70 lat tradycji oraz 10 milionów sztuk sprzedanych na całym świecie. Całkowicie nowy flagowy model Toyoty został dzisiaj oficjalnie zaprezentowany.
Status Toyoty Land Cruiser jako motoryzacyjnej legendy jest bezdyskusyjny, a jej dziedzictwo obejmuje 70 lat i ponad 10 milionów sprzedaży w 170 krajach i regionach. Dumnym twierdzeniem Toyoty jest to, że Land Cruiser to pojazd, który „pojedzie wszędzie i wszędzie, i przywiezie Cię z powrotem bezpiecznie i dobrze”.
Dzisiaj Toyota przedstawia zupełnie nowego Land Cruisera, zaprezentowanego podczas światowej premiery online, która odbyła się w Dubaju. Land Cruiser (seria 300) jest pierwszym nowym modelem Land Cruisera SW (kombi) od czasu premiery LC 200 w 2007 roku i zajmuje jego miejsce jako nowy flagowy model w gamie SUV-ów. Zmiany, które przynosi, są bezprecedensowe.
Wprowadzając nowy Land Cruiser 300, Toyota jeszcze bardziej wzmacnia swoje referencje w zakresie jakości, trwałości i niezawodności (QDR) wraz z lepszymi osiągami w terenie i na drodze, aby zapewnić kierowcom swobodę poruszania się po każdej trasie.
Silniki, skrzynia biegów i platforma są zupełnie nowe i zaprojektowane tak, aby zapewnić skok naprzód w zakresie osiągów zarówno na drodze, jak i w najtrudniejszych warunkach terenowych. Innowacje i ulepszenia – w tym pierwsze na świecie technologie – zostały wprowadzone bez uszczerbku dla żadnego aspektu zdolności Land Cruisera, koncentrując się na osiągach, którym ludzie mogą zaufać, jeśli chodzi o bezpieczne i bezpieczne przewożenie ich na drogach i w terenie.
Mając to na uwadze, Toyota po raz pierwszy zastosowała nową platformę TNGA (Toyota New Global Architecture), pierwszą zaprojektowaną dla pojazdu z nadwoziem na ramie. Platforma GA-F zachowuje wyjątkowe możliwości terenowe, przynosząc jednocześnie nowe korzyści w zakresie sztywności nadwozia, wytrzymałości i równowagi dynamicznej, a także pomagając zapewnić lepsze osiągi na drodze. Daje podstawę do wprowadzania nowych technologii, redukcji masy, obniżenia środka ciężkości pojazdu, poprawy bezpieczeństwa i umożliwienia nowych projektów zewnętrznych i wewnętrznych.
Sama rama została przeprojektowana, aby zmniejszyć wagę i poprawić jej sztywność; ogólnie nowy Land Cruiser jest o 200 kg lżejszy od swojego poprzednika. Wprowadzono również nowe układy zawieszenia, a osiągi zostały przetestowane do granic możliwości przez mistrzów i kierowców z doświadczeniem w wyczerpującym rajdzie Dakar. Celem było stworzenie SUV-a, który jest nie tylko bardzo sprawny, ale także łatwy do kontrolowania przez kierowcę na drodze i w terenie.
Postępy w dynamice jazdy i prowadzeniu są wspierane przez nowe silniki V6 z podwójnym turbodoładowaniem – 3,5-litrowy benzynowy i 3,3-litrowy wysokoprężny – zaprojektowany z myślą o wiodących w swojej klasie osiągach i właściwościach jezdnych przewyższających konwencjonalny V8. Oba są dostępne z nową 10-biegową automatyczną skrzynią biegów, jednostką, która przyczynia się do zmniejszenia zużycia paliwa i emisji CO2 o około 10% w porównaniu z modelem obecnej generacji.
Toyota wprowadzi nowego Land Cruisera na rynek latem 2021 roku.