Premiery | 17.10.23

Całkowicie elektryczny, nowy Citroen C3 czwartej generacji

Pierwszy europejski niedrogi samochód elektryczny oferuje najlepszy w swojej klasie komfort, wyjątkowy poziom wyposażenia i będzie jeszcze bardziej przystępny cenowo, począwszy od 19 990 euro.

W pełni elektryczny ë-C3 z dumą przewodzi czwartej generacji najpopularniejszego samochodu Citroëna, który od premiery pierwszej generacji w 2002 roku sprzedał się w ponad 5,6 miliona egzemplarzy. C3 jest najpopularniejszym modelem marki i reprezentuje 29 procent wielkości sprzedaży Citroëna w Europie. W 2022 r. C3 zdobył ogółem 11 procent europejskiego rynku segmentu B. Co istotne, zupełnie nowy ë-C3 sygnalizuje nowy rozdział w historii Citroëna. Ta popularna i odważna marka odkrywa się na nowo, aby agresywnie stawić czoła wyzwaniom, jakim jest udostępnienie wszystkim mobilności w pełni elektrycznej dzięki pierwszemu w pełni elektrycznemu hatchbackowi B zaprojektowanemu i wyprodukowanemu w Europie dla klientów pragnących korzyści płynących z zerowej emisji mobilność za uczciwą i przystępną cenę netto.

 

Po raz pierwszy w historii hatchbacka C3 Citroën wyposaża swoje innowacyjne i ekskluzywne zawieszenie Citroën Advanced Comfort® jako wyposażenie standardowe we wszystkich wersjach całkowicie nowego, całkowicie elektrycznego ë-C3.

 

Przestronne wnętrze zostało zaprojektowane w oparciu o proste, ale wyrafinowane powierzchnie, aby zapewnić pasażerom atmosferę podobną do tej w ich domowym salonie lub salonie. Fotele Citroën Advanced Comfort® o nowym wzorze w nowym modelu ë-C3 są dostosowane do samochodu i wykorzystują dodatkową piankę, aby zapewnić przyjemne i miękkie odczucie od pierwszego kontaktu oraz wsparcie podczas jazdy niezależnie od dystansu.

 

Po raz pierwszy w Stellantis ta ekonomiczna platforma natywnie dla pojazdów BEV wykorzystuje akumulator LFP (żelazofosforan litu) o pojemności 44 kWh, zapewniający zasięg do 320 km (199 mil) w trybie WLTP, a funkcja szybkiego ładowania prądem stałym o mocy 100 kW umożliwia ładowanie od 20 do 80 procent pojemność w 26 minut.

Całkowicie nowy ë-C3 to pierwszy całkowicie elektryczny segment B oferowany w regionie przez europejskiego producenta na tym poziomie cenowym i zaprojektowany w Europie – w studiu Citroëna w zakładzie Stellantis Automotive Design Network w Velizy- Villacoublay pod Paryżem – i będzie produkowany w Europie w zakładzie produkcyjnym Stellantis Trnava na Słowacji. Całkowicie nowy Citroën ë-C3 pojawi się u dealerów w drugim kwartale 2024 roku.

 

Choć Citroën spodziewa się, że zupełnie nowy ë-C3 znacząco zakłóci rynek projektowanych i produkowanych w Europie hatchbacków segmentu B, dla nabywców samochodów poszukujących jeszcze niższej ceny za całkowicie elektryczną motoryzację miejską czeka więcej dobrych wiadomości. Od roku 2025 do zupełnie nowego modelu o zasięgu 320 km dołączy wersja o zasięgu 200 km, dzięki czemu nowy Citroën ë-C3 będzie jeszcze tańszy – za 19 990 euro.



Długo oczekiwana najnowsza wersja Alpine A110 R
Tuning | 04.10.22

Długo oczekiwana najnowsza wersja Alpine A110 R

Model, który jest ukoronowaniem gamy A110. Zaprojektowany tak, aby rewelacyjnie sprawdzał się na torze wyścigowym, a jednocześnie był certyfikowany do użytku na otwartej drodze.

Długa tradycja samochodów elektrycznych marki Opel.
Wiadomości | 07.04.20

Długa tradycja samochodów elektrycznych marki Opel.

Historia ponad pięciu dekad badań nad elektrycznymi systemami napędu. Opel stawia na elektryczność: cała gama modelowa zelektryfikowana do 2024 roku.

Dlaczego warto wybrać matowy lakier w samochodzie?
Wiadomości | 19.05.23

Dlaczego warto wybrać matowy lakier w samochodzie?

Z okazji Międzynarodowego Dnia Mycia Samochodów, który przypada 19 maja, marka CUPRA zwraca uwagę na coraz popularniejsze wśród polskich użytkowników auta z lakierami o matowym wykończeniu.