MotorSport | 27.01.23

Chevrolet pokazał Corvette Z06 GT3.R

Chevrolet zaprezentował dzisiaj nowy samochód wyścigowy Corvette Z06 GT3.R. Wysokowydajny samochód wyścigowy GT3 przeznaczony dla zespołów klientów.


Chevrolet pokazał Corvette Z06 GT3.R

Debiutujący publicznie na torze Daytona International Speedway przed sobotnim Rolex 24, Corvette Z06 GT3.R jest pierwszym samochodem wyścigowym Chevroleta, który w pełni spełnia przepisy techniczne FIA dla samochodów GT3.

 

Projekt i rozwój silnika Z06 GT3.R z silnikiem umieszczonym centralnie to efekt współpracy działu GM Competition Motorsports Engineering i firmy Pratt Miller Engineering. Mając na uwadze wyścigi konsumenckie, Z06 GT3.R będzie kwalifikować się do wielu mistrzostw w Ameryce Północnej i na całym świecie, oferując klientom wysoki poziom części i wsparcia technicznego.

 

Corvette Z06 GT3.R po raz pierwszy wystartuje w kategorii GT Daytona (GTD) PRO podczas Rolex 24 At Daytona 2024, otwierając przyszłoroczne mistrzostwa IMSA WeatherTech SportsCar Championship.

 

Z06 GT3.R to przełomowy pojazd wyścigowy Chevroleta. Oparty na wysoko cenionym supersamochodzie Chevrolet Corvette Z06 z silnikiem umieszczonym centralnie, ten nowy samochód wyścigowy przenosi poziom transferu technologii między wyścigami a produkcją na nowy poziom dzięki większej liczbie wspólnych komponentów i funkcji niż kiedykolwiek wcześniej.

 

Z06 GT3.R rozpoczyna swoje życie jako aluminiowa rama podwozia z fabryki Chevroleta Bowling Green Assembly w Kentucky[i]. Rama zapewnia lekką, ale mocną i trwałą podstawę zarówno dla Z06, jak i Z06 GT3.R. W Michigan w Pratt Miller specjalnie skonstruowana stalowa klatka bezpieczeństwa jest przyspawana do płyty podstawy, która jest przymocowana do podwozia.

 

Zawieszenie z podwójnymi wahaczami poprzecznymi z przodu i z tyłu zapewnia wyższy poziom możliwości regulacji i dopasowania do wyścigowych rozmiarów opon. Jest to taka sama konfiguracja przedniego i tylnego zawieszenia, jak w seryjnym pojeździe Z06.

 

Zespół inżynierów sportów motorowych dodał wyścigowe sprężyny i amortyzatory, tarcze przeznaczone do zawodów, zaciski i klocki. Z06 GT3.R jeździ na 18-calowych przednich i tylnych kołach — takich samych jak w C8.R.

 

Zaawansowane strategie aerodynamiczne łączą również drogową Corvette i jej odpowiednika GT3. Inżynierowie sportów motorowych współpracowali z GM Design Studio nad opracowaniem pakietu aerodynamicznego specyficznego dla Z06 GT3.R, aby zoptymalizować poziomy docisku, stabilności, redukcji oporu powietrza i chłodzenia.

 

Celem było zaprojektowanie Corvette w specyfikacji GT3, która będzie pasować do różnych specyfikacji opon, ustawień równowagi między osiągami i innych preferencji klientów, nie rezygnując jednocześnie z osiągów i właściwości jezdnych na różnych torach i nawierzchniach wyścigowych.

 

Aby poprawić osiągi modeli Z06 i Z06 GT3.R, w każdym z nich zastosowano podobne rozdzielacze z włókna węglowego, które zapewniają optymalny docisk z przodu pojazdu. Na spodzie Z06 GT3.R nowy, specjalnie zaprojektowany dyfuzor z włókna węglowego kieruje powietrze z przodu samochodu do tyłu, aby zapewnić optymalny poziom ogólnej stabilności.

 

Urządzenia aerodynamiczne pod podwoziem współpracują ze sobą, uzupełniając funkcjonalność nowego na 2024 r. skrzydła, które wspomaga przepływ powietrza z tyłu Z06 GT3.R i wytwarza siłę docisku w celu zwiększenia zdolności pokonywania zakrętów.

 

Agresywne i wydajne kanały będą przenosić powietrze do chłodzenia elementów wewnętrznych. Wloty z przodu Z06 GT3.R zasysają powietrze, aby schłodzić przednie hamulce. Pojedynczy, duży otwór na masce — nowa filozofia projektowa modelu C8.R — usuwa powietrze po przejściu nad chłodnicą.

 

Od górnej części przedniej szyby do tyłu samochodu elementy powierzchniowe Z06 pozostały nienaruszone w przypadku Z06 GT3.R, podkreślając związek między produkcją a wyścigami. Najbardziej godne uwagi są boczne kanały powietrzne za drzwiami — bezpośrednio inspirowane seryjnym samochodem drogowym Z06 — które pomagają chłodzić silnik, skrzynię biegów i tylne hamulce.

 

 



Nowe Audi R8 Coupe V10 GT RWD
Super Cars | 04.10.22

Nowe Audi R8 Coupe V10 GT RWD

Moc 5,2-litrowego, wolnossącego silnika V10 została w nim zwiększona do 620 KM, co czyni go najmocniejszą jednostką z napędem na tylne koła w historii marki.

World Car of the Year 2020 i wszystko jasne
Wiadomości | 10.04.20

World Car of the Year 2020 i wszystko jasne

Poznaliśmy laureatów konkursu World Car of the Year 2020. Sprawdź, jakie modele samochodów zostały wybrane przez dziennikarzy z całego świata.

Nadchodzi premiera nowego Volkswagena Amarok
Wiadomości | 24.06.22

Nadchodzi premiera nowego Volkswagena Amarok

Oprócz swojego unikalnego designu, całkowicie nowy Amarok posiada liczne nowości i wnosi ze sobą wiele technicznych innowacji do pickup-ów segmentu B.