Dzisiaj miała miejsce premiera najnowszej ewolucji dwumiejscowej berlinetty z Maranello z silnikiem umieszczonym z tyłu.
Ferrari 296 GTB na nowo definiuje całą koncepcję zabawy za kierownicą, gwarantując czyste emocje nie tylko podczas popychania samochodu do granic możliwości, ale także w codziennych sytuacjach podczas jazdy.
Prawdziwie rewolucyjny pojazd dla Ferrari, wprowadza nowy typ silnika: 663cv 120° V6 sprzężony z silnikiem elektrycznym. Połączona moc wyjściowa architektury hybrydowej to masywny 830cv, dzięki czemu zapewnia niesamowitą wydajność wraz z ekscytującą i unikalną ścieżką dźwiękową.
Co ważne, nazwa samochodu – łącząca jego całkowitą pojemność skokową (2992 cm3) i liczbę cylindrów z akronimem GTB (Gran Turismo Berlinetta), zgodnie z najlepszą tradycją Ferrari – została wybrana, aby podkreślić zmieniające epokę znaczenie tego nowego silnika dla Maranello.
Wraz z całkowitą całkowitą mocą wyjściową, system hybrydowy typu plug-in (PHEV) skraca czas reakcji pedału gazu do zera i zapewnia zasięg 25 km w całkowicie elektrycznym trybie eDrive, co gwarantuje, że 296 GTB jest niezwykle użytecznym samochodem we wszystkich sytuacjach na drodze .
Skrupulatną uwagę zwrócono na zmniejszenie masy, aby zapewnić równowagę samochodu i delikatność prowadzenia. Rezultatem jest sucha masa wynosząca zaledwie 1470 kg, co jest liderem w swojej klasie pod względem ogólnego stosunku masy do mocy: 1,77 kg/cv.
Nie mniej rewolucyjna jest aerodynamika 296 GTB, ponieważ po raz pierwszy zastosowano aktywne urządzenie nie do kontrolowania oporu, ale do generowania dodatkowej siły docisku. Inspirowany LaFerrari aktywny spojler zintegrowany z tylnym zderzakiem oznacza, że ??w konfiguracji o dużej sile docisku tylną oś jest dodatkowo dociskane o 100 kg. Poprawia to kontrolę nad pojazdem w sytuacjach jazdy wyczynowej i minimalizuje drogę hamowania podczas hamowania.
Te imponujące osiągi osiągnięto dzięki bezproblemowej optymalizacji objętości samochodu, a jego wyjątkowa nowoczesność nawiązuje do Ferrari z lat 60., co uczyniło prostotę i funkcjonalność ich znakiem rozpoznawczym. Rezultatem jest samochód o niezwykle czystym, eleganckim wyglądzie, w którym wszystkie elementy zorientowane na osiągi łączą się bez wysiłku ze stylistyką, podkreślając nierozerwalny mariaż technologii i estetyki, który jest znakiem rozpoznawczym wszystkich Ferrari.
Główny zestaw wskaźników jest osadzony w głębokiej szczelinie wyrzeźbionej w tapicerce deski rozdzielczej, charakteryzującej się celowo czystą, napiętą powierzchnią. Strona pasażera jest bardzo minimalistyczna ze standardowym wyświetlaczem po stronie pasażera, co pozwala im przeżyć wrażenia z jazdy bardzo jako uczestnik, prawie jako pilot
We wnętrzu 296 GTB kokpit został opracowany w oparciu o nową koncepcję całkowicie cyfrowego interfejsu, który Ferrari po raz pierwszy zadebiutowało w SF90 Stradale. Jednak w przeciwieństwie do SF90, gdzie projektanci chcieli podkreślić obecność zaawansowanej technologii, filozofia 296 GTB polegała na ubraniu tej technologii w wyrafinowany sposób.
Rezultatem jest czysta, minimalistyczna konotacja, z instrumentami czarnymi do momentu naciśnięcia przycisku Start, po czym wszystkie komponenty ożywają, a 296 GTB ujawnia swoją technologiczną chwałę w postaci wyjątkowo nowoczesnego, ergonomicznego i całkowicie cyfrowego interfejsu. Kolejnym przykładem filozofii Ferrari o maksymalnej czystości formalnej jest wyświetlacz HUD (Head Up Display), który jest zintegrowany ze skórzanym wykończeniem.
Dynamiczny rozwój 296 GTB koncentrował się na zwiększeniu czystych osiągów samochodu, a także poprawie użyteczności zapewnianej przez układ hybrydowy. Specjalnie opracowano nowe komponenty, w tym 6-drożny czujnik dynamiczny podwozia (6w-CDS) – pierwszy na świecie dla sektora motoryzacyjnego.