Elektryczne | 05.11.20

Test przedprodukcyjnej wersji Audi RS e-tron GT

Moment szczerości: kierowca Formuły E Lucas di Grassi testuje przedprodukcyjną wersję Audi RS e-tron GT

Ostatnie dni lata w Neuburgu nad Dunajem. Przy zaparkowanym przed budynkiem Centrum Kompetencyjnego Audi Motorsport przedprodukcyjnym Audi RS e-tron GT, stoi czterech mężczyzn. Zawodnik Formuły E, kierowca teamu Audi Sport ABT Schaeffler i mistrz tej serii sezonu 2016/2017 Lucas di Grassi, żywo dyskutuje z trzema konstruktorami tego modelu: Dennisem Schmitzem z Audi, Jaan-Mattesem Reilingiem z Audi Sport GmbH i z Christianem Schröderem z firmy PSW – spółki-córki Audi, zaangażowanej w tworzenie tego samochodu.

 

Lucas di Grassi jest profesjonalistą w każdym calu - zarówno za kierownicą, jak i poza torem wyścigowym. Brazylijczyk, mieszkający obecnie w Monako, jeździ dla Audi od 2012 roku. W 2014 roku wygrał inauguracyjny wyścig nowo wprowadzonej wtedy serii wyścigowej - Formuła E, a trzy lata później wraz z teamem Audi Sport ABT Schaeffler został mistrzem zespołowym. W ciągu ostatnich sześciu lat di Grassi 32 razy stawał na podium dla Audi, co czyni go najbardziej utytułowanym kierowcą w serii wyścigów samochodów elektrycznych.

 

Ale horyzonty tego zawodowego kierowcy wykraczają daleko poza sport samochodowy. Lucas di Grassi jest ambasadorem ONZ ds. czystego powietrza, więc zarówno innowacje techniczne, jak i zrównoważona ochrona klimatu leżą w gestii jego zainteresowań i działań. Nie trzeba dodawać, że ten entuzjasta techniki jest naturalnie bardzo zainteresowany kolejnym projektem samochodu elektrycznego Audi, modelem e-tron GT. Zaproszono go zatem do Neuburga, by na tamtejszym torze testowym odbył jazdę próbną wersją RS elektrycznego Gran Turismo. Dla twórców auta, Schmitza, Reilinga i Schrödera, jest to moment prawdy: czy w ocenie kierowcy przedprodukcyjny RS e-tron GT osiągnie założone cele?



Odświeżony LEXUS LC 2021. Ewolucja luksusowego coupe
Wiadomości | 17.04.20

Odświeżony LEXUS LC 2021. Ewolucja luksusowego coupe

LEXUS prezentuje odświeżony model luksusowego coupe Lexus LC na rok 2021. Dla Lexusa bardzo charakterystyczne jest nieustanne dopracowywanie każdego modelu w gamie. Inżynierowie marki wciąż poszukują sposobów udoskonalenia każdego szczegółu. Dzięki tej skrupulatności powstał odświeżony model LC na rok 2021. Luksusowe coupe Lexus LC na rok 2021 przeszło facelifting. Masa nieresorowana obniżona o około 10 kg. Zmiany w zawieszeniu dla płynniejszego i bardziej komfortowego działania, z nowymi ustawieniami amortyzatorów i zwiększoną sztywnością tylnego stabilizatora. Wprowadzenie Asystenta aktywnego pokonywania zakrętów (Active Cornering Assist). LC 500 zyskuje udoskonaloną, 10-biegową automatyczną skrzynię biegów. Skrócony czas zmiany biegów dla napędu Multi Stage Hybrid System Lexusa LC 500h. Nowe kolory wnętrza i nadwozia oraz nowy wzór 20-calowcyh, kutych felg aluminiowych. Zaktualizowany system multimediów z integracją ze smartfonem za pośrednictwem Apple CarPlay i Android Auto.

Nadchodzi nowa Skoda ENYAQ COUPE iV
Elektryczne | 15.12.21

Nadchodzi nowa Skoda ENYAQ COUPE iV

Już końcem stycznia 2022 r. Skoda zaprezentuje swój nowy, w pełni elektryczny model ENYAQ iV w wersji COUPE. Zobacz pierwsze wideo podkreślające jego wyjątkową aerodynamikę.

Sean Smith Designs prezentuje 1180-konny Chevrolet Camaro „Fenix” z 1969 roku
Tuning | 09.02.23

Sean Smith Designs prezentuje 1180-konny Chevrolet Camaro „Fenix” z 1969 roku

Grand National Roadster Show 2023 w Kalifornii odsłonił niezwykły pojazd, który łączy w sobie luksus i elegancję ze zdumiewającymi osiągami Chevroleta z silnikiem V8 z doładowaniem.