Premiery | 20.09.22

Ferrari zaprezentowało model Purosangue

Po raz pierwszy w swojej 75-letniej historii Ferrari wprowadza na rynek czterodrzwiowy, czteromiejscowy samochód, w którym kolosalna moc spotyka się z rewolucyjną stylistyką.

Ferrari stworzyło samochód, który jest wyjątkowy na arenie światowej. Nie tylko osiągi, przyjemność z jazdy i komfort współistnieją w doskonałej harmonii, ale jest także niezrównanym odzwierciedleniem Kultowe DNA rozbrykanego konia. Z tego powodu wybrano nazwę Purosangue, po włosku „pełnokrwisty”.

 

Aby umożliwić firmie osiągnięcie ambitnych celów postawionych przed tym projektem i stworzenie samochodu godnego miejsca w jego ofercie, przyjęto zupełnie inny układ i innowacyjne proporcje w porównaniu do współczesnych archetypów GT (tzw. crossoverów i SUV-ów). Przeciętny nowoczesny silnik GT jest zamontowany z przodu w samochodzie, niemal okrakiem na przednią oś ze skrzynią biegów połączoną bezpośrednio z nią. Wynikiem tego jest mniej niż optymalny rozkład masy, który zapewnia dynamikę jazdy i przyjemność z jazdy znacznie poniżej standardów doskonałości, do których przyzwyczaili się klienci i entuzjaści Ferrari.

 

Z drugiej strony Purosangue ma montowany centralnie z przodu silnik ze skrzynią biegów z tyłu, aby stworzyć sportowy układ transaxle. Power Transfer Unit (PTU) jest sprzężony przed silnikiem, aby zapewnić wyjątkową przekładnię 4×4. Zapewnia to dokładnie taki rozkład masy 49:51%, który inżynierowie Maranello uważają za optymalny dla samochodu sportowego z silnikiem umieszczonym centralnie z przodu.

 

Purosangue wyróżnia się o głowę i ramiona ponad resztą rynku dzięki swojej wydajności i wygodzie. To jedyny samochód o takich proporcjach, który ma montowany centralnie z przodu, wolnossący silnik V12. Najbardziej kultowy silnik Maranello debiutuje w tej zupełnie nowej konfiguracji, aby zapewnić, że samochód uwolni więcej mocy niż jakikolwiek inny w tym segmencie, jednocześnie gwarantując najbardziej fascynującą ścieżkę dźwiękową silnika Ferrari. Co więcej, może dostarczać 80% momentu obrotowego nawet przy niskich obrotach, zapewniając wyjątkową przyjemność z jazdy przez cały czas.

 

Rozwój aerodynamiczny Purosangue koncentrował się na jak najefektywniejszym wykonaniu nadwozia, podwozia i tylnego dyfuzora. Nowe rozwiązania obejmują synergię między przednim zderzakiem a osłoną nadkoli, która generuje kurtynę powietrzną, która aerodynamicznie uszczelnia przednie koła, zapobiegając generowaniu turbulentnych poprzecznych strumieni powietrza.

 

Ferrari przekazało również Purosangue najnowsze wersje systemów dynamicznej kontroli pojazdu wprowadzone w najmocniejszych i ekskluzywnych samochodach sportowych, w tym niezależne kierowanie czterema kołami i „evo” ABS z 6-kierunkowym dynamicznym czujnikiem podwozia (6w-CDS) . Światowy debiut to nowy aktywny system zawieszenia Ferrari. To bardzo skutecznie kontroluje przechyły nadwozia na zakrętach, a także powierzchnię styku opony z nierównościami o wysokiej częstotliwości, aby zapewnić takie same osiągi i reakcję na prowadzenie, jak w jednym z samochodów sportowych marki.

 

Całkowicie nowe podwozie ma w standardzie dach z włókna węglowego, aby obniżyć masę i obniżyć środek ciężkości. Przeprojektowanie nadwozia od podstaw oznaczało również, że projektanci mogli zastosować tylne drzwi z zawiasami (drzwi powitalne), aby ułatwić wsiadanie i wysiadanie, zachowując jednocześnie jak najbardziej zwarty samochód. Kabina ma cztery duże, podgrzewane fotele elektryczne, które pomieszczą wygodnie cztery osoby dorosłe. Bagażnik jest największym, jaki kiedykolwiek widziano w Ferrari, a tylne siedzenia można złożyć, aby zwiększyć przestrzeń bagażową. Oczywiście Purosangue ma lepszą pozycję za kierownicą niż inne Ferrari, ale konfiguracja jest taka sama jak w każdym innym Ferrari. W rezultacie pozycja za kierownicą jest nadal intymna i blisko podłogi, co zapewnia lepsze połączenie z dynamicznymi możliwościami samochodu.

 

Purosangue oferuje wiodące w swojej klasie osiągi (od 0 do 100 km/h w 3,3 s i od 0 do 200 w 10,6 s), pozycja za kierownicą i oszałamiająca, naturalnie wolnossąca ścieżka dźwiękowa V12 zapewniają zupełnie nowe, a jednocześnie całkowicie wrażenia z jazdy Ferrari. Fakt, że w standardzie dostarczana jest szeroka gama ukierunkowanych na wygodę treści, takich jak system audio Burmester, oraz wiele opcjonalnych dodatków, w tym zupełnie nowa tapicerka Alcantara, pozyskiwana z certyfikowanego poliestru z recyklingu, sprawia, że ​​Purosangue jest najbardziej kompletny czterodrzwiowy, czteromiejscowy w segmencie.



Lewis Hamilton zajmuje po raz 100. pole position w karierze
Wiadomości | 09.05.21

Lewis Hamilton zajmuje po raz 100. pole position w karierze

Lewis Hamilton pokonał Maxa Verstappena zaledwie o 0,036 sekundy, aby przejść do historii jako pierwszy kierowca, który osiągnął 100 pole position.

Honda zaprezentowała swój drugi w pełni elektryczny pojazd e:Ny1
Elektryczne | 17.05.23

Honda zaprezentowała swój drugi w pełni elektryczny pojazd e:Ny1

Jest to kolejny w pełni elektryczny samochód Hondy z segmentu B, który pojawi się w Europie, po cieszącym się dużym uznaniem samochodzie miejskim Honda e.

SEAT przedstawia nową markę SEAT MÓ
Elektryczne | 17.06.20

SEAT przedstawia nową markę SEAT MÓ

16 czerwca w barcelońskim centrum CASA SEAT hiszpański producent ogłosił powstanie nowej marki SEAT MÓ, skoncentrowanej na miejskiej mobilności. Pierwszymi pojazdami marki są elektryczny skuter SEAT MÓ eScooter 125 oraz elektryczna hulajnoga SEAT MÓ eKickScooter 65. W wydarzeniu wzięli udział m.in. burmistrz Barcelony Ada Colau, CEO i wiceprezes SEAT-a ds. finansowych Carsten Isensee oraz Wayne Griffths, wiceprezes ds. sprzedaży i marketingu SEAT-a i CEO CUPRY.