi Imoli Roadster. Dwie nowe funkcje optymalizują chłodzenie: powiększenie dwóch przednich wlotów powietrza i podwójny wylot ciepłego powietrza, jeden jest ukryty w nadkolu, a drugi z boku zderzaka, co jest cechą charakterystyczną modelu Imola. Otwory w nadkolach zapewniają wiele korzyści, takich jak zmniejszenie ciśnienia pod przednią częścią pojazdu, co poprawia stabilność aerodynamiczną i poprawia przepływ powietrza w kierunku tylnych elementów aerodynamicznych. Wystający w górnej części sylwetki wlot powietrza maksymalizuje skuteczność zasysania Pagani V12; imponująca centralna płetwa minimalizuje fale i stabilizuje pojazd. Po raz pierwszy z maską zintegrowano czerpak powietrza i wsporniki tylnego skrzydła.

 

Zmodernizowano korpus tylnych świateł, a nowe nawiewy odprowadzają jednocześnie gorące powietrze z nadkola. Poprawia to jednocześnie chłodzenie tylnych hamulców i siłę docisku, czyli siłę aerodynamiczną, która dociska pojazd do podłoża i zwiększa przyczepność. Imponujący ekstraktor równoważy efekt podłoża generowany przez imponujący tylny rozdzielacz.

 

Imola Roadster część swojej magii zawdzięcza ewolucji Pagani V12 o pojemności 5980 cm3, zaprojektowanemu specjalnie dla Pagani przez Mercedes-Benz AMG, który zapewnia 850 KM i moment obrotowy 1100 nm. Moc ta jest przenoszona na drogę za pośrednictwem skrzyni biegów Pagani za pomocą Xtrac, siedmiobiegowej poprzecznej, sekwencyjnej skrzyni biegów, znanej z niezwykłej szybkości reakcji.

 

Dziennikarz: Piotr Dąmbrowski



Mazda zdobywa sześć nagród IIHS Safety Pick+
Wiadomości | 08.04.20

Mazda zdobywa sześć nagród IIHS Safety Pick+

Mazda Motor Corporation ogłosiła, że sześć modeli w specyfikacji na rynek USA, przebadanych przez Amerykański Ubezpieczeniowy Instytut Bezpieczeństwa Drogowego, zostało wyróżnionych najwyższą możliwą notą w rankingu bezpieczeństwa Top Safety Pick+.

Światowa premiera nowego Maserati MC20 Cielo
Premiery | 27.05.22

Światowa premiera nowego Maserati MC20 Cielo

Opracowany w Maserati Innovation Lab i produkowany w historycznej fabryce przy Viale Ciro Menotti, spyder jest w 100% produkowany we Włoszech i w 100% w Modenie, podobnie jak wersja coupé.

Rimac Nevera, najszybszy na świecie
Elektryczne | 17.11.22

Rimac Nevera, najszybszy na świecie

Rekordowy Rimac Nevera osiąga 412 km/h, stając się najszybszym produkowanym samochodem elektrycznym na świecie.