Nowe MINI Countryman EV również z napędem na wszystkie koła i mocą do 313 KM z szacowanym zasięgiem około 450 kilometrów będzie największym modelem marki.
W pełni elektryczne nowe MINI Countryman kontynuuje historię sukcesu największego modelu MINI. Rozpoczęcie produkcji w zakładach BMW w Lipsku nastąpi w listopadzie 2023 roku i będzie to pierwszy model MINI produkowanym w Niemczech. Jako stylowy, wszechstronny i przestronny towarzysz na co dzień, MINI Countryman kontynuuje ofensywę produktową marki MINI w zakresie modeli w pełni elektrycznych.
Z pięcioma drzwiami i wnętrzem o zróżnicowanym przeznaczeniu, największy model w nowej rodzinie pojazdów MINI wprowadza markę w erę lokalnie bezemisyjnej elektromobilności. Dzięki opcjonalnemu napędowi na wszystkie koła, nowe elektryczne MINI dzięki dużej mocy zapewnia również bezpieczną i nieokiełznaną przyjemność z jazdy poza utartymi szlakami.
Już pierwsza generacja MINI Countryman odniosła błyskawiczny sukces, a od 2010 roku poszerzyła rodzinę modeli o kompaktowego SUV-a z napędem na wszystkie koła, pięciodrzwiowego i – po raz pierwszy w modelu MINI – ponad czteroosobowego.
Od 2017 roku MINI Countryman drugiej generacji oferowało MINI Cooper SE Countryman ALL4 jako pierwszy hybrydowy model MINI typu plug-in oferujący dodatkowy silnik elektryczny o mocy 65 kW/88 KM na tylnej osi.
Nowa generacja największego modelu MINI jest w pełni elektryczna i lokalnie bezemisyjna. MINI Countryman E rozwija moc 140 kW/191 KM, natomiast MINI Countryman SE ALL4 to pierwszy w pełni elektryczny pojazd marki z napędem na wszystkie koła. Dwie wysoce zintegrowane jednostki napędowe na przednią i tylną oś razem generują moc 230 kW/313 KM, łącznie z chwilowym doładowaniem. Pojemność baterii wynosi 64,7 kWh. Z szacowanym zasięgiem około 450 kilometrów. Już dziś co piąte MINI jest elektryczne.
Dzięki zwiększeniu długości o 13 centymetrów do 4429 mm, przestronne nowe elektryczne MINI Countryman oferuje swoim pasażerom jeszcze więcej miejsca i komfortu. Wysokość wzrosła o prawie sześć centymetrów do 1613 mm, oferując jeszcze więcej miejsca nad głową. Powierzchnie deski rozdzielczej, kierownicy, podsufitki i podłogi oraz dywaników wykonano z poliestru pochodzącego z recyklingu, uzyskanego z butelek PET i resztek dywanów.