Wiadomości | 05.08.23

Całkowicie elektryczny Rimac Nevera po raz kolejny wygrywa w drag race

Jako jedyny dwumiejscowy i dopuszczony do ruchu drogowego hipersamochód GT, Rimac Nevera z miejscem dla dwóch osób i ich bagażu ciągle bije rekordy.

Całkowicie elektryczny Rimac Nevera po raz kolejny dzierży koronę jako najszybszy samochód, jaki kiedykolwiek brał udział w wyścigu carwow drag race, regularnie pojawiającym się na największym na świecie motoryzacyjnym kanale YouTube, skupiającym się na bezpośrednich wyścigach na ćwierć mili i poza. Konkurując z wersją Red Bull Racing RB8 – zwycięzcą Mistrzostw Formuły 1 Kierowców i Konstruktorów w 2012 roku – oraz McMurtry Spéirling – wspomaganym przez fanów jednomiejscowym pojazdem, który pobił rekord Goodwood Festival of Speed – Nevera wygrał dwa z trzech wyścigów ze startu zatrzymanego.

 

Jako jedyny dwumiejscowy i dopuszczony do ruchu drogowego hipersamochód GT, Nevera jest już w wyraźnie niekorzystnej sytuacji. Ale wizja tego samochodu od zawsze była wizją, aby ten samochód był nie tylko niezwykle szybki w linii prostej, ale także zdolny do pokonywania długich dystansów w najwyższym komforcie, z miejscem dla dwóch osób i ich bagażu. Tymczasem Red Bull Racing RB8 i McMurtry Spéirling to maszyny przeznaczone do jazdy na torze, niemal owinięte wokół kierowcy. Oba arcydzieła inżynierii i designu, ale skupione na jednym zadaniu.

 

W pierwszym przejeździe dnia Nevera ustawiła się na jednym z najdłuższych pasów startowych w Wielkiej Brytanii, gotowa pobić kolejny rekord w ciągu roku ustanawiania nowych wzorców. Tylko w tym roku Nevera pobiła już ponad 20 rekordów wydajności, w tym ustanawiając nowe światowe czasy dla przyspieszenia 0-60 mil na godzinę, 0-100 mil na godzinę i 0-186 mil na godzinę.

 

Aktywny fan aerodynamiki McMurtry'ego Spéirlinga ssał go na drogę w celu uzyskania najwyższej przyczepności, a kierowca rezerwowy Red Bull Racing, Liam Lawson, za kierownicą RB8, zapowiadał się na najbardziej wymagający test Nevery. Pod koniec odliczania „3-2-1” silnik V8 RB8 zawył, gdy Lawson zręcznie włączył ręczne sprzęgło, Spéirling odpalił z dzikością rakiety, a niezależny napęd na cztery koła Nevery – dostarczony przez poszczególne silniki – starannie przydziel odpowiednią ilość momentu obrotowego do każdego koła, aby uzyskać optymalny start.

 

Chociaż lżejsza maszyna zjechała z linii nieco szybciej, Nevera natychmiast dogoniła ich swoim układem napędowym o mocy 1914 KM, kończąc tuż przed obydwoma na ¼ mili. W drugim wyścigu Spéirling zajął pierwsze miejsce, ale Nevera po raz kolejny udowodniła swoje umiejętności podczas ostatniego wyścigu na jedną czwartą mili tego dnia oraz wyścigu toczącego się z 50 mil na godzinę do ½ mili, aby zostać mistrzem w klasyfikacji generalnej i najszybszym samochodem w historii wystartować w wyścigu carwow drag race.

 

W lipcu Nevera po raz drugi wzięła udział w wyścigu górskim Goodwood Festival of Speed i uzyskała niesamowity czas 49,32 sekundy w Supercar Shootout, co czyni go nie tylko najszybszym produkowanym samochodem elektrycznym, który pokonał kultową krętą wspinaczkę górską, ale także najszybszym samochodem produkcyjnym samochodu dowolnego typu, aby to zrobić w 2023 roku. W dalszej części roku będzie podejmował kolejne próby bicia rekordów.



Test przedprodukcyjnej wersji Audi RS e-tron GT
Elektryczne | 05.11.20

Test przedprodukcyjnej wersji Audi RS e-tron GT

Moment szczerości: kierowca Formuły E Lucas di Grassi testuje przedprodukcyjną wersję Audi RS e-tron GT

Wkrótce zadebiutuje całkowicie nowy INFINITI QX60
Wiadomości | 27.05.21

Wkrótce zadebiutuje całkowicie nowy INFINITI QX60

Przestronny, rodzinny, trzyrzędowy crossover nigdy nie był większy. Infiniti pokazało pierwszą zapowiedź wideo swojego najbardziej zaawansowanego crossovera.

Citroen C3 trzeciej generacji przekroczył milion sprzedanych egzemplarzy
Wiadomości | 11.05.21

Citroen C3 trzeciej generacji przekroczył milion sprzedanych egzemplarzy

Od 2002 roku łączna liczba wyprodukowanych C3 przekroczyła 4,5 miliona sztuk.