Premiery | 05.02.21

Całkowicie nowy Nissan Pathfinder

Trzydzieści pięć lat po premierze oryginalnego modelu Pathfinder powrócił do swoich surowych korzeni.

Pathfinder 2022 jest całkowicie nowy od podstaw. Każdy centymetr pojazdu został starannie zaprojektowany, aby przekazać poczucie siły i możliwości dzięki mocnej przedniej ścianie, szerokiej sylwetce, blistrowym błotnikom i krótszemu zwisowi przedniego (w porównaniu z poprzednim projektem).

 

Większa konstrukcja nowej twarzy Pathfindera zapewnia rozmiar i siłę, które wraz z większymi oponami nadają mu autentyczny, wytrzymały wygląd SUV-a. Charakterystyczne cechy Nissana są zintegrowane z nowym projektem Pathfindera, takie jak osłona chłodnicy w kształcie litery V z kratką z trzema szczelinami, będąca hołdem dla oryginalnego Pathfindera, reflektory w kształcie litery C i pływająca linia dachu. Standardowe reflektory LED obejmują wąskie górne światła do jazdy dziennej, a słupek C ma strukturalny wygląd SUV-a, który umożliwia zastosowanie dwukolorowego lakieru - pierwszego w Pathfinderze.

 

Z boku, mocne akcenty w kształcie litery „U” łączą ze sobą potężne pęcherze błotników, zapewniając mocny, umięśniony wygląd. Z tyłu szerokie tylne światła LED są cieńsze niż w poprzednim projekcie. „Pudełkowa” klapa bagażnika powraca do śmiałości pierwszego Pathfindera, w tym do ponadwymiarowej, satynowej chromowanej nazwy PATHFINDER. Nawet nowe konstrukcje felg ze stopu aluminium mają dla nich wyrafinowaną, narzędziową powagę.

Każdy Pathfinder 2022 jest wyposażony w 3,5-litrowy silnik V6 z bezpośrednim wtryskiem o mocy 284 koni mechanicznych i momencie obrotowym 259 lb-ft. Silnik współpracuje z całkowicie nową 9-biegową automatyczną skrzynią biegów, która zapewnia płynną, silną i bezpośrednią reakcję pojazdu.

 

Połączenie sprawdzonego silnika V6 i całkowicie nowej 9-biegowej przekładni zapewnia doskonałe przyspieszenie i pewność kierowcy podczas włączania lub wyjeżdżania z zakrętu oraz minimalizuje wahania obrotów na pochyłości.

 

Modele z napędem Pathfinder 4WD są wyposażone w całkowicie nowy inteligentny napęd 4WD Nissana z 7-pozycyjnym przełącznikiem trybu jazdy i terenu. Układ 4WD jest wyposażony w bezpośrednie sprzęgło, które umożliwia przenoszenie momentu obrotowego bezpośrednio na pakiet sprzęgła przy użyciu ciśnienia oleju, co pozwala na pewny i natychmiastowy start w sytuacjach słabej przyczepności. Wybór trybu - Standardowy, Sportowy, Eco, Śnieg, Piasek, Błoto / Rut i Holowanie - jest wyświetlany jako wyskakujące powiadomienie na zestawie liczników.

 

Nowy elektryczny układ wspomagania kierownicy z dwoma zębatkami w połączeniu z szerokimi oponami o średnicy 255 mm zapewnia stabilne prowadzenie i sportowy charakter. Stabilność i pewność wzmacnia przednia kolumna Pathfinder i niezależna konstrukcja tylnego zawieszenia wielowahaczowego z przednimi i tylnymi stabilizatorami oraz układem hamulców tarczowych na 4 koła.

 

Całkowicie nowy Pathfinder trafi do sprzedaży latem 2021 roku.



Dodge Hemi Challenger R/T SE z 1970 roku, który na ulicach Detroit zyskał przydomek „Czarny Duch”
Wiadomości | 14.04.23

Dodge Hemi Challenger R/T SE z 1970 roku, który na ulicach Detroit zyskał przydomek „Czarny Duch”

Ten Challenger jest jednym z zaledwie 23 wyprodukowanych w 1970 roku edycji specjalnej z czterobiegową manualną skrzynią biegów i jednym z zaledwie czterech z dachem ze skóry aligatora.

Najszybszy Bentley na świecie
Tuning | 13.04.21

Najszybszy Bentley na świecie

Bentley twierdzi, że jest to ich najbardziej ekstremalny samochód drogowy i nie mylą się. Continental GT3 w standardowej formie to bestia, teraz została zmieniona w potwora.

Polska premiera odświeżonego modelu SUV-a Seata Ateca
Premiery | 14.09.20

Polska premiera odświeżonego modelu SUV-a Seata Ateca

Pierwszy pokaz SEAT-a Ateki 2020 w Polsce