Wiadomości | 20.04.23

44 lata po wprowadzeniu na rynek 500-tysięczny Mercedes-Benz Klasy G zjechał z linii produkcyjnej w Grazu

Ikona marki, która zdobyła wiele nagród jako „najlepszy pojazd terenowy na świecie”, od 1979 roku pisze własną historię sukcesu.


44 lata po wprowadzeniu na rynek 500-tysięczny Mercedes-Benz Klasy G zjechał z linii produkcyjnej w Grazu

Rocznica produkcji ikony marki: 500-tysięczny model legendarnego Mercedesa Klasy G zjechał dziś z linii produkcyjnej w austriackim Grazu. Klasa G zawdzięcza swój kultowy status wśród rosnącej społeczności fanów przede wszystkim jego unikalne połączenie charakterystycznego designu i wyjątkowych możliwości terenowych. 

 

Model, który Mercedes-Benz prezentuje z okazji rocznicy produkcji, jest nieskazitelnym egzemplarzem. 500-tysięczny „G” jest inspirowany Klasą G z wczesnych lat. Posiada kilka szczególnie uderzających cech konstrukcyjnych swojego historycznego poprzednika, który od dawna cieszy się statusem motoryzacyjnego klasyka. Historyczny lakier w kolorze agawy, jeden z pierwszych dostępnych dla Klasy G, przyciąga wzrok. Wśród bardziej subtelnych szczegółów wyglądu zewnętrznego znajdują się kierunkowskazy. Ich kształt pozostał niezmieniony do dziś, ale nie ich kolor: w pojeździe jubileuszowym osłony kierunkowskazów mają niestosowany dziś odcień pomarańczy, czyli wygląd typowy dla samochodów z lat 70. Historyczna osłona koła zapasowego z gwiazdą Mercedesa, która jest znacznie większa niż we współczesnych modelach, znaczek marki na tylnych drzwiach i 5-ramienne srebrne koło również przywołują wczesne dni Klasy G. Wnętrze 500-tysięcznego pojazdu jest również inspirowane modelem 280 GE. Na przykład środkowa część siedzenia jest obita typową dla tamtych czasów tkaniną w kratkę, a na uchwycie po stronie pasażera widnieje napis „No. 500 000” w kolorze agawy. Natomiast listwa progowa „Schöckl” jest integralną częścią aktualnej oferty indywidualizacji G manufaktur. Dotyczy to również klamki drzwi z wytłoczonym logo: w dostępnym dziś pakiecie z logo jest ona jednak dostępna w kolorze srebrnym, a w modelu jubileuszowym jest czarna.

 

Obok Klasy S i Klasy E, Klasa G jest jedną z najdłużej produkowanych i najdłużej istniejących serii modeli samochodów osobowych w historii Mercedes-Benz. Już w przypadku pierwszego modelu G zespół projektowy zaprojektował pojazd, który łączył doskonałe właściwości terenowe z komfortem jazdy na drogach i typowymi dla Mercedesa wysokimi standardami bezpieczeństwa. W chwili wprowadzenia na rynek wiosną 1979 roku klienci mogli wybierać spośród czterech wariantów silnika o zakresie mocy od 53 kW/72 KM do 110 kW/150 KM. Dostępne były zarówno kabriolety z krótkim rozstawem osi, jak i kombi z krótkim lub długim rozstawem osi.

 

W ciągu ostatnich czterech dekad Klasa G przekształciła się z pojazdu użytkowego w obiekt lifestylowy. Jednak do dziś zachował swój charakterystyczny charakter i typowy wygląd. Napęd na wszystkie koła, blokady mechanizmu różnicowego ze 100-procentową blokadą i solidna rama drabinkowa są częścią Klasy G od samego początku. Kultowe elementy stylistyczne, takie jak okrągłe reflektory, odsłonięte koło zapasowe na tylnych drzwiach uchylnych z boku oraz wyraźna, kanciasta sylwetka sprawiają, że ikona pojazdu terenowego jest nadal rozpoznawalna jako bezpośredni spadkobierca pierwszego modelu G.



Elektryczna Toyota bZ4X
Elektryczne | 10.05.22

Elektryczna Toyota bZ4X

Na tegorocznym Międzynarodowym Salonie Samochodowym w Nowym Jorku, Toyota zaprezentowała swój pierwszy w pełni elektryczny pojazd, SUV-a bZ4X.

Wuling Nano EV
Elektryczne | 24.11.21

Wuling Nano EV

Taki mały chiński Smart w opakowaniu z przed kilku lat. Wuling wprowadził dwumiejscowy pojazd elektryczny z praktyczną konstrukcją Free Two Go. Ciekawy?

TOYOTA GAZOO Racing sponsorem oraz fundatorem nagrody głównej GR Yarisa w eSports WRC
Wiadomości | 02.06.20

TOYOTA GAZOO Racing sponsorem oraz fundatorem nagrody głównej GR Yarisa w eSports WRC

TOYOTA GAZOO Racing coraz prężniej działa w świecie wirtualnego ścigania. W tym sezonie została sponsorem cyklu eSports WRC oraz ufundował nagrodę główną dla zwycięzcy GR Yarisa. Wyczynowy zespół Toyoty nawiązał także współpracę przy promocji oficjalnej gry WRC 9. Poniżej fim z fabryki gdzie odbywa się produkcja Yarisa GR.