Renault zaprezentowało swój nowy samochód koncepcyjny Scenic Vision
Renault pisze nowy rozdział w swojej historii dzięki innowacyjnemu samochodowi koncepcyjnemu, który jest zarówno pionierski, jak i wizjonerski.
Z zewnątrz zapowiada przyszły, w 100% elektryczny samochód rodzinny w gamie Renault. Wewnątrz i technologicznie zaprasza do podróży w inny czas, w przyszłość, w której technologie i innowacje będą służyć bardziej zrównoważonemu i przyjaznemu dla środowiska światu. Scénic Vision wyznacza nową ścieżkę dla bardziej zrównoważonej, bezpiecznej i integracyjnej mobilności. Wizjonerski i odkrywczy, uosabia najbardziej zaawansowane technologiczne perspektywy dekarbonizacji i ucieleśnia trzy filary strategii zrównoważonego rozwoju Grupy Renault: środowisko, bezpieczeństwo i integrację.
Jej hybrydowy, elektryczny i wodorowy układ napędowy ma na celu skrócenie przestojów związanych z ładowaniem energii przy jednoczesnym zmniejszeniu śladu węglowego, w tym akumulatora. Renault Scénic Vision nie emituje spalin podczas produkcji i użytkowania, a emisja dwutlenku węgla jest o 75% mniejsza niż w przypadku konwencjonalnych pojazdów elektrycznych na baterie.
Technologie pokładowe zapewniają większe bezpieczeństwo kierowcom i pasażerom, zmniejszając liczbę wypadków nawet o 70%. Projekt tego samochodu koncepcyjnego odzwierciedla również dążenie zespołów do stworzenia wyjątkowego samochodu, który jest dostępny i odpowiedni dla każdego.
Samochód koncepcyjny Scénic Vision jest prawdziwym ucieleśnieniem „Nouvelle Vague” Renault i wynikiem starannego projektowania i odważnych wyborów estetycznych. Jego konstrukcja zapowiada różne horyzonty czasowe dla gamy pojazdów Renault. Nadwozie ujawnia kształty i styl nowego modelu rodzinnego, który zostanie wprowadzony na rynek w 2024 roku. Jego wystrój wnętrza to wybiegające w przyszłość studium przyszłych wnętrz Renault.
Jej wodorowy, elektryczny i wodorowy układ napędowy odzwierciedla dążenie Renault do znalezienia rozwiązań dla wszystkich rodzajów zastosowań i jest częścią długoterminowej wizji, wykraczającej poza rok 2030. Ten projekt otwiera drogę do nowych perspektyw świata, w którym samochody i ludzie zbiegają się w kierunku te same wartości.
Pod nazwą kodową X200, nowy samochód niesie ze sobą nowo stworzoną wizję i filozofię projektową marki, prezentując wartość i przyszły kierunek nowych produktów.
Ponad 10 000 dostarczonych samochodów. Rekordowa marża operacyjna i przychody na poziomie 2,66 miliarda euro. Wynik operacyjny po raz pierwszy przekraczający granicę 700 milionów euro.
Gama Tipo w wersji 4- i 5-drzwiowej oraz Kombi, została całkowicie odświeżona i poszerzona o nowego Tipo Cross: brakujące ogniwo w nadwoziu crossovera.