Wiadomości | 05.07.23

Europejski debiut Forda Mustanga wersja Bullitt, Geneva 2018

Rozmowę z Carlem Widmannem, głównym inżynierem Forda Mustanga, prawdopodobnie jako jedyni z Polski, nagraliśmy podczas "88th Geneva International Motor Show 2018".

Edycja specjalna 2019 Ford Mustang Bullitt (europejski debiut, 88. Międzynarodowy Salon Samochodowy w Genewie 2018).

 

W styczniu 2018 roku Ford zaprezentował prototyp modelu Bullitt z edycji specjalnej, który został wypuszczony latem. Ten pojazd upamiętniał 50. rocznicę filmu Bullitt, który pomógł wzbudzić zainteresowanie marką. Powyższe wideo prezentuje głównego inżyniera Mustanga Bullitta, Carla Widmanna, który opisuje ten samochód.

 

Na potrzeby kręcenia filmu Bullitt, Warner Bros. zamówił dwa identyczne Mustangi z 1968 roku. Oba były pomalowane na kolor Highland Green i miały pakiet GT z silnikami 390 CID. Samochody te miały kolejne numery identyfikacyjne pojazdu 8R02S125558 i 8R02S125559. Przed rozpoczęciem zdjęć samochody zostały zmodyfikowane przez Maxa Balchowsky'ego. Samochód '558 został zmodyfikowany i używany do jazdy kaskaderskiej, podczas gdy '559 był używany do ujęć McQueena z bliska.



Volkswagen Amarok pick-up udoskonalony w każdym calu
Premiery | 07.07.22

Volkswagen Amarok pick-up udoskonalony w każdym calu

Volkswagen Samochody Dostawcze prezentuje nowego Amaroka. Ten wszechstronny samochód mogący być i terenówką i wygodnym autem szosowym.

Volvo, Polestar, Smart, Lotus czyli europejskie marki w rękach chińskiego smoka
Wiadomości | 19.04.23

Volvo, Polestar, Smart, Lotus czyli europejskie marki w rękach chińskiego smoka

Geely Holding, najbardziej międzynarodowy chiński gracz w branży motoryzacyjnej przedstawia nowe produkty na pierwszym od ponad trzech lat globalnym salonie samochodowym w Szanghaju.

Skrzynia dwusprzęgłowa N DCT w nowym Hyundaiu Veloster N
Wiadomości | 21.04.20

Skrzynia dwusprzęgłowa N DCT w nowym Hyundaiu Veloster N

Wyposażony w zupełnie nową 8-biegową mokrą dwusprzęgłową skrzynię biegów (N DCT), nowy Veloster N został zaprojektowany i skonstruowany tak, aby zapewniać radość podczas jazdy. Hyundai opracował skrzynię biegów N DCT, by zapewnić wrażenia, jak w przypadku manualnej skrzyni biegów oraz wygodę automatycznej skrzyni biegów. Dzięki N DCT nowy Veloster N może przyspieszyć od 0 do 100 km / h w 5,6 sekundy czyli o 0,5 sekundy szybciej niż odpowiednik ze skrzynią manualną. Skrzynia N DCT jest wyposażona w elektroniczne siłowniki, które sterują dwoma sprzęgłami, zapewniając komfort, poprawę oszczędności paliwa i, co najważniejsze, przyjemność z jazdy. W przeciwieństwie do przekładni dwusprzęgłowej z suchymi sprzęgłami, N DCT wykorzystuje olej, który znacznie poprawia wydajność smarowania i chłodzenia, co pozwala na przeniesienie większego momentu obrotowego.