Całkowicie elektryczny, nowy Citroen C3 czwartej generacji
Pierwszy europejski niedrogi samochód elektryczny oferuje najlepszy w swojej klasie komfort, wyjątkowy poziom wyposażenia i będzie jeszcze bardziej przystępny cenowo, począwszy od 19 990 euro.
W pełni elektryczny ë-C3 z dumą przewodzi czwartej generacji najpopularniejszego samochodu Citroëna, który od premiery pierwszej generacji w 2002 roku sprzedał się w ponad 5,6 miliona egzemplarzy. C3 jest najpopularniejszym modelem marki i reprezentuje 29 procent wielkości sprzedaży Citroëna w Europie. W 2022 r. C3 zdobył ogółem 11 procent europejskiego rynku segmentu B. Co istotne, zupełnie nowy ë-C3 sygnalizuje nowy rozdział w historii Citroëna. Ta popularna i odważna marka odkrywa się na nowo, aby agresywnie stawić czoła wyzwaniom, jakim jest udostępnienie wszystkim mobilności w pełni elektrycznej dzięki pierwszemu w pełni elektrycznemu hatchbackowi B zaprojektowanemu i wyprodukowanemu w Europie dla klientów pragnących korzyści płynących z zerowej emisji mobilność za uczciwą i przystępną cenę netto.
Po raz pierwszy w historii hatchbacka C3 Citroën wyposaża swoje innowacyjne i ekskluzywne zawieszenie Citroën Advanced Comfort® jako wyposażenie standardowe we wszystkich wersjach całkowicie nowego, całkowicie elektrycznego ë-C3.
Przestronne wnętrze zostało zaprojektowane w oparciu o proste, ale wyrafinowane powierzchnie, aby zapewnić pasażerom atmosferę podobną do tej w ich domowym salonie lub salonie. Fotele Citroën Advanced Comfort® o nowym wzorze w nowym modelu ë-C3 są dostosowane do samochodu i wykorzystują dodatkową piankę, aby zapewnić przyjemne i miękkie odczucie od pierwszego kontaktu oraz wsparcie podczas jazdy niezależnie od dystansu.
Po raz pierwszy w Stellantis ta ekonomiczna platforma natywnie dla pojazdów BEV wykorzystuje akumulator LFP (żelazofosforan litu) o pojemności 44 kWh, zapewniający zasięg do 320 km (199 mil) w trybie WLTP, a funkcja szybkiego ładowania prądem stałym o mocy 100 kW umożliwia ładowanie od 20 do 80 procent pojemność w 26 minut.
Całkowicie nowy ë-C3 to pierwszy całkowicie elektryczny segment B oferowany w regionie przez europejskiego producenta na tym poziomie cenowym i zaprojektowany w Europie – w studiu Citroëna w zakładzie Stellantis Automotive Design Network w Velizy- Villacoublay pod Paryżem – i będzie produkowany w Europie w zakładzie produkcyjnym Stellantis Trnava na Słowacji. Całkowicie nowy Citroën ë-C3 pojawi się u dealerów w drugim kwartale 2024 roku.
Choć Citroën spodziewa się, że zupełnie nowy ë-C3 znacząco zakłóci rynek projektowanych i produkowanych w Europie hatchbacków segmentu B, dla nabywców samochodów poszukujących jeszcze niższej ceny za całkowicie elektryczną motoryzację miejską czeka więcej dobrych wiadomości. Od roku 2025 do zupełnie nowego modelu o zasięgu 320 km dołączy wersja o zasięgu 200 km, dzięki czemu nowy Citroën ë-C3 będzie jeszcze tańszy – za 19 990 euro.
Dokładnie 15 lat temu Bugatti Veyron 16.4 był pierwszym seryjnie produkowanym samochodem, który przełamał barierę 400 km / h. Rekord, który do dziś się utrzymuje. Nigdy wcześniej tego nie osiągnięto. Francuski producent luksusowych samochodów sportowych osiągnął jeden z wyznaczonych sobie celów rozwojowych, co zdaniem opinii publicznej było nieosiągalne.