Ekscytujący, energetyzujący i zapierający dech w piersiach – koncepcyjny Mercedes-AMG PureSpeed to atrakcja poprzedzająca Grand Prix Monako Formuły 1.
Radykalna konstrukcja całkowicie otwartego, dwumiejscowego samochodu wyczynowego bez dachu i przedniej szyby jest hołdem dla wyścigów samochodowych. Samochód koncepcyjny stanowi zapowiedź pierwszego modelu z bardzo limitowanej serii Mercedes-Benz Mythos. Światowa premiera koncepcyjnego Mercedesa-AMG PureSpeed odbyła się w ekskluzywnej scenerii na uboczu Grand Prix Monako Formuły 1. Pojazd został zaprezentowany na pływającym pontonie w porcie księstwa i zrobił także wrażenie na kierowcach wyścigowych zespołu Mercedes-AMG PETRONAS F1 Team, Lewisie Hamiltonie i George'u Russellu.
Concept Mercedes-AMG PureSpeed nawiązuje do wyjątkowej tradycji Mercedes-Benz poprzez czysty i bezkompromisowy design samochodu wyścigowego, innowacyjne materiały i nowoczesną technologię. Ściśle limitowana seria 250 egzemplarzy będzie dostępna wyłącznie dla najbardziej zagorzałych entuzjastów i kolekcjonerów Mercedes-Benz. Inspirowane legendarnymi samochodami wyścigowymi połączenie niezrównanej wyścigowej estetyki i wysoce dynamicznych osiągów sprawia, że Concept Mercedes-AMG PureSpeed jest wyjątkową maszyną do jazdy dla koneserów. Uosabia „szczyt ekskluzywności” Mercedes-Benz w segmencie topowym.
Koncepcyjny Mercedes-AMG PureSpeed to samochód o naprawdę wysokich osiągach i wyjątkowo niskiej sylwetce. Wiele elementów konstrukcyjnych zostało zainspirowanych hipersamochodem Mercedes-AMG ONE – techniczne, ostro wycięte, widoczne części z włókna węglowego w dolnej części pojazdu stanowią mocny kontrast ze zmysłowymi, zaokrąglonymi kształtami górnej części pojazdu.
Wiele innych detali konstrukcyjnych również oddaje hołd sportom motorowym. Dwie latające podpory za siedzeniami przywodzą na myśl legendarne samochody wyścigowe, takie jak 300 SLR, w których Stirling Moss i Denis Jenkinson zwyciężyli w wyścigu Mille Miglia we Włoszech w 1955 r. – osiągając rekordową średnią prędkość wynoszącą niewiarygodne 157 km/h na drogach publicznych.
Integra Prototype zwiastuje powrót kultowego modelu, który będzie sportowym kompaktem premium z linią dachu przypominającą coupe i wszechstronną pięciodrzwiową konstrukcją typu liftback.