Pora umawiać się na zakładanie opon letnich lub sprawdzanie opon całorocznych. Przed zakupem dobrze jest zasięgnąć porady warsztatu lub sprzedawcy i zapoznać się z raportami z testów.
Kierowcy, którzy chcą zmienić opony na letnie na początku sezonu, powinni jak najszybciej umawiać się na spotkania z sprzedawcami lub warsztatami. Zazwyczaj przed i po Wielkanocy panuje pośpiech, więc czas oczekiwania jest nieunikniony. Klienci, którzy potrzebują nowych opon, mogą je teraz zamawiać u sprzedawców, a ci, którzy mają opony całoroczne, powinni pamiętać o ich sprawdzeniu przez eksperta pod koniec zimnej pory roku.
Przed zakupem dobrze jest zasięgnąć porady warsztatu lub sprzedawcy. Pomocne jest również zapoznanie się z raportami z testów opublikowanymi przez kluby samochodowe i magazyny branżowe. Testy te obejmują około dziesięciu kryteriów dla opon letnich i całorocznych, a zatem dostarczają znacznie więcej informacji niż trzy cechy wymienione na etykietach opon UE.
Pamiętaj aby po wymianie opon sprawdzić również geometrię samochodu, czyli sprawdzenie i ustawienie zbieżności kół a wrazie potrzeby dokonać regulacji geometrii kół samochodu. Coś o czym kierowcy zazwyczaj zapominają. Jest to o tyle ważne, ponieważ w przypadku problemów występujących w tym zakresie nowe opony będą się szybciej i nierównomiernie zużywały. Może to powodować kłopoty przy prowadzeniu samochodu jak i przy chamowaniu. Nie mówiąc o konieczności (w skrajnych przypadkach) zakupu kolejnego kompletu nowych opon.
Zapoznaj się również z infografiką jak w prawidłowy sposób przechowywać opony (zdjęcie w galerii). Szerokiej drogi.
Mazda została oficjalnym partnerem wirtualnej serii wyścigowej FIA Gran Turismo Championship aby nadal dostarczać ekscytujących wrażeń z e-sportu. Nowy wirtualny samochód wyścigowy będzie dostępny do pobrania w Gran Turismo Sport.
Volkswagen po raz pierwszy przedstawia informacje na temat nowego sportowego SUV-a coupé, który ma zadebiutować pod koniec roku.
Nowa Toyota GR Supra GT4 została stworzona z myślą o rywalizacji w wyścigach na torze. Co różni ją od wersji dostępnej w salonie?