Wiadomości | 05.08.23

Całkowicie elektryczny Rimac Nevera po raz kolejny wygrywa w drag race

Jako jedyny dwumiejscowy i dopuszczony do ruchu drogowego hipersamochód GT, Rimac Nevera z miejscem dla dwóch osób i ich bagażu ciągle bije rekordy.

Całkowicie elektryczny Rimac Nevera po raz kolejny dzierży koronę jako najszybszy samochód, jaki kiedykolwiek brał udział w wyścigu carwow drag race, regularnie pojawiającym się na największym na świecie motoryzacyjnym kanale YouTube, skupiającym się na bezpośrednich wyścigach na ćwierć mili i poza. Konkurując z wersją Red Bull Racing RB8 – zwycięzcą Mistrzostw Formuły 1 Kierowców i Konstruktorów w 2012 roku – oraz McMurtry Spéirling – wspomaganym przez fanów jednomiejscowym pojazdem, który pobił rekord Goodwood Festival of Speed – Nevera wygrał dwa z trzech wyścigów ze startu zatrzymanego.

 

Jako jedyny dwumiejscowy i dopuszczony do ruchu drogowego hipersamochód GT, Nevera jest już w wyraźnie niekorzystnej sytuacji. Ale wizja tego samochodu od zawsze była wizją, aby ten samochód był nie tylko niezwykle szybki w linii prostej, ale także zdolny do pokonywania długich dystansów w najwyższym komforcie, z miejscem dla dwóch osób i ich bagażu. Tymczasem Red Bull Racing RB8 i McMurtry Spéirling to maszyny przeznaczone do jazdy na torze, niemal owinięte wokół kierowcy. Oba arcydzieła inżynierii i designu, ale skupione na jednym zadaniu.

 

W pierwszym przejeździe dnia Nevera ustawiła się na jednym z najdłuższych pasów startowych w Wielkiej Brytanii, gotowa pobić kolejny rekord w ciągu roku ustanawiania nowych wzorców. Tylko w tym roku Nevera pobiła już ponad 20 rekordów wydajności, w tym ustanawiając nowe światowe czasy dla przyspieszenia 0-60 mil na godzinę, 0-100 mil na godzinę i 0-186 mil na godzinę.

 

Aktywny fan aerodynamiki McMurtry'ego Spéirlinga ssał go na drogę w celu uzyskania najwyższej przyczepności, a kierowca rezerwowy Red Bull Racing, Liam Lawson, za kierownicą RB8, zapowiadał się na najbardziej wymagający test Nevery. Pod koniec odliczania „3-2-1” silnik V8 RB8 zawył, gdy Lawson zręcznie włączył ręczne sprzęgło, Spéirling odpalił z dzikością rakiety, a niezależny napęd na cztery koła Nevery – dostarczony przez poszczególne silniki – starannie przydziel odpowiednią ilość momentu obrotowego do każdego koła, aby uzyskać optymalny start.

 

Chociaż lżejsza maszyna zjechała z linii nieco szybciej, Nevera natychmiast dogoniła ich swoim układem napędowym o mocy 1914 KM, kończąc tuż przed obydwoma na ¼ mili. W drugim wyścigu Spéirling zajął pierwsze miejsce, ale Nevera po raz kolejny udowodniła swoje umiejętności podczas ostatniego wyścigu na jedną czwartą mili tego dnia oraz wyścigu toczącego się z 50 mil na godzinę do ½ mili, aby zostać mistrzem w klasyfikacji generalnej i najszybszym samochodem w historii wystartować w wyścigu carwow drag race.

 

W lipcu Nevera po raz drugi wzięła udział w wyścigu górskim Goodwood Festival of Speed i uzyskała niesamowity czas 49,32 sekundy w Supercar Shootout, co czyni go nie tylko najszybszym produkowanym samochodem elektrycznym, który pokonał kultową krętą wspinaczkę górską, ale także najszybszym samochodem produkcyjnym samochodu dowolnego typu, aby to zrobić w 2023 roku. W dalszej części roku będzie podejmował kolejne próby bicia rekordów.



Siedem powodów, dla których najnowszy pickup Nissana to samochód, którego potrzebujesz
Wiadomości | 05.11.20

Siedem powodów, dla których najnowszy pickup Nissana to samochód, którego potrzebujesz

Nowy Nissan Navara jest uosobieniem stylu, od zaawansowanych rozwiązań technologicznych po najwyższej klasy wrażenia z kabiny.

Cadillac LYRIQ pierwszy całkowicie elektryczny samochód marki
Premiery | 07.08.20

Cadillac LYRIQ pierwszy całkowicie elektryczny samochód marki

Wprowadzenie oferty elektrycznej Cadillaca rozpoczyna się dziś wraz z debiutem modelu LYRIQ - dynamicznego, nowoczesnego i w pełni elektrycznego luksusowego crossovera.

Ponad 7 km driftem po lodzie, nowy Rekord Guinnessa w utrzymaniu samochodu w kontrolowanym poślizgu
Wiadomości | 04.02.23

Ponad 7 km driftem po lodzie, nowy Rekord Guinnessa w utrzymaniu samochodu w kontrolowanym poślizgu

Oficjalnie zweryfikowany rekord, utrzymując samochód w kontrolowanym poślizgu przez ponad 15 minut i przejeżdżając 7,351 km.