Ikona marki, która zdobyła wiele nagród jako „najlepszy pojazd terenowy na świecie”, od 1979 roku pisze własną historię sukcesu.
Rocznica produkcji ikony marki: 500-tysięczny model legendarnego Mercedesa Klasy G zjechał dziś z linii produkcyjnej w austriackim Grazu. Klasa G zawdzięcza swój kultowy status wśród rosnącej społeczności fanów przede wszystkim jego unikalne połączenie charakterystycznego designu i wyjątkowych możliwości terenowych.
Model, który Mercedes-Benz prezentuje z okazji rocznicy produkcji, jest nieskazitelnym egzemplarzem. 500-tysięczny „G” jest inspirowany Klasą G z wczesnych lat. Posiada kilka szczególnie uderzających cech konstrukcyjnych swojego historycznego poprzednika, który od dawna cieszy się statusem motoryzacyjnego klasyka. Historyczny lakier w kolorze agawy, jeden z pierwszych dostępnych dla Klasy G, przyciąga wzrok. Wśród bardziej subtelnych szczegółów wyglądu zewnętrznego znajdują się kierunkowskazy. Ich kształt pozostał niezmieniony do dziś, ale nie ich kolor: w pojeździe jubileuszowym osłony kierunkowskazów mają niestosowany dziś odcień pomarańczy, czyli wygląd typowy dla samochodów z lat 70. Historyczna osłona koła zapasowego z gwiazdą Mercedesa, która jest znacznie większa niż we współczesnych modelach, znaczek marki na tylnych drzwiach i 5-ramienne srebrne koło również przywołują wczesne dni Klasy G. Wnętrze 500-tysięcznego pojazdu jest również inspirowane modelem 280 GE. Na przykład środkowa część siedzenia jest obita typową dla tamtych czasów tkaniną w kratkę, a na uchwycie po stronie pasażera widnieje napis „No. 500 000” w kolorze agawy. Natomiast listwa progowa „Schöckl” jest integralną częścią aktualnej oferty indywidualizacji G manufaktur. Dotyczy to również klamki drzwi z wytłoczonym logo: w dostępnym dziś pakiecie z logo jest ona jednak dostępna w kolorze srebrnym, a w modelu jubileuszowym jest czarna.
Obok Klasy S i Klasy E, Klasa G jest jedną z najdłużej produkowanych i najdłużej istniejących serii modeli samochodów osobowych w historii Mercedes-Benz. Już w przypadku pierwszego modelu G zespół projektowy zaprojektował pojazd, który łączył doskonałe właściwości terenowe z komfortem jazdy na drogach i typowymi dla Mercedesa wysokimi standardami bezpieczeństwa. W chwili wprowadzenia na rynek wiosną 1979 roku klienci mogli wybierać spośród czterech wariantów silnika o zakresie mocy od 53 kW/72 KM do 110 kW/150 KM. Dostępne były zarówno kabriolety z krótkim rozstawem osi, jak i kombi z krótkim lub długim rozstawem osi.
W ciągu ostatnich czterech dekad Klasa G przekształciła się z pojazdu użytkowego w obiekt lifestylowy. Jednak do dziś zachował swój charakterystyczny charakter i typowy wygląd. Napęd na wszystkie koła, blokady mechanizmu różnicowego ze 100-procentową blokadą i solidna rama drabinkowa są częścią Klasy G od samego początku. Kultowe elementy stylistyczne, takie jak okrągłe reflektory, odsłonięte koło zapasowe na tylnych drzwiach uchylnych z boku oraz wyraźna, kanciasta sylwetka sprawiają, że ikona pojazdu terenowego jest nadal rozpoznawalna jako bezpośredni spadkobierca pierwszego modelu G.
Dzięki ultranowoczesnej stylistyce nadwozia, Opel Experimental przedstawia jasną wizję kierunku, w którym marka Opel będzie podążać w nadchodzących latach.
Napęd na cztery koła, silnik V6 z podwójnym turbodoładowaniem i jednostka elektryczna dostarczająca na koła 500 kW mocy.
Stellantis zaprezentowała STLA Large, całkowicie nową, platformę dla pojazdów elektrycznych, która stanowi podstawę szerokiej gamy nadchodzących pojazdów na rynki światowe w segmentach D i E.