Pierwszy hybrydowy pojazd elektryczny Lexusa typu plug-in (PHEV) oferowany również jako hybrydowy pojazd elektryczny (HEV). Wideo.
Lexus pokazał światową premierę zupełnie nowego NX, pierwszego modelu nowej generacji Lexusa.
Wraz z wprowadzeniem pierwszej generacji RX w 1998 roku, Lexus stworzył nową kategorię luksusowych crossoverów SUV i od tego czasu jest liderem w tej dziedzinie. W 2014 roku Lexus wypuścił model NX, oparty na koncepcji „Premium Urban Sports Gear”. Od tego czasu luksusowy crossover jest dobrze przyjmowany przez klientów ze względu na zwinność jezdną i mocny design. Do końca kwietnia 2021 r. NX sprzedał łącznie około 1 miliona egzemplarzy w ponad 90 krajach i regionach, a wraz z RX stał się podstawowym modelem Lexusa na całym świecie.
Nowy NX cechuje ulepszona reakcja liniowa dzięki wzmocnieniu podstaw samochodu, designowi, który przyciąga uwagę atletycznymi proporcjami oraz wielu zaawansowanym, nowym technologiom. Ponadto, aby zapewnić wyjątkowe wrażenia z jazdy, które można znaleźć w przyszłych zelektryfikowanych pojazdach, Lexus skupił się na gruntownej poprawie kontroli jazdy, aerodynamiki i redukcji masy. Ponadto, w oparciu o wizję elektryfikacji „Lexus Electrified”, nowy NX będzie dostępny zarówno jako HEV, jak i jako pierwszy Lexus – PHEV, co jeszcze bardziej przyspieszy wprowadzenie zelektryfikowanych pojazdów. Ponadto Lexus odpowie na zróżnicowane potrzeby klientów, oferując szeroką gamę jednostek napędowych, w tym modele napędzane między innymi silnikami wolnossącymi o pojemności 2,5 litra lub z turbodoładowaniem o pojemności 2,4 litra.
Napęd na wszystkie koła (AWD) jest dostępny w modelach wyposażonych w PHEV i 2,4-litrowy turbodoładowany układ napędowy, podczas gdy zarówno AWD, jak i napęd na przednie koła (FWD) są dostępne w modelach wyposażonych w HEV i 2,5-litrowe wolnossące układy napędowe.
Inżynierowie Lexusa skupili się na opracowaniu liniowego wrażenia z jazdy, które zapewnia bezpośrednią komunikację między kierowcą a pojazdem. Obszerna ocena pojazdu została przeprowadzona w Toyota Technical Center Shimoyama, ulepszając w ten sposób „Lexus Driving Signature” i zapewniając, że NX wiernie reaguje na intencje kierowców.
W modelu z turbodoładowaniem o pojemności 2,4 litra zastosowano nowo opracowany, sterowany elektronicznie, stały napęd na wszystkie koła.