Elektryczne | 05.11.20

Test przedprodukcyjnej wersji Audi RS e-tron GT

Moment szczerości: kierowca Formuły E Lucas di Grassi testuje przedprodukcyjną wersję Audi RS e-tron GT

Ostatnie dni lata w Neuburgu nad Dunajem. Przy zaparkowanym przed budynkiem Centrum Kompetencyjnego Audi Motorsport przedprodukcyjnym Audi RS e-tron GT, stoi czterech mężczyzn. Zawodnik Formuły E, kierowca teamu Audi Sport ABT Schaeffler i mistrz tej serii sezonu 2016/2017 Lucas di Grassi, żywo dyskutuje z trzema konstruktorami tego modelu: Dennisem Schmitzem z Audi, Jaan-Mattesem Reilingiem z Audi Sport GmbH i z Christianem Schröderem z firmy PSW – spółki-córki Audi, zaangażowanej w tworzenie tego samochodu.

 

Lucas di Grassi jest profesjonalistą w każdym calu - zarówno za kierownicą, jak i poza torem wyścigowym. Brazylijczyk, mieszkający obecnie w Monako, jeździ dla Audi od 2012 roku. W 2014 roku wygrał inauguracyjny wyścig nowo wprowadzonej wtedy serii wyścigowej - Formuła E, a trzy lata później wraz z teamem Audi Sport ABT Schaeffler został mistrzem zespołowym. W ciągu ostatnich sześciu lat di Grassi 32 razy stawał na podium dla Audi, co czyni go najbardziej utytułowanym kierowcą w serii wyścigów samochodów elektrycznych.

 

Ale horyzonty tego zawodowego kierowcy wykraczają daleko poza sport samochodowy. Lucas di Grassi jest ambasadorem ONZ ds. czystego powietrza, więc zarówno innowacje techniczne, jak i zrównoważona ochrona klimatu leżą w gestii jego zainteresowań i działań. Nie trzeba dodawać, że ten entuzjasta techniki jest naturalnie bardzo zainteresowany kolejnym projektem samochodu elektrycznego Audi, modelem e-tron GT. Zaproszono go zatem do Neuburga, by na tamtejszym torze testowym odbył jazdę próbną wersją RS elektrycznego Gran Turismo. Dla twórców auta, Schmitza, Reilinga i Schrödera, jest to moment prawdy: czy w ocenie kierowcy przedprodukcyjny RS e-tron GT osiągnie założone cele?



Zwolnienie z emisji CO2 dla producentów samochodów butikowych
Wiadomości | 20.10.23

Zwolnienie z emisji CO2 dla producentów samochodów butikowych

Parlament Europejski przegłosował wprowadzenie przepisów o zerowej emisji dla wszystkich nowych pojazdów osobowych sprzedawanych w Europie od 2035 r., pozostawił jednak wyjątek dla butikowych producentów samochodów, takich jak Donkervoort.

BMW M Hybrid V8
Concept Cars | 07.06.22

BMW M Hybrid V8

Nowy design, nowa nazwa. Prototyp, który będzie rywalizował dla BMW M Motorsport w serii IMSA 2023, nosi nazwę BMW M Hybrid V8.

Bentley rozpoczyna świętowanie 20. urodzin modelu Continental GT
Super Cars | 18.04.23

Bentley rozpoczyna świętowanie 20. urodzin modelu Continental GT

Wprowadzony na rynek w 2003 roku jako pierwszy całkowicie nowy Bentley współczesnej ery, pierwszy z napędem na wszystkie koła i pierwszy wyposażony w innowacyjny silnik W12.