Tuning | 06.11.23

ErreErre Fuoriserie zmienia nową Giulię w starą. Pierwszy Retromod w czterodrzwiowym sedanie

Aby uczcić 60. rocznicę powstania Alfy Romeo Giulia serii 105, firma ErreErre nasyciła nowoczesną Giulię Quadrifoglio DNA jej przodka. Wyniki są… mieszane.

Rok po premierze pierwszego prototypu, zostaje zaprezentowana ostateczna „fuoriserie”, ograniczona seria produkcyjna wynosząca zaledwie 33 pojazdy.

Pomyśl o Alfie Romeo z lat 60. i trudno nie wyobrazić sobie Giulii Sprint GTA serii 105. Istnieje jednak Alfa, która w tamtym czasie miała prawdopodobnie większe znaczenie dla szerszej publiczności, a która była często pomijana: sedan Giulia Super.

 

Dzięki tej samej platformie i mechanice, co jej słynni bracia ze sportów motorowych, Giulia Super zapewniła masom prowadzenie i osiągi samochodu sportowego, oferując miejsce dla czterech osób i ogromny bagażnik. Teraz, gdy Giulia Super obchodzi swoje 60. urodziny, włoska firma ErreErre Fuoriserie zaprezentowała reinkarnację tej ikony, zbudowaną na bazie dzisiejszej Giulii Quadrifoglio i limitowaną do 33 egzemplarzy.

 

Elementy retro nie są subtelne – płynne linie obecnej Giulii zostały wykrzywione, aby nadać jej tę samą pudełkowatą sylwetkę, co oryginał, aczkolwiek bez modyfikacji jej podstawowej komory bezpieczeństwa. Charakterystyczny poczwórny reflektor oryginalnej Giulii został wszczepiony na przód i zintegrowany z wyraźnie zarysowaną linią ramion, która przebiega przez całą długość samochodu, zgodnie z klasyką.

 

Zastosowano również boczne drzwi i nowe poszycie dachu, a także nowoczesną interpretację aerodynamicznego projektu samochodu z 1962 roku. Motywy projektowe z lat 60. niezgrabnie kolidują z bardziej zaokrąglonymi proporcjami nowoczesnej Giulii, więc nie ma wątpliwości co do materiału źródłowego.

 

Oparta na platformie Alfy Giorgio, ErreErre Giulia jest wyposażona w niestandardowe zawieszenie Bilstein B16 na każdym zakręcie i węglowo-ceramiczne hamulce Brembo – przydatne, biorąc pod uwagę, że 2,9-litrowy podwójnie turbodoładowany silnik V6 Quadrifoglio został wzmocniony, a napęd przekazywany jest na tylne koła za pośrednictwem ośmiobiegowej skrzyni Skrzynia biegów ZF.

 

Biorąc pod uwagę jego wyjątkową rzadkość i rozległe modyfikacje nadwozia, ErreErre Giulia nie jest tania. Każdy z 33 klientów będzie musiał wydać 400 000 euro.



Buick Envision 2021 wzmacnia ofertę SUV-ów klasy premium
Wiadomości | 30.05.20

Buick Envision 2021 wzmacnia ofertę SUV-ów klasy premium

Uderzający nowy projekt i wykończenie dla klientów, którzy poszukują stylizacji i wyrafinowania, będą mieli kolejny wybór, gdy Buick Envision 2021 pojawi się w sprzedaży na początku przyszłego roku.

110 lat i ponad 110 000 samochodów później. Zapowiada się niesamowity rok Astona Martina
Wiadomości | 12.01.23

110 lat i ponad 110 000 samochodów później. Zapowiada się niesamowity rok Astona Martina

Przeszłość, teraźniejszość i przyszłość Astona Martina zostaną uhonorowane przez całoroczne obchody 110-lecia kultowej brytyjskiej marki.

Ford testuje geofencing. Automatyczna redukcja prędkości ma zwiększyć bezpieczeństwo w miastach.
Wiadomości | 11.07.22

Ford testuje geofencing. Automatyczna redukcja prędkości ma zwiększyć bezpieczeństwo w miastach.

Słaba widoczność znaków jest często przyczyną popełniania wykroczeń drogowych i stwarzania zagrożenia dla innych uczestników ruchu drogowego.