Z06 wyróżnia się bijącym sercem, całkowicie nowym 5,5-litrowym silnikiem LT6, najmocniejszym wolnossącym silnikiem V-8, jaki kiedykolwiek trafił na rynek w jakimkolwiek seryjnym samochodzie.
Kolejny rozdział w podróży Corvette z silnikiem umieszczonym centralnie rozpoczyna się dzisiaj wraz z wprowadzeniem Chevroleta Corvette Z06 2023, nowego amerykańskiego supersamochodu, który zwraca uwagę świata. Przybywając dwa lata po debiucie pierwszej produkcyjnej Corvette Stingray z centralnie umieszczonym silnikiem, który zachwycił publiczność na całym świecie, Z06 został zaprojektowany i skonstruowany tak, aby działał jako precyzyjne narzędzie na torze.
Uderzający wygląd, dźwięk i wrażenia dotykowe Z06 są wynikiem intensywnego skupienia. Dzięki nowym, szerszym wzorom przedniego i tylnego pasa, które definiują pewną siebie i egzotycznych proporcjach oraz luksusowo urządzonemu wnętrzu, Z06 jest niesamowitym supersamochodem.
„Corvette zawsze przyciągała do rodziny Chevy wymagającego klienta” powiedział Steve Hill, wiceprezes Chevroleta. „Ten nowy Z06 został zaprojektowany i skonstruowany, aby ustawić wyższy poprzeczkę dzięki zwiększonemu poziomowi kunsztu, personalizacji i osiągów, dzięki czemu klienci mogą naprawdę mieć swój własny, wyczynowy samochód”.
Podczas gdy Z06 został stworzony, aby dominować na torze, kiedy zadebiutował w 1963 roku, tabliczka znamionowa Z06 zaczęła również symbolizować idealne połączenie bestii na torze i supersamochodu.
„Nowa Corvette Z06 definiuje amerykański supersamochód” – powiedział prezes General Motors, Mark Reuss. „Opiera się na charakterystycznym designie i przełomowej dynamice wprowadzonej w Corvette z silnikiem środkowym i podnosi je, aby zapewnić wyrafinowane, ale bezkompromisowe możliwości na torze przy światowej klasy osiągach”.
Z06 wyróżnia się bijącym sercem – całkowicie nowym 5,5-litrowym silnikiem LT6, najmocniejszym wolnossącym silnikiem V-8, jaki kiedykolwiek trafił na rynek w każdym seryjnym samochodzie.
Całkowicie nowa konstrukcja płaskiego wału korbowego zachęca kierowców do zwiększania prędkości obrotowej 8600 obr./min, co daje 670 KM. Inżynierowie spędzili dwa lata na tworzeniu charakterystycznego, bogatego brzmienia wydechu, jakiego nigdy nie słyszano od Corvette.
Dźwięk i wygląd Z06 wywodzą się z Corvette Racing. Bezpośredni transfer wiedzy z toru na ulicę nigdy nie był bardziej widoczny. Podwozie Z06 stanowiło podstawę C8.R Corvette Racing od początku rywalizacji w 2020 roku. Dzięki wspólnemu podwoziu, podobnej architekturze silnika i proporcjom zewnętrznym, C8.R był określany wewnętrznie jako Z06 ukrywający się na widoku.
„Wyścigi były powodem, dla którego Z06 został opracowany w 1963 roku i nadal wspiera rozwój modeli drogowych, które czynią je lepszymi na ulicy i na torze”, powiedział Tadge Juechter, główny inżynier Corvette. „Oznacza to również, że testowaliśmy Z06 na najlepszych torach na całym świecie, od Circuit of the Americas w Stanach Zjednoczonych, po Nürburgring w Niemczech”.
Corvette C8.R zabłysnął podczas serii mistrzostw samochodów sportowych IMSA 2020, zdobywając sześć zwycięstw i siedem pole position oraz ustanawiając najszybsze okrążenia w klasie w sześciu imprezach. Podczas serii 2020 Chevrolet zdobył tytuł GT Manufacturers – trzynasty od 2001 roku. Jordan Taylor i Antonio Garcia oraz trzecia załoga Corvette C8.R wygrali mistrzostwa GTLM Drivers and Team.
Zakres wydajności Z06 opiera się na fundamencie położonym przez Stingraya, podobnie jak język projektowania Z06 i dbałość o szczegóły. Rozszerzona oferta materiałów, nowe pakiety wyposażenia wnętrza i funkcje unikalne dla Z06 umożliwiają właścicielom stworzenie własnego amerykańskiego supersamochodu.