Wiadomości | 23.07.20

Aston Martin, Tesla, Apple a teraz Rimac Automobili. Chris Porritt ciekawa historia nowego CTO

Chris Porritt, były Wiceprezes Tesla dołączył do Rimac Automobili jako CTO (dyrektor ds. technologii).


Aston Martin, Tesla, Apple a teraz Rimac Automobili. Chris Porritt ciekawa historia nowego CTO

Chris Porritt, były Wiceprezes Tesla dołączył do Rimac Automobili jako CTO (dyrektor ds. technologii).

Rimac Automobili mianował byłego głównego inżyniera Aston Martina, wiceprezesa ds. Inżynierii w Tesli i kierownika w grupie projektów specjalnych Apple, Chrisa Porritta, na stanowisko dyrektora ds. Technologii. Chris będzie raportować bezpośrednio do założyciela i dyrektora generalnego, Mate Rimac, ze szczególnym uwzględnieniem przyszłych projektów Rimac.

 

(Aktualizacja 03.03.2021. Premiera - Aston Martin Cognizant Formula One Team prezentuje oszałamiający nowy bolid AMR21)

 

W swojej karierze trwającej ponad trzy dekady Chris nadzorował rozwój szeregu niestandardowych samochodów elektrycznych i wyczynowych. Podczas swojej 16-letniej kariery w Aston Martin był głównym inżynierem ręcznie budowanego, limitowanego hipersamochodu One-77 i V12 Vantage Zagato. W 2013 roku Chris przeniósł się do Kalifornii, aby objąć stanowisko wiceprezesa ds. Inżynierii w Tesli, a następnie w Apple, gdzie zajmował wysokie stanowisko w grupie projektów specjalnych. Jego połączone doświadczenie w opracowywaniu wysokiej klasy supersamochodów w Aston Martin, konstruowanie pojazdów elektrycznych w Tesli i jego entuzjazm związany z samochodami wyścigowymi czynią go idealnym dodatkiem do zespołu Rimac. Chris dołącza do Rimac Automobili z Apple. Oprócz swojej kariery zawodowej Chris spędza wolne weekendy i wolny czas na budowaniu i ściganiu się swoimi zabytkowymi samochodami wyścigowymi.

 

 

Mate Rimac, założyciel i dyrektor generalny Rimac Automobili, powiedział: „Zaczęliśmy w kraju, który nie słynie z rozwoju samochodów. Nauczyliśmy się tak wiele metodą prób i błędów, ponieważ trudno było przyciągnąć ludzi z innych krajów, przez co ten proces był trudny, ale ekscytujący. Nie mogę sobie wyobrazić, jak wyglądałaby nasza podróż i jak daleko bylibyśmy teraz, gdybyśmy mieli Chrisa z nami od samego początku. Obawiałem się, że ludzie z dużym doświadczeniem branżowym nie będą pasować do naszej kultury i ducha firmy. Jednak jako entuzjasta samochodów, który sam brudzi sobie „ręce”, Chris pasował od pierwszej chwili. Podzielamy ten sam sposób myślenia: chcemy tworzyć samochody, które podnoszą poprzeczkę, dają radość i są dobrej jakości. Nie mogę się doczekać, aby zobaczyć, co będziemy w stanie razem stworzyć ”.

 

Chris Porritt, dyrektor ds. Technologii w Rimac Automobili, powiedział: „Możliwość dołączenia do Rimac Automobili to marzenie inżyniera. Ponieważ prawie każdy kluczowy komponent jest projektowany i budowany przez firmę Rimac, daje nam to swobodę tworzenia czegoś, co nie przypomina niczego co zostało zrobione w świecie hipersamochodw. Rimac to idealne miejsce do wykorzystania mojego połączonego doświadczenia w inżynierii supersamochodów w Aston Martin i doświadczenia inżynieryjnego EV, które zdobyłem w Kalifornii. Co zespół już osiągnął dzięki opracowaniu C_Two jak dotąd jest fenomenalny i nie mogę się doczekać, kiedy będę kierować rozwojem technicznym przyszłych produktów Rimac, które pozwolą przesunąć granice wydajności ”.

 

Bieżący rok to kluczowy okres dla wprowadzenia na rynek najnowszego całkowicie elektrycznego hipersamochodu Rimac o nazwie kodowej C_Two, ponieważ prototypy są budowane, testowane i rozbijane w celu uzyskania globalnej homologacji. 150 egzemplarzy nowego samochodu będzie ręcznie budowanych na nowej linii produkcyjnej w Chorwacji, począwszy od 2021 r. Wszystkie główne systemy i komponenty C_Two zostały opracowane i zbudowane przez firmę Rimac Automobili.

 

 

Rimac C_Two będzie rozwijał prędkość od 0 do 100 km/h w mniej niż 2 sekundy i prędkość maksymalną 258 mil na godzinę w ostatecznej formie produkcyjnej.Te parametry osiągnięto dzięki opracowaniu oryginalnej koncepcji C_Two i kolejnych prototypów. Równolegle z rozwojem C_Two, dział Rimac Automobili nadal się rozwijał, przy czym Porsche zwiększyło swój udział w tej branży do 15,5%, a Hyundai Motor Group zainwestował w ten biznes 80 mln EUR. Te ostatnie ogłoszenia dołączają do długiej listy już uznanych partnerów Rimac, w tym Koenigsegg, Automobili Pininfarina i Aston Martin.



Dodge Hemi Challenger R/T SE z 1970 roku, który na ulicach Detroit zyskał przydomek „Czarny Duch”
Wiadomości | 14.04.23

Dodge Hemi Challenger R/T SE z 1970 roku, który na ulicach Detroit zyskał przydomek „Czarny Duch”

Ten Challenger jest jednym z zaledwie 23 wyprodukowanych w 1970 roku edycji specjalnej z czterobiegową manualną skrzynią biegów i jednym z zaledwie czterech z dachem ze skóry aligatora.

Premiera Audi RS Q e-tron
Premiery | 23.07.21

Premiera Audi RS Q e-tron

Audi Sport prezentuje zelektryfikowane Audi RS Q e-tron, nowy model, który został specjalnie przygotowany do startu w Rajdzie Dakar w styczniu 2022 roku.

Podwójne zwycięstwo TOYOTA GAZOO Racing w Rajdzie Monte Carlo
MotorSport | 25.01.21

Podwójne zwycięstwo TOYOTA GAZOO Racing w Rajdzie Monte Carlo

Aż czterech kierowców w Yarisach WRC znalazło się w najlepszej szóstce rajdu, a TOYOTA GAZOO Racing prowadzi zdecydowanie w kategorii producentów.