Druga generacja crossovera Niro debiutuje w trzech wersjach, każdy bardziej skoncentrowany na designie i technologicznie wyposażony niż kiedykolwiek.
Zrównoważona mobilność dostępna dla każdego: Niro CUV drugiej generacji debiutuje w wariancie hybrydowym (HEV), hybrydowym typu plug-in (PHEV) i całkowicie elektrycznym (EV).
Zupełnie nowa Kia Niro CUV zadebiutowała w Ameryce Północnej na Międzynarodowym Salonie Samochodowym w Nowym Jorku. Niro nowej generacji został zaprojektowany od podstaw, aby spełniać i przekraczać oczekiwania konsumentów dbających o środowisko. Dzięki uderzającym akcentom stylistycznym i zaangażowaniu w zrównoważony rozwój i łączność, Niro 2023 zostanie wprowadzony na rynek w Stanach Zjednoczonych z trzema wysoce wydajnymi, zelektryfikowanymi układami napędowymi: hybrydowym elektrycznym (HEV), hybrydowym typu plug-in (PHEV) i całkowicie elektrycznym (EV).
Wewnątrz i na zewnątrz Niro 2023 charakteryzuje się odważnym designem inspirowanym filozofią „Opposites United”, która łączy inspirację z natury z wyrafinowaniem aerodynamicznym. Wygląd zewnętrzny Niro 2023 uosabia wyrafinowane i pełne przygód poczucie celu, które czerpie silny wpływ z koncepcji HabaNiro 2019 i osiąga imponujący współczynnik oporu powietrza (Cd) wynoszący 0,29. Jego pochylone ku górze, efektowne światła do jazdy dziennej (DRL) otaczają charakterystyczny grill w kształcie „tygrysiego nosa”, który ewoluował wraz z nową tożsamością marki Kia. Z tyłu tylne światła LED w kształcie bumerangu sąsiadują z nieskomplikowanymi wykończeniami powierzchni, tworząc zwięzłą i aerodynamiczną kombinację stylizacyjną, podczas gdy tylny reflektor w kształcie bicia serca, solidnie wyglądająca osłona płyty podwozia i dolny zderzak poprawiają wygląd przodu. Niro HEV i Niro PHEV można rozpoznać po czarnych listwach drzwi i nadkolach, natomiast Niro EV wyróżnia się stalowym szarym lub czarnym wykończeniem zewnętrznym, w zależności od koloru nadwozia.
Dopełnieniem odważnego wyglądu nadwozia nowego Niro jest awangardowe wnętrze, stylizowane i obite materiałami najwyższej jakości i teksturowanymi powierzchniami. Jego parametryczna konstrukcja czerpie inspiracje z całkowicie elektrycznego EV6, zapewniając środowisko skoncentrowane na technologii we wszystkich konfiguracjach i wykończeniach.
Styl i technologie zastosowane w samochodzie zapewniają poczucie spokoju we wnętrzu nowej Kia Niro. Niewyśrodkowana deska rozdzielcza zakrzywia się wokół przednich pasażerów, z przeciwstawnymi poziomymi i ukośnymi liniami, prowadzącymi do uspokajającej, ale odważnej estetyki. Dostępne panoramiczne, podwójne ekrany o przekątnej 10,25 cala dla zestawu wskaźników i systemu informacyjno-rozrywkowego tworzą mocne, pierwsze wrażenie wizualne i oferują najnowocześniejszą łączność. Nastrojowe oświetlenie otoczenia w wielu kombinacjach kolorystycznych wzmacnia zmysły, tworząc jednocześnie spokojne otoczenie. Active Sound Design pozwala kierowcy cyfrowo poprawić brzmienie silnika i silnika Niro; ośmiogłośnikowy system dźwiękowy Harman/Kardon premium jest opcjonalny. Przednie fotele z opcjonalnym ogrzewaniem i wentylacją są wyposażone w standardowe porty USB z boku i opcjonalne pozycje pamięci foteli w niektórych wariantach.
Całkowicie nowa Kia Niro pojawi się w trzech różnych konfiguracjach układu napędowego: hybryda Niro HEV, hybryda plug-in Niro PHEV i całkowicie elektryczna Niro EV. Wszystkie modele Niro mają napęd na przednie koła, co zapewnia korzyści w niesprzyjających warunkach pogodowych. 6-biegowa automatyczna skrzynia biegów z podwójnym sprzęgłem jest standardem w wersjach HEV i PHEV.
Niro HEV jest wyposażony w czterocylindrowy silnik o pojemności 1,6 litra w połączeniu z synchronicznym silnikiem elektrycznym z magnesami trwałymi o mocy 32 kW, co zapewnia łączną maksymalną moc wyjściową 139 koni mechanicznych. Udoskonalone technologie chłodzenia, tarcia i spalania zapewniają maksymalną wydajność paliwową, a Niro HEV zwraca docelowe 53 mpg w połączeniu i szacowany zasięg jazdy 588 mil.
Niro PHEV łączy 1,6-litrowy silnik z silnikiem elektrycznym o mocy 62 kW, zapewniając całkowitą moc systemu 180 KM. Po podłączeniu do ładowarki poziomu 2 Niro PHEV może naładować polimerowy akumulator litowo-jonowy 11,1 kWh w niecałe trzy godziny. W pełni naładowany, w pełni elektryczny zasięg (AER) Niro PHEV jest szacowany na 33 mile, gdy jest wyposażony w 16-calowe koła: wzrost o 25 procent w porównaniu z modelem, który zastępuje.
Całkowicie elektryczny Niro EV jest zasilany akumulatorem o pojemności 64,8 kWh i silnikiem o mocy 150 kW (201 koni mechanicznych) z możliwością szybkiego ładowania prądem stałym w standardzie. Podłączony do szybkiej ładowarki poziomu 3, Niro EV może naładować od 10 do 80 procent w mniej niż 45 minut, przy maksymalnej mocy ładowania 85 kW. Wbudowana ładowarka 11 kW pomaga również naładować Niro EV w mniej niż siedem godzin na ładowarce poziomu 2. Docelowe AER dla Niro EV wynosi 253 mil. Opcjonalna pompa ciepła i podgrzewacz akumulatora pomagają zachować zasięg w niskich temperaturach.
Inteligentne hamowanie regeneracyjne umożliwia różne poziomy regeneracji, aby łatwo spowolnić samochód i odzyskać energię kinetyczną, aby zmaksymalizować zasięg jazdy. System może obliczyć wymaganą regenerację za pomocą radaru i informacji o nachyleniu drogi i może umożliwić wszystkim modelom Niro zebranie maksymalnej ilości energii z hamulców, jednocześnie delikatnie zatrzymując pojazd.