Premiery | 09.03.22

Całkowicie elektryczny Bulli czyli światowa premiera nowego ID. Buzz

Volkswagen prezentuje nowe ID. Buzz oraz ID. Buzz Cargo podczas dzisiejszej premiery w Hamburgu.

Volkswagen Samochody Użytkowe i Volkswagen Samochody Osobowe prezentują zupełnie nowe ID. Buzz oraz ID. Buzz Cargo. Dwa pojazdy bezemisyjne przenoszą stylistykę jednej z największych ikon motoryzacji — T1 Microbus — w erę mobilności elektrycznej. Krótkie zwisy, przestronne wnętrze i dostępna dwukolorowa paleta kolorów oddają hołd przeszłości, podczas gdy zaawansowane technologicznie wnętrze, progresywne i zrównoważone elementy projektowe oraz technologia EV wyraźnie określają go jako pojazd przyszłości.


Podobnie jak w przypadku wszystkich modeli w ID Volkswagena. rodzina, ID. Buzz, który jest produkowany przez Volkswagen Samochody Użytkowe w Hanowerze, również opiera się pod względem technicznym na module Modular Electric Drive Kit (MEB). Pierwsza na świecie skalowalna platforma do masowej produkcji samochodów całkowicie elektrycznych stanowi podstawę dla wielu marek dla wszelkiego rodzaju różnych modeli i segmentów. Jego architektura pozwala na ewolucyjny dalszy rozwój oprogramowania i technologii, co przynosi korzyści nie tylko nowym modelom, takim jak ID. Buzz, ale także modele, które zostały już dostarczone, za pomocą aktualizacji over-the-air.

 

ID. Buzz oraz ID. Buzz Cargo wprowadza na rynek europejski akumulator 77 kWh. Dostarcza prąd do silnika elektrycznego o mocy 150 kW, który – jak kiedyś płaski silnik w T1 – napędza tylną oś. Umiejscowienie akumulatora, wbudowanego głęboko w podłogę warstwową, oraz lekki elektryczny układ napędowy zapewniają dobre rozłożenie masy i nisko położony środek ciężkości pojazdu. Oba czynniki optymalizują prowadzenie i zwinność. Akumulator litowo-jonowy można ładować ze skrzynek ściennych lub publicznych stacji ładowania prądem przemiennym (AC) o mocy 11 kW. Poprzez złącze wtykowe CCS na stacji szybkiego ładowania DC (prąd stały) moc ładowania wzrasta aż do 170 kW. Przy takim naładowaniu poziom naładowania akumulatora wzrasta z 5 do 80% w około 30 minut. Dwukierunkowe ładowanie umożliwia ID. Buzz do dostarczania niepotrzebnej energii z akumulatora do sieci domowej klienta (Vehicle-to-Home). Przesył mocy i komunikacja odbywa się za pośrednictwem specjalnej dwukierunkowej skrzynki ściennej DC.


Kierowcy i pasażerowie doświadczają nowego stylu Bulli w przestronnym wnętrzu. Typowo Bulli: układ jest bardzo przejrzysty, koncepcja dobrze przemyślana i optymalne wykorzystanie przestrzeni. W przypominającej salon, przyjaznej atmosferze wersji MPV, pięć osób ma wystarczająco dużo miejsca na podróż i na bagaż (pojemność 1121 litrów). Po złożeniu drugiego rzędu siedzeń ładowność wzrasta do 2205 litrów. Dwa lub trzy fotele z przodu, zgodnie z życzeniem klienta, oraz stała przegroda oddzielająca 3,9 m3 przestrzeni ładunkowej to cechy wyróżniające ID. Buzz Cargo. Bezemisyjna wersja cargo może pomieścić dwie załadowane europalety, ładowane poprzecznie.

 

Przedsprzedaż w Europie rusza w maju, a premiera na rynku jesienią. ID. Buzz i ID. Buzz Cargo pojawi się na rynku w pierwszych kilku krajach Europy jesienią tego roku.



Nowy Mercedes-AMG GT2 rozszerza program Customer Racing
MotorSport | 11.12.22

Nowy Mercedes-AMG GT2 rozszerza program Customer Racing

Nowy Mercedes-AMG GT2 to najmocniejszy homologowany samochód wyścigowy w średnio dwunastoletniej historii programu Customer Sport.

Światowa premiera koncepcyjnego modelu elektrycznego Suzuki eVX
Concept Cars | 11.01.23

Światowa premiera koncepcyjnego modelu elektrycznego Suzuki eVX

eVX to w pełni elektryczny koncepcyjny SUV wywodzący się z pierwszego globalnego strategicznego pojazdu elektrycznego Suzuki.

Pierwszy supersportowy samochód z konstrukcją przednią wykonaną w 100% z kutych kompozytów
Wiadomości | 14.03.23

Pierwszy supersportowy samochód z konstrukcją przednią wykonaną w 100% z kutych kompozytów

Zaledwie kilka tygodni przed wprowadzeniem na rynek pierwszego hybrydowego pojazdu elektrycznego typu plug-in, Lamborghini przedstawia unikalne rozwiązanie techniczne.