Super Cars | 01.06.23

Ekstremalne testy na torze Bugatti Bolide

Dotychczasowe wyniki zapierają dech w piersiach. Niewiarygodnie szybko. Bezkompromisowo ekstremalny. Hipersportowy samochód jak żaden inny.


Ekstremalne testy na torze Bugatti Bolide

Wizja stworzenia najlepszego Bugatti przeznaczonego tylko do torów wyścigowych jest jeszcze bliższa rzeczywistości: po sfinalizowaniu projektu i zbudowaniu pierwszych prototypów Bolide udowadnia teraz swoje zaawansowane właściwości aerodynamiczne podczas intensywnych testów na najbardziej dynamicznych torach wyścigowych. Dotychczasowe wyniki zapierają dech w piersiach.


 
Najbardziej ambitne przedsięwzięcia często rodzą się z najczystszych pomysłów, a w Bolide cel był jednoznaczny od samego początku: stworzenie możliwie najlżejszego samochodu, zredukowanego do niezbędnego minimum, wokół kultowego 8-litrowego silnika W16 z czterema turbodoładowaniami. Odwołanie było oczywiste, wywołując ogromne zainteresowanie klientów na całym świecie i skłoniło Bugatti do wyprodukowania limitowanej serii zaledwie 40 sztuk. Dwa i pół roku po zaprezentowaniu koncepcyjnego Bolide i po niezliczonych symulowanych okrążeniach samochód jest teraz udoskonalany na prawdziwych, szanowanych torach wyścigowych w ramach bezkompromisowego programu testów, który koncentruje się na osiągnięciu najwyższego poziomu osiągów w sporcie motorowym.

 

Testy są wyczerpujące i bezlitosne, jak to bywa w przypadku samochodu tego typu, dysponującego mocą 1600 KM i masą własną wynoszącą zaledwie 1450 kg, przy czym osiągnięto bezprecedensowy stosunek masy do mocy. Okrążenie po okrążeniu spędza się na przesuwaniu Bolide do granic możliwości w dążeniu do uzyskania optymalnych osiągów, ale zgodnie z filozofią Bugatti, że dwumiejscowy samochód musi być łatwy w obsłudze dla kierowców o wszystkich umiejętnościach.

 

Jednym z kluczy do tego jest zapewnienie odpowiedniego poziomu docisku, co było jednym z priorytetów zespołu inżynierów ekspertów Bugatti. Trudne zakręty i proste zapewniają ostateczne punkty weryfikacji po miesiącach złożonych prac rozwojowych skupionych na aerodynamice, w ramach których wykonano symulacje na niektórych z najbardziej szanowanych torów wyścigowych na świecie - wszystkie o bardzo różnych charakterystykach - aby dostroić Bolide jak najbliżej jego fizycznych ograniczeń.

 

Wysiłek się opłacił: wymagający program, który jest w toku, demonstruje ekstremalne prędkości, do jakich samochód jest w stanie pokonywać zakręty, z możliwym do 2,5 G na boki i prawie trzema tonami siły docisku generowanej w zależności od prędkości – świadectwo przełomowej aerodynamiki , szeroki rozstaw kół, nisko położony środek ciężkości i potężny 16-cylindrowy układ napędowy.

 

Niezwykłe osiągi, jakie zapewnia Bolide, pokazują niesłabnące zaangażowanie Bugatti w indywidualne podejście do samochodów tego typu. Pierwsze dostawy Bolide rozpoczną się w 2024 r., a produkcja zostanie ograniczona do zaledwie 40 sztuk po cenie jednostkowej netto wynoszącej cztery miliony euro za sztukę.



25 lat Polo GTI! Volkswagen wprowadza na rynek specjalną edycję modelu Polo GTI Edition 25
Wiadomości | 17.05.23

25 lat Polo GTI! Volkswagen wprowadza na rynek specjalną edycję modelu Polo GTI Edition 25

W 1998 roku Polo po raz pierwszy dodało te trzy kultowe litery do swojej nazwy, teraz mija ćwierć wieku po premierze a VW prezentuje limitowaną edycję obecnego Polo GTI o mocy 207 KM.

Tylko 500 sztuk BMW X7 Edition Dark Shadow
Tuning | 24.07.20

Tylko 500 sztuk BMW X7 Edition Dark Shadow

Edycja specjalna pierwszego SAV-a w segmencie luksusowym zachwyca wysokiej jakości stylistyką i wyposażeniem BMW Individual produkcja w limitowanej edycji około 500 sztuk w zakładzie BMW w Spartanburgu .

Światowa premiera nowej Skody Enyaq iV
Premiery | 01.09.20

Światowa premiera nowej Skody Enyaq iV

Dziś wieczorem fani SKODY na całym świecie mogą być świadkami premiery nowej SKODY ENYAQ iV w Pradze. Dzięki nowej koncepcji wirtualnej prezentacji czeski producent samochodów oferuje kompleksowy program online na światową premierę swojego nowego flagowego modelu.