Super Cars | 01.06.23

Ekstremalne testy na torze Bugatti Bolide

Dotychczasowe wyniki zapierają dech w piersiach. Niewiarygodnie szybko. Bezkompromisowo ekstremalny. Hipersportowy samochód jak żaden inny.


Ekstremalne testy na torze Bugatti Bolide

Wizja stworzenia najlepszego Bugatti przeznaczonego tylko do torów wyścigowych jest jeszcze bliższa rzeczywistości: po sfinalizowaniu projektu i zbudowaniu pierwszych prototypów Bolide udowadnia teraz swoje zaawansowane właściwości aerodynamiczne podczas intensywnych testów na najbardziej dynamicznych torach wyścigowych. Dotychczasowe wyniki zapierają dech w piersiach.


 
Najbardziej ambitne przedsięwzięcia często rodzą się z najczystszych pomysłów, a w Bolide cel był jednoznaczny od samego początku: stworzenie możliwie najlżejszego samochodu, zredukowanego do niezbędnego minimum, wokół kultowego 8-litrowego silnika W16 z czterema turbodoładowaniami. Odwołanie było oczywiste, wywołując ogromne zainteresowanie klientów na całym świecie i skłoniło Bugatti do wyprodukowania limitowanej serii zaledwie 40 sztuk. Dwa i pół roku po zaprezentowaniu koncepcyjnego Bolide i po niezliczonych symulowanych okrążeniach samochód jest teraz udoskonalany na prawdziwych, szanowanych torach wyścigowych w ramach bezkompromisowego programu testów, który koncentruje się na osiągnięciu najwyższego poziomu osiągów w sporcie motorowym.

 

Testy są wyczerpujące i bezlitosne, jak to bywa w przypadku samochodu tego typu, dysponującego mocą 1600 KM i masą własną wynoszącą zaledwie 1450 kg, przy czym osiągnięto bezprecedensowy stosunek masy do mocy. Okrążenie po okrążeniu spędza się na przesuwaniu Bolide do granic możliwości w dążeniu do uzyskania optymalnych osiągów, ale zgodnie z filozofią Bugatti, że dwumiejscowy samochód musi być łatwy w obsłudze dla kierowców o wszystkich umiejętnościach.

 

Jednym z kluczy do tego jest zapewnienie odpowiedniego poziomu docisku, co było jednym z priorytetów zespołu inżynierów ekspertów Bugatti. Trudne zakręty i proste zapewniają ostateczne punkty weryfikacji po miesiącach złożonych prac rozwojowych skupionych na aerodynamice, w ramach których wykonano symulacje na niektórych z najbardziej szanowanych torów wyścigowych na świecie - wszystkie o bardzo różnych charakterystykach - aby dostroić Bolide jak najbliżej jego fizycznych ograniczeń.

 

Wysiłek się opłacił: wymagający program, który jest w toku, demonstruje ekstremalne prędkości, do jakich samochód jest w stanie pokonywać zakręty, z możliwym do 2,5 G na boki i prawie trzema tonami siły docisku generowanej w zależności od prędkości – świadectwo przełomowej aerodynamiki , szeroki rozstaw kół, nisko położony środek ciężkości i potężny 16-cylindrowy układ napędowy.

 

Niezwykłe osiągi, jakie zapewnia Bolide, pokazują niesłabnące zaangażowanie Bugatti w indywidualne podejście do samochodów tego typu. Pierwsze dostawy Bolide rozpoczną się w 2024 r., a produkcja zostanie ograniczona do zaledwie 40 sztuk po cenie jednostkowej netto wynoszącej cztery miliony euro za sztukę.



MINI Concept Aceman
Concept Cars | 27.07.22

MINI Concept Aceman

Pierwszy elektryczny model crossover w nowej rodzinie MINI, który prezentuje zapowiedź nowej koncepcji pojazdu w segmencie małych samochodów premium.

Cztery rodzaje napędów do wyboru w nowej Skodzie Octavii
Wiadomości | 15.07.20

Cztery rodzaje napędów do wyboru w nowej Skodzie Octavii

Nowa ŠKODA OCTAVIA dostępna będzie na rynku polskim z aż czterema różnymi rodzajami napędów.

Ford testuje geofencing. Automatyczna redukcja prędkości ma zwiększyć bezpieczeństwo w miastach.
Wiadomości | 11.07.22

Ford testuje geofencing. Automatyczna redukcja prędkości ma zwiększyć bezpieczeństwo w miastach.

Słaba widoczność znaków jest często przyczyną popełniania wykroczeń drogowych i stwarzania zagrożenia dla innych uczestników ruchu drogowego.