Premiery | 17.10.23

Całkowicie elektryczny, nowy Citroen C3 czwartej generacji

Pierwszy europejski niedrogi samochód elektryczny oferuje najlepszy w swojej klasie komfort, wyjątkowy poziom wyposażenia i będzie jeszcze bardziej przystępny cenowo, począwszy od 19 990 euro.

W pełni elektryczny ë-C3 z dumą przewodzi czwartej generacji najpopularniejszego samochodu Citroëna, który od premiery pierwszej generacji w 2002 roku sprzedał się w ponad 5,6 miliona egzemplarzy. C3 jest najpopularniejszym modelem marki i reprezentuje 29 procent wielkości sprzedaży Citroëna w Europie. W 2022 r. C3 zdobył ogółem 11 procent europejskiego rynku segmentu B. Co istotne, zupełnie nowy ë-C3 sygnalizuje nowy rozdział w historii Citroëna. Ta popularna i odważna marka odkrywa się na nowo, aby agresywnie stawić czoła wyzwaniom, jakim jest udostępnienie wszystkim mobilności w pełni elektrycznej dzięki pierwszemu w pełni elektrycznemu hatchbackowi B zaprojektowanemu i wyprodukowanemu w Europie dla klientów pragnących korzyści płynących z zerowej emisji mobilność za uczciwą i przystępną cenę netto.

 

Po raz pierwszy w historii hatchbacka C3 Citroën wyposaża swoje innowacyjne i ekskluzywne zawieszenie Citroën Advanced Comfort® jako wyposażenie standardowe we wszystkich wersjach całkowicie nowego, całkowicie elektrycznego ë-C3.

 

Przestronne wnętrze zostało zaprojektowane w oparciu o proste, ale wyrafinowane powierzchnie, aby zapewnić pasażerom atmosferę podobną do tej w ich domowym salonie lub salonie. Fotele Citroën Advanced Comfort® o nowym wzorze w nowym modelu ë-C3 są dostosowane do samochodu i wykorzystują dodatkową piankę, aby zapewnić przyjemne i miękkie odczucie od pierwszego kontaktu oraz wsparcie podczas jazdy niezależnie od dystansu.

 

Po raz pierwszy w Stellantis ta ekonomiczna platforma natywnie dla pojazdów BEV wykorzystuje akumulator LFP (żelazofosforan litu) o pojemności 44 kWh, zapewniający zasięg do 320 km (199 mil) w trybie WLTP, a funkcja szybkiego ładowania prądem stałym o mocy 100 kW umożliwia ładowanie od 20 do 80 procent pojemność w 26 minut.

Całkowicie nowy ë-C3 to pierwszy całkowicie elektryczny segment B oferowany w regionie przez europejskiego producenta na tym poziomie cenowym i zaprojektowany w Europie – w studiu Citroëna w zakładzie Stellantis Automotive Design Network w Velizy- Villacoublay pod Paryżem – i będzie produkowany w Europie w zakładzie produkcyjnym Stellantis Trnava na Słowacji. Całkowicie nowy Citroën ë-C3 pojawi się u dealerów w drugim kwartale 2024 roku.

 

Choć Citroën spodziewa się, że zupełnie nowy ë-C3 znacząco zakłóci rynek projektowanych i produkowanych w Europie hatchbacków segmentu B, dla nabywców samochodów poszukujących jeszcze niższej ceny za całkowicie elektryczną motoryzację miejską czeka więcej dobrych wiadomości. Od roku 2025 do zupełnie nowego modelu o zasięgu 320 km dołączy wersja o zasięgu 200 km, dzięki czemu nowy Citroën ë-C3 będzie jeszcze tańszy – za 19 990 euro.



Jak powstaje silnik limitowanej CUPRY Formentor VZ5?
Wiadomości | 30.08.23

Jak powstaje silnik limitowanej CUPRY Formentor VZ5?

Pięciocylindrowy silnik modelu CUPRA Formentor VZ5 jest efektem pracy inżynierów, której celem jest zapewnienie maksymalnych osiągów pojazdu. Dziennie powstaje 77 silników.

Dodge Muscle w pogoni za mocą. Zobacz wydarzenie online
Wiadomości | 02.07.20

Dodge Muscle w pogoni za mocą. Zobacz wydarzenie online

Nigdy nie było lepszego czasu, aby być fanem American Muscle! Zapraszamy na event przygotowany przez markę Dodge. Wybierz się na wirtualną wycieczkę.

Innowacyjny sposób podróżowania, światowy debiut studium projektowego GEN.TRAVEL
Concept Cars | 23.09.22

Innowacyjny sposób podróżowania, światowy debiut studium projektowego GEN.TRAVEL

24 września Grupa Volkswagen zaprezentuje innowacyjne studium projektowe, które na nowo zdefiniuje długodystansową mobilność przyszłości.