Premiery | 24.06.21

Ferrari 296 GTB nowa sportowa berlinetta

Dzisiaj miała miejsce premiera najnowszej ewolucji dwumiejscowej berlinetty z Maranello z silnikiem umieszczonym z tyłu.

Ferrari 296 GTB na nowo definiuje całą koncepcję zabawy za kierownicą, gwarantując czyste emocje nie tylko podczas popychania samochodu do granic możliwości, ale także w codziennych sytuacjach podczas jazdy.

 

Prawdziwie rewolucyjny pojazd dla Ferrari, wprowadza nowy typ silnika: 663cv 120° V6 sprzężony z silnikiem elektrycznym. Połączona moc wyjściowa architektury hybrydowej to masywny 830cv, dzięki czemu zapewnia niesamowitą wydajność wraz z ekscytującą i unikalną ścieżką dźwiękową.

Co ważne, nazwa samochodu – łącząca jego całkowitą pojemność skokową (2992 cm3) i liczbę cylindrów z akronimem GTB (Gran Turismo Berlinetta), zgodnie z najlepszą tradycją Ferrari – została wybrana, aby podkreślić zmieniające epokę znaczenie tego nowego silnika dla Maranello.

Wraz z całkowitą całkowitą mocą wyjściową, system hybrydowy typu plug-in (PHEV) skraca czas reakcji pedału gazu do zera i zapewnia zasięg 25 km w całkowicie elektrycznym trybie eDrive, co gwarantuje, że 296 GTB jest niezwykle użytecznym samochodem we wszystkich sytuacjach na drodze .

 

Skrupulatną uwagę zwrócono na zmniejszenie masy, aby zapewnić równowagę samochodu i delikatność prowadzenia. Rezultatem jest sucha masa wynosząca zaledwie 1470 kg, co jest liderem w swojej klasie pod względem ogólnego stosunku masy do mocy: 1,77 kg/cv.

 

Nie mniej rewolucyjna jest aerodynamika 296 GTB, ponieważ po raz pierwszy zastosowano aktywne urządzenie nie do kontrolowania oporu, ale do generowania dodatkowej siły docisku. Inspirowany LaFerrari aktywny spojler zintegrowany z tylnym zderzakiem oznacza, że ??w konfiguracji o dużej sile docisku tylną oś jest dodatkowo dociskane o 100 kg. Poprawia to kontrolę nad pojazdem w sytuacjach jazdy wyczynowej i minimalizuje drogę hamowania podczas hamowania.

 

Te imponujące osiągi osiągnięto dzięki bezproblemowej optymalizacji objętości samochodu, a jego wyjątkowa nowoczesność nawiązuje do Ferrari z lat 60., co uczyniło prostotę i funkcjonalność ich znakiem rozpoznawczym. Rezultatem jest samochód o niezwykle czystym, eleganckim wyglądzie, w którym wszystkie elementy zorientowane na osiągi łączą się bez wysiłku ze stylistyką, podkreślając nierozerwalny mariaż technologii i estetyki, który jest znakiem rozpoznawczym wszystkich Ferrari.



Główny zestaw wskaźników jest osadzony w głębokiej szczelinie wyrzeźbionej w tapicerce deski rozdzielczej, charakteryzującej się celowo czystą, napiętą powierzchnią. Strona pasażera jest bardzo minimalistyczna ze standardowym wyświetlaczem po stronie pasażera, co pozwala im przeżyć wrażenia z jazdy bardzo jako uczestnik, prawie jako pilot

 

We wnętrzu 296 GTB kokpit został opracowany w oparciu o nową koncepcję całkowicie cyfrowego interfejsu, który Ferrari po raz pierwszy zadebiutowało w SF90 Stradale. Jednak w przeciwieństwie do SF90, gdzie projektanci chcieli podkreślić obecność zaawansowanej technologii, filozofia 296 GTB polegała na ubraniu tej technologii w wyrafinowany sposób.

 

Rezultatem jest czysta, minimalistyczna konotacja, z instrumentami czarnymi do momentu naciśnięcia przycisku Start, po czym wszystkie komponenty ożywają, a 296 GTB ujawnia swoją technologiczną chwałę w postaci wyjątkowo nowoczesnego, ergonomicznego i całkowicie cyfrowego interfejsu. Kolejnym przykładem filozofii Ferrari o maksymalnej czystości formalnej jest wyświetlacz HUD (Head Up Display), który jest zintegrowany ze skórzanym wykończeniem.

 

Dynamiczny rozwój 296 GTB koncentrował się na zwiększeniu czystych osiągów samochodu, a także poprawie użyteczności zapewnianej przez układ hybrydowy. Specjalnie opracowano nowe komponenty, w tym 6-drożny czujnik dynamiczny podwozia (6w-CDS) – pierwszy na świecie dla sektora motoryzacyjnego.



Kilka porad, jak sfinansować samochód dla firmy?
Wiadomości | 15.12.21

Kilka porad, jak sfinansować samochód dla firmy?

Poza kwestią wyboru nadwozia, napędu czy wyposażenia, pozostaje także kwestia finansowania, gdzie najbardziej oczywisty wybór nie zawsze jest najlepszy.

Nowa SKODA ENYAQ iV zdjęcia szpiegowskie
Wiadomości | 07.05.20

Nowa SKODA ENYAQ iV zdjęcia szpiegowskie

Nowa ŠKODA ENYAQ iV to pionierski etap realizacji strategii producenta w obszarze wprowadzania napędów elektrycznych i hybrydowych. Pierwszy model produkcyjny ŠKODY oparty na modułowej platformie dla pojazdów elektrycznych MEB Grupy Volkswagen.

Autonomiczny samochód o umiejętnościach kierowcy driftowego
Wiadomości | 20.01.21

Autonomiczny samochód o umiejętnościach kierowcy driftowego

Naukowcy Toyoty oraz Uniwersytetu Stanforda rozpoczynają badania nad zakodowaniem w systemie autonomicznej jazdy instynktu profesjonalnego kierowcy driftowego.