Ikona marki, która zdobyła wiele nagród jako „najlepszy pojazd terenowy na świecie”, od 1979 roku pisze własną historię sukcesu.
Rocznica produkcji ikony marki: 500-tysięczny model legendarnego Mercedesa Klasy G zjechał dziś z linii produkcyjnej w austriackim Grazu. Klasa G zawdzięcza swój kultowy status wśród rosnącej społeczności fanów przede wszystkim jego unikalne połączenie charakterystycznego designu i wyjątkowych możliwości terenowych.
Model, który Mercedes-Benz prezentuje z okazji rocznicy produkcji, jest nieskazitelnym egzemplarzem. 500-tysięczny „G” jest inspirowany Klasą G z wczesnych lat. Posiada kilka szczególnie uderzających cech konstrukcyjnych swojego historycznego poprzednika, który od dawna cieszy się statusem motoryzacyjnego klasyka. Historyczny lakier w kolorze agawy, jeden z pierwszych dostępnych dla Klasy G, przyciąga wzrok. Wśród bardziej subtelnych szczegółów wyglądu zewnętrznego znajdują się kierunkowskazy. Ich kształt pozostał niezmieniony do dziś, ale nie ich kolor: w pojeździe jubileuszowym osłony kierunkowskazów mają niestosowany dziś odcień pomarańczy, czyli wygląd typowy dla samochodów z lat 70. Historyczna osłona koła zapasowego z gwiazdą Mercedesa, która jest znacznie większa niż we współczesnych modelach, znaczek marki na tylnych drzwiach i 5-ramienne srebrne koło również przywołują wczesne dni Klasy G. Wnętrze 500-tysięcznego pojazdu jest również inspirowane modelem 280 GE. Na przykład środkowa część siedzenia jest obita typową dla tamtych czasów tkaniną w kratkę, a na uchwycie po stronie pasażera widnieje napis „No. 500 000” w kolorze agawy. Natomiast listwa progowa „Schöckl” jest integralną częścią aktualnej oferty indywidualizacji G manufaktur. Dotyczy to również klamki drzwi z wytłoczonym logo: w dostępnym dziś pakiecie z logo jest ona jednak dostępna w kolorze srebrnym, a w modelu jubileuszowym jest czarna.
Obok Klasy S i Klasy E, Klasa G jest jedną z najdłużej produkowanych i najdłużej istniejących serii modeli samochodów osobowych w historii Mercedes-Benz. Już w przypadku pierwszego modelu G zespół projektowy zaprojektował pojazd, który łączył doskonałe właściwości terenowe z komfortem jazdy na drogach i typowymi dla Mercedesa wysokimi standardami bezpieczeństwa. W chwili wprowadzenia na rynek wiosną 1979 roku klienci mogli wybierać spośród czterech wariantów silnika o zakresie mocy od 53 kW/72 KM do 110 kW/150 KM. Dostępne były zarówno kabriolety z krótkim rozstawem osi, jak i kombi z krótkim lub długim rozstawem osi.
W ciągu ostatnich czterech dekad Klasa G przekształciła się z pojazdu użytkowego w obiekt lifestylowy. Jednak do dziś zachował swój charakterystyczny charakter i typowy wygląd. Napęd na wszystkie koła, blokady mechanizmu różnicowego ze 100-procentową blokadą i solidna rama drabinkowa są częścią Klasy G od samego początku. Kultowe elementy stylistyczne, takie jak okrągłe reflektory, odsłonięte koło zapasowe na tylnych drzwiach uchylnych z boku oraz wyraźna, kanciasta sylwetka sprawiają, że ikona pojazdu terenowego jest nadal rozpoznawalna jako bezpośredni spadkobierca pierwszego modelu G.
Kia ma zaprezentować wyjątkowy kamień milowy, przygotowując światową premierę zupełnie nowej Kia K3 w Meksyku.
Ten pojazd koncepcyjny jest prekursorem nowej Klasy T w segmencie małych samochodów dostawczych.
Porsche Motorsport i kierowca Patrick Long (USA) jako narrator w nowym materiale wideo gdzie przedstawiają najważniejsze wydarzenia z sezonu 2019.
Video News. A new video presents the Porsche Motorsport highlights from the 2019 season - with works driver Patrick Long (USA) as narrator. Please watch this story.