Ford prezentuje zupełnie nowego pickupa z 3-litrowym silnikiem EcoBoost V6 twin-turbo, który generuje 288 KM mocy, gwarantując fenomenalne osiągi zarówno na drodze, jak i w terenie.
Opracowana przez Ford Performance kolejna generacja Rangera Raptora jest wzmocnionym rozwinięciem nowego Rangera. Dzięki inteligentnej elektronice sterującej wytrzymalszymi układami mechanicznymi nowej generacji, Raptor łączy surową moc z techniczną precyzją – wynikiem tego połączenia jest najbardziej zaawansowany Ranger w historii modelu. Europejscy entuzjaści Rangera mają szczególny powód do świętowania, ponieważ Ranger Raptor jest pierwszym modelem nowej generacji linii Rangera, który zostanie wprowadzony na rynek europejski. Dostawy do klientów rozpoczną się w ostatnim kwartale 2022 roku.
Najwięcej radości zagorzałym zwolennikom wyjątkowych osiągów przyniesie wprowadzenie zupełnie nowego 3-litrowego silnika benzynowego V6 EcoBoost, z którego specjaliści z Ford Performance wykrzesali 288 KM i 491 Nm momentu obrotowego. Blok silnika EcoBoost V6 twin-turbo, o pojemności skokowej trzech litrów wykonano z żeliwa wermikularnego, które jest o około 75 procent wytrzymalsze i do 75 procent sztywniejsze, niż żeliwo stosowane w tradycyjnych odlewach. Ford Performance zadbał o to, by silnik natychmiast reagował na zmiany położenia przepustnicy, a zapożyczony z samochodów wyścigowych system przyspieszający reakcje turbosprężarek, podobny do tego, który po raz pierwszy zastosowano w samochodach Ford GT i Focus ST, umożliwia pozbawioną „turbo-dziury” reakcję na gaz i natychmiastowy przyrost mocy. Nowy układ napędowy Rangera Raptora zapewnia doskonałe przyśpieszenia na szutrze, drogach gruntowych, w błocie i na piasku. Aby te porywające osiągi komponowały się z brzmieniem, elektronicznie sterowany aktywny układ wydechowy wzmacnia odgłos w czterech trybach, które można wybierać, zmieniając tym samym akustyczny charakter Rangera Raptora.
Podwozie Rangera Raptora nowej generacji różni się od rozwiązań zastosowanych w najnowszym Rangerze. Szereg specyficznych dla Raptora mocowań i wzmocnień takich elementów jak słupek C, skrzynia ładunkowa i koło zapasowe, a także unikalne obudowy odbojników, wieżyczki amortyzatorów i wsporniki tylnych amortyzatorów – wszystko to sprawia, że Ranger Raptor nowej generacji doskonale radzi sobie w trudnych warunkach terenowych. Samochód terenowy o tak wysokich osiągach, jak Ranger Raptor, wymaga odpowiedniego układu jezdnego, więc inżynierowie Forda całkowicie przeprojektowali zawieszenie kół. Nowe, wytrzymałe, a jednocześnie lekkie aluminiowe górne i dolne wahacze, przednie i tylne zawieszenie o dużym skoku oraz udoskonalone drążki Watta zostały zaprojektowane tak, aby zapewnić lepsze panowanie nad pojazdem w trudnym terenie przy dużej prędkości.
Po raz pierwszy Ranger Raptor otrzymuje zaawansowany system stałego napędu na cztery koła z zupełnie nową, elektronicznie sterowaną, dwubiegową skrzynią rozdzielczą, połączoną z blokowanymi mechanizmami różnicowymi z przodu i z tyłu – elementem absolutnie niezbędnym dla entuzjastów prawdziwie bezkompromisowej zabawy w trudnym terenie.
Do zwiększonych możliwości Rangera Raptora pasuje nowy wygląd, który rozwija śmiały, silny styl Rangera nowej generacji. Poszerzone nadkola i reflektory w kształcie litery C podkreślają szerokość pickupa, a mocny napis F-O-R-D na wlocie powietrza i solidny zderzak dodają mu wizualnej muskulatury.
We wnętrzu główne elementy stylistyczne podkreślają terenowe osiągi Rangera Raptora i jego wyjątkowo niespokojny charakter. Nowe, stylizowane na wyposażenie odrzutowych myśliwców, przednie i tylne fotele sportowe, zwiększają komfort jazdy i zapewniają najlepsze podparcie podczas pokonywania zakrętów z dużą prędkością