Dotychczas na całym świecie sprzedano prawie 7 milionów sztuk Nissana X-Trail, który stał się jednym z najpopularniejszych rodzinnych samochodów świata.
Kolejny etap zelektryfikowanej ofensywy produktowej Nissana nabiera kształtów wraz z europejską premierą nowej, czwartej generacji modelu X-Trail. Głównym elementem decydującym o atrakcyjności Nissana X-Trail w poprzednich trzech generacjach był jego charakterystyczny styl emanujący wytrzymałością i solidnością, nie będąc jednocześnie agresywnym.
Zarówno nadwozie, jak i wnętrze modelu czwartej generacji odzwierciedlają jego istotę – wszechstronność i ducha przygody. Charakterystyczne elementy designu Nissana czyli dach sprawiający wrażenie unoszącego się w powietrzu oraz wlot powietrza w kształcie litery V zgrabnie podkreślają linię nadwozia. Przód ozdobiony jest efektownymi, wąskimi reflektorami sprawiającymi wrażenie wtopionych w zderzak. Światła dzienne połączone z kierunkowskazami biegną wzdłuż linii wyznaczonej pokrywą silnika.
Z profilu uwagę zwracają muskularne przednie i tylne nadkola sprawiające, że X-Trail na drodze prezentuje się niezwykle atrakcyjnie. W dolnej części drzwi umieszczono wstawki, które nadają płynności tej części nadwozia. Tylny słupek kształtem przypomina płetwę delfina, idealnie harmonizując z nachodzącymi na boki tylnymi światłami, które zostały podzielone, dzięki czemu udało się uzyskać szerszy otwór bagażnika.
Tylną część samochodu wyróżniają wyraźne poziome linie biegnące tuż nad oraz pod miejscem na tablicę rejestracyjną. Z kolei pod zderzakiem widoczna jest srebrzysta osłona podwozia, podkreślająca charakter modelu. Do kluczowych elementów wpływających na aerodynamikę należą owiewki 3D nad przednimi kołami, aktywna przesłona wlotu powietrza do komory silnika, specjalny kształt przedniego słupka, osłony podwozia sterujące przepływem powietrza pod samochodem oraz unikatowe wloty powietrza z przodu, które precyzyjnie kierują strumień powietrza na boki pojazdu.
Sercem nowego SUV-a jest pionierski układ e-POWER Nissana, w którym koła napędzane są wyłącznie za pomocą silnika elektrycznego – reakcja na wciśnięcie pedału przyspieszenia jest więc natychmiastowa, liniowa i płynna. Energia na potrzeby silnika elektrycznego wytwarzana jest w układzie napędzanym przez zaawansowany turbodoładowany silnik benzynowy o zmiennym stopniu sprężania cicho pracujący w tle. Jednostka ta ładuje akumulator, który następnie dostarcza mocy silnikowi elektrycznemu za pomocą falownika. Pewną jazdę w każdych warunkach zapewnia e-4ORCE, czyli napęd na cztery koła z dwoma silnikami elektrycznymi, stworzony specjalnie na potrzeby zelektryfikowanych pojazdów Nissana.
Wersje Nissana X-Trail dostępne w Polsce
Nowy Nissan X-Trail dostępny będzie w dwóch wersjach wyposażenia. Już w podstawowej odmianie N-Connecta samochód oferuje bogate wyposażenie, w którego skład wchodzą m.in. 18 calowe felgi ze stopu metali lekkich, światła przednie FULL LED z czujnikiem zmierzchu, system multimedialny NissanConnect z 12,3-calowym ekranem dotykowym czy trójstrefowa klimatyzacja automatyczna.
Samochód w wersji N-Connecta z benzynowym silnikiem 1.5 VC-T o mocy 163 KM, napędem na przednią oś i automatyczną przekładnią Xtronic w wersji 5-osobowej dostępny będzie w cenie już od 181 500 zł. Cena tego modelu w odmianie 7-osobowej zaczyna się od 185 500 zł. X-Trail z tym samym napędem, ale w wersji wyposażenia Tekna, kosztował będzie od 199 850 zł za odmianę 5-osobową i od 203 850 zł za wersją 7-osobową.
Ceny pojazdu z innowacyjnym napędem e-POWER w wersji 2WD o mocy 204 KM zaczynają się od 196 200 zł za wersję N-Conecta i 214 550 zł za wersję Tekna w odmianie 5-osobowej.
Najmocniejsza wersja nowego Nissana X-Trail z układem e-POWER o mocy 213 KM i napędem na cztery koła e-4ORCE kosztować będzie od 206 200 zł za wersję N-Connecta i od 224 550 zł za odmianę Tekna w wersji 5-osobowej. W odmianie 7-osobowej samochody te będą kosztować odpowiednio od 210 200 zł za wersję N-Connecta i od 228 550 zł za wersję Tekna.