27 lutego Citroën zaprezentował Ami, 100% electric, przełomowe i innowacyjne rozwiązanie mobilności w mieście dostępne dla wszystkich. Ami jest drugim pojazdem ofensywy elektrycznej rozpoczętej przez Citroëna w 2020 roku. Dzięki Ami Citroën oferuje wyjątkową odpowiedź na wyzwanie mobilności w mieście, wychodząc naprzeciw oczekiwaniom mieszkańców miast. Ami to indywidualne rozwiązanie mobilności, jest w 100% elektryczny i dostępny dla wszystkich.
Zgodnie z sygnaturą marki „Inspired By You” Citroën dostosował się do nowych wzorców konsumpcji, aby być jak najbliżej klientów. Dlatego marka opracowała cyfrowy ekosystem oferujący wyjątkowe wrażenia klientów dzięki 100% podróży online.
Ami dostosowało się do swoich klientów: dlatego można nabyć Ami nawet wprost z sofy, w dowolnym miejscu i czasie. 24 godziny na dobę, 7 dni w tygodniu. Strona internetowa Ami będzie otwarta we Francji od 11 maja 2020 roku.
Poza tą 100% podróżą online marka współpracuje z Fnac i Darty. Ami będzie dostępne w ponad 30 sklepach Fnac i Darty we Francji, a także w sieci Citroën. Ami spotka się również z klientami w dedykowanych mobilnych centrach jazdy testowej, które będą podróżować przez Francję.
Ami można kupić w cenie od 6000 € z podatkiem (wersja Ami po dotacji ekologicznej w wysokości 900 € wraz z podatkiem we Francji). Wyjątkowy poziom cen niezrównany dla 2-osobowego, w 100% elektrycznego obiektu.
Ten limitowany model otrzymał główną nagrodę jako Most Beautiful Supercar 2022 przez jury ekspertów podczas 37. Paris Festival Automobile International.
Zobacz serię pięciu wyzwań, które zaakceptował nowy model Forda.
Nowa platforma AMG.EA, która jest obecnie opracowywana w Affalterbach z myślą o całkowicie elektrycznych modelach o wysokich osiągach.