Premiery | 26.01.22

Całkowicie nowa Sequoia, największy SUV Toyoty dostępny latem tego roku

Toyota Sequoia. Trzyrzędowy SUV, montowany w Teksasie USA, teraz z wydajnym hybrydowym układem napędowym o mocy 437 KM.

Toyota Sequoia robi natychmiastowe, niezatarte wrażenie. Trzyrzędowy SUV jest zupełnie nowy i ma na celu podniesienie segmentu pełnowymiarowego luksusowego komfortu, imponującej technologii i zapierających dech w piersiach osiągów nowego, wydajnego hybrydowego układu napędowego.

 

Trzecia generacja Toyoty Sequoia została całkowicie przeprojektowana i zasługuje na opis „zupełnie nowego SUV-a”. Wszystkie modele Sequoia 2023 będą wyposażone w potężny hybrydowy układ napędowy V6 i-FORCE MAX z podwójnym turbodoładowaniem. Po raz pierwszy zaprezentowana w Tundrze, ta wyjątkowa hybryda wytwarza 437 KM.

 

i-FORCE MAX to nie tylko duża moc, ponieważ ten sprytnie zaprojektowany układ napędowy zawiera unikalny generator silnika w obudowie dzwonowej między silnikiem z podwójnym turbodoładowaniem a 10-biegową automatyczną skrzynią biegów. Ta konstrukcja została zaprojektowana i zbudowana z myślą o wysokiej wydajności i zapotrzebowaniu. Szacunki dotyczące zużycia paliwa nie są obecnie dostępne, ale oczekuje się, że wydajność i-FORCE MAX będzie niezwykle konkurencyjna w czołówce segmentu i z ogromną poprawa w porównaniu z poprzednią generacją.

 


Jak być powinno, segment pełnowymiarowych SUV-ów jest bardzo wymagający. Oznacza to, że Sequoia musi bez problemu radzić sobie z wieloma zadaniami. Zbudowany z myślą o tym, całkowicie nowy SUV jest zakorzeniony w nowoczesnym podwoziu nadwoziowym z całkowicie pudełkową ramą, która ma taką samą architekturę jak zupełnie nowa Tundra i zupełnie nowy globalny Land Cruiser (który dzieli platformę z Lexusa LX). Głównym celem tej platformy jest zapewnienie doskonałej obsługi, najwyższego komfortu i imponujących możliwości.

 

Zespół inżynierów odpowiedzialny za tę ramę nowej generacji był w stanie zwiększyć sztywność i poprawić komfort jazdy, wykorzystując nowe techniki, takie jak nowa technologia spawania laserowego, która pomaga zmniejszyć masę i wagę w obszarach, które nie są potrzebne, jednocześnie wzmacniając obszary, które tego najbardziej potrzebują.

 

Sequoia jest wyposażona w niezależne zawieszenie przednie i nowy, montowany na zębatce elektroniczny układ wspomagania kierownicy, zapewniający lepsze wyczucie kierownicy. Z tyłu zastosowano nowoczesne wielowahaczowe tylne zawieszenie, które zapewnia płynną jazdę i stwarza możliwość dodania dostępnego tylnego zawieszenia pneumatycznego z regulacją wysokości obciążenia i adaptacyjnego zawieszenia zmiennego (AVS) dla tych, którzy chcą regularnie holować.



Modele Forda, których nie kupisz w salonie
Tuning | 05.04.23

Modele Forda, których nie kupisz w salonie

Przedstawiamy pięć niestandardowych modeli Forda, które stanowią poligon doświadczalny dla nowych technologii i sprawdzają się w sytuacjach ekstremalnych.

Limitowana, pamiątkowa edycja Toyoty GR Supra GT4 100 Edition
MotorSport | 06.05.23

Limitowana, pamiątkowa edycja Toyoty GR Supra GT4 100 Edition

Od czasu premiery GR Supra GT4 inżynierowie TOYOTA GAZOO Racing podróżowali po torach wyścigowych na całym świecie, aby pozyskać dane w ekstremalnych warunkach wyścigowych.

Lotus potwierdza modele Elise, Exige oraz Evora
Wiadomości | 25.01.21

Lotus potwierdza modele Elise, Exige oraz Evora

Nowa seria samochodów sportowych została potwierdzona, a prototypowa produkcja Lotus Type 131 ma się rozpocząć w tym roku w światowej klasy zakładzie produkcyjnym w Hethel w Norfolk.