Premiery | 20.09.22

Ferrari zaprezentowało model Purosangue

Po raz pierwszy w swojej 75-letniej historii Ferrari wprowadza na rynek czterodrzwiowy, czteromiejscowy samochód, w którym kolosalna moc spotyka się z rewolucyjną stylistyką.

Ferrari stworzyło samochód, który jest wyjątkowy na arenie światowej. Nie tylko osiągi, przyjemność z jazdy i komfort współistnieją w doskonałej harmonii, ale jest także niezrównanym odzwierciedleniem Kultowe DNA rozbrykanego konia. Z tego powodu wybrano nazwę Purosangue, po włosku „pełnokrwisty”.

 

Aby umożliwić firmie osiągnięcie ambitnych celów postawionych przed tym projektem i stworzenie samochodu godnego miejsca w jego ofercie, przyjęto zupełnie inny układ i innowacyjne proporcje w porównaniu do współczesnych archetypów GT (tzw. crossoverów i SUV-ów). Przeciętny nowoczesny silnik GT jest zamontowany z przodu w samochodzie, niemal okrakiem na przednią oś ze skrzynią biegów połączoną bezpośrednio z nią. Wynikiem tego jest mniej niż optymalny rozkład masy, który zapewnia dynamikę jazdy i przyjemność z jazdy znacznie poniżej standardów doskonałości, do których przyzwyczaili się klienci i entuzjaści Ferrari.

 

Z drugiej strony Purosangue ma montowany centralnie z przodu silnik ze skrzynią biegów z tyłu, aby stworzyć sportowy układ transaxle. Power Transfer Unit (PTU) jest sprzężony przed silnikiem, aby zapewnić wyjątkową przekładnię 4×4. Zapewnia to dokładnie taki rozkład masy 49:51%, który inżynierowie Maranello uważają za optymalny dla samochodu sportowego z silnikiem umieszczonym centralnie z przodu.

 

Purosangue wyróżnia się o głowę i ramiona ponad resztą rynku dzięki swojej wydajności i wygodzie. To jedyny samochód o takich proporcjach, który ma montowany centralnie z przodu, wolnossący silnik V12. Najbardziej kultowy silnik Maranello debiutuje w tej zupełnie nowej konfiguracji, aby zapewnić, że samochód uwolni więcej mocy niż jakikolwiek inny w tym segmencie, jednocześnie gwarantując najbardziej fascynującą ścieżkę dźwiękową silnika Ferrari. Co więcej, może dostarczać 80% momentu obrotowego nawet przy niskich obrotach, zapewniając wyjątkową przyjemność z jazdy przez cały czas.

 

Rozwój aerodynamiczny Purosangue koncentrował się na jak najefektywniejszym wykonaniu nadwozia, podwozia i tylnego dyfuzora. Nowe rozwiązania obejmują synergię między przednim zderzakiem a osłoną nadkoli, która generuje kurtynę powietrzną, która aerodynamicznie uszczelnia przednie koła, zapobiegając generowaniu turbulentnych poprzecznych strumieni powietrza.

 

Ferrari przekazało również Purosangue najnowsze wersje systemów dynamicznej kontroli pojazdu wprowadzone w najmocniejszych i ekskluzywnych samochodach sportowych, w tym niezależne kierowanie czterema kołami i „evo” ABS z 6-kierunkowym dynamicznym czujnikiem podwozia (6w-CDS) . Światowy debiut to nowy aktywny system zawieszenia Ferrari. To bardzo skutecznie kontroluje przechyły nadwozia na zakrętach, a także powierzchnię styku opony z nierównościami o wysokiej częstotliwości, aby zapewnić takie same osiągi i reakcję na prowadzenie, jak w jednym z samochodów sportowych marki.

 

Całkowicie nowe podwozie ma w standardzie dach z włókna węglowego, aby obniżyć masę i obniżyć środek ciężkości. Przeprojektowanie nadwozia od podstaw oznaczało również, że projektanci mogli zastosować tylne drzwi z zawiasami (drzwi powitalne), aby ułatwić wsiadanie i wysiadanie, zachowując jednocześnie jak najbardziej zwarty samochód. Kabina ma cztery duże, podgrzewane fotele elektryczne, które pomieszczą wygodnie cztery osoby dorosłe. Bagażnik jest największym, jaki kiedykolwiek widziano w Ferrari, a tylne siedzenia można złożyć, aby zwiększyć przestrzeń bagażową. Oczywiście Purosangue ma lepszą pozycję za kierownicą niż inne Ferrari, ale konfiguracja jest taka sama jak w każdym innym Ferrari. W rezultacie pozycja za kierownicą jest nadal intymna i blisko podłogi, co zapewnia lepsze połączenie z dynamicznymi możliwościami samochodu.

 

Purosangue oferuje wiodące w swojej klasie osiągi (od 0 do 100 km/h w 3,3 s i od 0 do 200 w 10,6 s), pozycja za kierownicą i oszałamiająca, naturalnie wolnossąca ścieżka dźwiękowa V12 zapewniają zupełnie nowe, a jednocześnie całkowicie wrażenia z jazdy Ferrari. Fakt, że w standardzie dostarczana jest szeroka gama ukierunkowanych na wygodę treści, takich jak system audio Burmester, oraz wiele opcjonalnych dodatków, w tym zupełnie nowa tapicerka Alcantara, pozyskiwana z certyfikowanego poliestru z recyklingu, sprawia, że ​​Purosangue jest najbardziej kompletny czterodrzwiowy, czteromiejscowy w segmencie.



Nowa Lancia Ypsilon
Premiery | 16.02.24

Nowa Lancia Ypsilon

Nowa Lancia Ypsilon to pierwszy samochód nowej ery marki, charakteryzujący się ponadczasowym designem, czystymi i radykalnymi formami, zaawansowaną, a jednocześnie prostą w obsłudze technologią.

Całkowicie nowy Volkswagen Taigo już dostępny w salonach
Wiadomości | 03.12.21

Całkowicie nowy Volkswagen Taigo już dostępny w salonach

Nowy SUV Coupe w salonach Volkswagena od 3 grudnia. Pojawia się zupełnie nowy model ze spadzistym dachem przypominającym coupe i lekko podwyższoną pozycją siedzącą.

Lotus Final Edition
Tuning | 08.02.21

Lotus Final Edition

Modele Elise oraz Exige w specjalnej edycji na zakończenie produkcji.