Lekki, w pełni elektryczny pojazd koncepcyjny coupé, który może pojawić się pod koniec 2025 lub na początku 2026 roku.
Zaprojektowany od początku jako pojazd elektryczny, Project V jest dziełem nowego głównego projektanta, Anthony'ego Jannarelly'ego. Jego wizja została urzeczywistniona przez światowej sławy włoską firmę inżynieryjną Italdesign.
Project V wykorzystuje akumulatorowy elektryczny układ napędowy napędzany pojedynczym silnikiem o mocy 200 kW (272 KM) zamontowanym na tylnej osi. W połączeniu z akumulatorem litowo-jonowym USOC o pojemności 55 kWh z zaawansowanym zarządzaniem temperaturą i możliwością ładowania od 20–80% w zaledwie 15 minut przy użyciu szybkiej ładowarki prądu stałego o mocy 150 kW.
Przy przyspieszeniu od 0 do 62 mil na godzinę (100 km/h) w mniej niż 4,5 sekundy Project V osiągnie szacunkową prędkość maksymalną 230 km/h i zapewni docelowy zasięg WLTP wynoszący 249 mil (400 km).
Minimalistyczna filozofia projektowania oznacza, że Project V, podobnie jak Seven, jest lekki i prosty. Caterham zaplanował masę własną wynoszącą 1190 kg (konfiguracja 2+1), którą można osiągnąć dzięki zastosowaniu innowacyjnego podwozia z kompozytu włókna węglowego i aluminium.
Bob Laishley, dyrektor generalny Caterham Cars Ltd i dyrektor operacyjny nowo powstałego Caterham EVo, powiedział: „Projekt V to nie tylko koncepcja lub studium projektowe, ale przez cały proces rozwoju sprawdzaliśmy wykonalność inżynieryjną i produkcyjną. Elektryczny Caterham dowolnego kształtu i rozmiaru musi pozostać wierny temu, co nas wyróżnia spośród wszystkich innych: być lekkim, prostym i oferować niezrównane wrażenia z jazdy; to jest nasze DNA.”
Dodał: „Projekt V spełnia nasze ambicje zrównoważonego rozwoju firmy i jednoczesnego poszukiwania elektryfikacji. W zależności od kolejnych etapów rozwoju i możliwości technicznych Projekt V mógłby zostać wprowadzony na rynek pod koniec 2025 lub na początku 2026 r., a cena docelowa zaczynałaby się od mniej niż 80 000 funtów”.
Anthony Jannarelly, główny projektant Projektu V, dodał: „Konstrukcja Caterhama Seven jest prosta i minimalistyczna, została zaprojektowana zgodnie z zamierzoną funkcją, czyli lekkością i przyjemnością prowadzenia. W Project V stosujemy tę filozofię do architektury sportowego coupé, aby stworzyć uwodzicielską i ponadczasową sylwetkę. Każda funkcja musi mieć uzasadnienie z punktu widzenia masy, aby zachować lekkość i zoptymalizować zaangażowanie kierowcy”.
Samochód pokazowy Project V wykorzystuje układ siedzeń 2+1 – opcjonalnie 2+2 – który optymalizuje wsiadanie i wysiadanie, zapewnia większy komfort pasażerowi na tylnym siedzeniu i zapewnia większą elastyczność w sposobie korzystania z samochodu przez potencjalnego właściciela. Pośrodku wnętrza znajduje się prosty, skupiony na kierowcy system informacyjno-rozrywkowy z funkcją lustrzanej kopii smartfona, a cyfrowy zestaw wskaźników służy do wyświetlania najważniejszych informacji. Kierowcy mogą wybierać pomiędzy trybami jazdy Normal, Sport i Sprint, które inteligentnie dostosowują przyspieszenie i układ kierowniczy do różnych warunków.
Koncepcja obejmuje przednie i tylne zawieszenie z podwójnymi wahaczami z w pełni regulowaną geometrią, elektrycznie wspomagane wspomaganie kierownicy, opony Michelin Pilot Sport 4S (19” z przodu i 20” z tyłu) oraz wszechstronne tarcze hamulcowe z zaciskami o wysokiej wydajności.