Premiery | 26.10.21

Chevrolet Corvette ZO6 nowy amerykański supersamochód

Z06 wyróżnia się bijącym sercem, całkowicie nowym 5,5-litrowym silnikiem LT6, najmocniejszym wolnossącym silnikiem V-8, jaki kiedykolwiek trafił na rynek w jakimkolwiek seryjnym samochodzie.

Kolejny rozdział w podróży Corvette z silnikiem umieszczonym centralnie rozpoczyna się dzisiaj wraz z wprowadzeniem Chevroleta Corvette Z06 2023, nowego amerykańskiego supersamochodu, który zwraca uwagę świata. Przybywając dwa lata po debiucie pierwszej produkcyjnej Corvette Stingray z centralnie umieszczonym silnikiem, który zachwycił publiczność na całym świecie, Z06 został zaprojektowany i skonstruowany tak, aby działał jako precyzyjne narzędzie na torze.

 

Uderzający wygląd, dźwięk i wrażenia dotykowe Z06 są wynikiem intensywnego skupienia. Dzięki nowym, szerszym wzorom przedniego i tylnego pasa, które definiują pewną siebie i egzotycznych proporcjach oraz luksusowo urządzonemu wnętrzu, Z06 jest niesamowitym supersamochodem.

 
„Corvette zawsze przyciągała do rodziny Chevy wymagającego klienta” powiedział Steve Hill, wiceprezes Chevroleta. „Ten nowy Z06 został zaprojektowany i skonstruowany, aby ustawić wyższy poprzeczkę dzięki zwiększonemu poziomowi kunsztu, personalizacji i osiągów, dzięki czemu klienci mogą naprawdę mieć swój własny, wyczynowy samochód”.

 

Podczas gdy Z06 został stworzony, aby dominować na torze, kiedy zadebiutował w 1963 roku, tabliczka znamionowa Z06 zaczęła również symbolizować idealne połączenie bestii na torze i supersamochodu.

 

„Nowa Corvette Z06 definiuje amerykański supersamochód” – powiedział prezes General Motors, Mark Reuss. „Opiera się na charakterystycznym designie i przełomowej dynamice wprowadzonej w Corvette z silnikiem środkowym i podnosi je, aby zapewnić wyrafinowane, ale bezkompromisowe możliwości na torze przy światowej klasy osiągach”.

 

Z06 wyróżnia się bijącym sercem – całkowicie nowym 5,5-litrowym silnikiem LT6, najmocniejszym wolnossącym silnikiem V-8, jaki kiedykolwiek trafił na rynek w każdym seryjnym samochodzie.

Całkowicie nowa konstrukcja płaskiego wału korbowego zachęca kierowców do zwiększania prędkości obrotowej 8600 obr./min, co daje 670 KM. Inżynierowie spędzili dwa lata na tworzeniu charakterystycznego, bogatego brzmienia wydechu, jakiego nigdy nie słyszano od Corvette.

 

Dźwięk i wygląd Z06 wywodzą się z Corvette Racing. Bezpośredni transfer wiedzy z toru na ulicę nigdy nie był bardziej widoczny. Podwozie Z06 stanowiło podstawę C8.R Corvette Racing od początku rywalizacji w 2020 roku. Dzięki wspólnemu podwoziu, podobnej architekturze silnika i proporcjom zewnętrznym, C8.R był określany wewnętrznie jako Z06 ukrywający się na widoku.

„Wyścigi były powodem, dla którego Z06 został opracowany w 1963 roku i nadal wspiera rozwój modeli drogowych, które czynią je lepszymi na ulicy i na torze”, powiedział Tadge Juechter, główny inżynier Corvette. „Oznacza to również, że testowaliśmy Z06 na najlepszych torach na całym świecie, od Circuit of the Americas w Stanach Zjednoczonych, po Nürburgring w Niemczech”.

Corvette C8.R zabłysnął podczas serii mistrzostw samochodów sportowych IMSA 2020, zdobywając sześć zwycięstw i siedem pole position oraz ustanawiając najszybsze okrążenia w klasie w sześciu imprezach. Podczas serii 2020 Chevrolet zdobył tytuł GT Manufacturers – trzynasty od 2001 roku. Jordan Taylor i Antonio Garcia oraz trzecia załoga Corvette C8.R wygrali mistrzostwa GTLM Drivers and Team.

Zakres wydajności Z06 opiera się na fundamencie położonym przez Stingraya, podobnie jak język projektowania Z06 i dbałość o szczegóły. Rozszerzona oferta materiałów, nowe pakiety wyposażenia wnętrza i funkcje unikalne dla Z06 umożliwiają właścicielom stworzenie własnego amerykańskiego supersamochodu.



Lamborghini Huracán EVO Spyder i napęd na tylne koła
Premiery | 07.05.20

Lamborghini Huracán EVO Spyder i napęd na tylne koła

Automobili Lamborghini pokazało nowy model z napędem na tylne koła, wykorzystując po raz pierwszy rzeczywistość rozszerzoną (AR) na swojej oficjalnej stronie internetowej. Nowy model V10 z napędem na tylne koła oraz specjalnie dostrojonym systemem kontroli trakcji Performance (P-TCS). Dach w górę lub w dół, codzienna jazda i wysoka wydajność towarzyszą niepowtarzalnym dźwiękom wolnossącej jednostki V10, zapewniającej taką samą moc 610 KM (449 kW) i moment obrotowy 560 Nm jak w wersji coupé. Z przyspieszeniem 0-100 km / h zaledwie 3,5 sekundy i maksymalną prędkością 324 km/h.

Bestseller staje się jeszcze lepszy nowe Audi Q5
Wiadomości | 29.06.20

Bestseller staje się jeszcze lepszy nowe Audi Q5

Audi Q5 od lat jest jednym z najlepiej sprzedających się SUV-ów w segmencie średniej klasy premium na rynkach europejskich. A teraz Audi uczyniło go jeszcze lepszym i jeszcze bardziej atrakcyjnym.

Skoda zaprezentowała odświeżone modele Scala i Kamiq
Wiadomości | 01.08.23

Skoda zaprezentowała odświeżone modele Scala i Kamiq

Skoda Auto kompleksowo aktualizuje serię kompaktowych modeli miejskich SUV-ów Skoda Scala i Skoda Kamiq. Oba modele oferują bardzo wysoki poziom bezpieczeństwa czynnego i biernego.