Pomimo dość łagodnej nazwy, fani Subaru powinni być podekscytowani, ponieważ pokazuje, że Subaru wciąż myśli o tym, jak może wejść na rynek samochodów sportowych dzięki elektryfikacji.
Subaru podczas Japan Mobility Show 2023 twierdzi, że koncepcja Sport Mobility uosabia „przyjemność podróżowania w dowolnym miejscu i czasie oraz swobodnej jazdy w codziennych i niezwykłych warunkach”. Nie ujawniono żadnych szczegółów technicznych poza czysto elektrycznym układem napędowym, ale Subaru sugeruje, że może to być napęd na wszystkie koła, w którym kierowca „kontroluje wszystkie cztery koła do woli”.
Ten model koncepcyjny wyraża radość, jaką Subaru oferuje w epoce elektryfikacji, ucieleśniając przyjemność z podróżowania w dowolnym miejscu i czasie oraz jazdy według własnego uznania, zarówno w codziennym, jak i niezwykłym otoczeniu. Dzięki spokojnej jeździe możemy rozpocząć nowe, ekscytujące przygody. Jest to koncepcja pojazdu elektrycznego zasilanego akumulatorowo (BEV), która przywołuje ewolucję wartości SUBARU SPORT.
Podstawowa struktura opiera się na koncepcji kierowcy umieszczonego pośrodku, kontrolującego wszystkie cztery koła według własnego uznania. Samochód oferuje niską pozycję za kierownicą, ale zaprojektowano go tak, aby zapewniał kierowcy doskonałą widoczność i słyszalność, zapewniając pakiet pozwalający na przyjemną i spokojną jazdę.
Panele nadwozia zaprojektowano tak, aby zminimalizować powierzchnie i linie charakteru, tworząc napięty, czysty, trójwymiarowy kształt, który zapewnia poczucie ochrony i przepływu powietrza.
Dostępna tylko jako Roadster i wykończona ekskluzywnym dla Audi lakierem perłowym Goodwood Green, który był oferowany jako kolor produkowany seryjnie dla TT Roadster pierwszej generacji.
Nowa interpretacja systemu obsługi, którego celem jest precyzyjne i adekwatne dostosowanie wszystkich funkcji obsługiwanych przez BMW iDrive do potrzeb i życzeń kierowcy.