Premiery | 08.11.20

Całkiem nowy SsangYong Rexton

SsangYong Rexton o świeżym designie i większym komforcie z uderzającą przednią częścią osłony chłodnicy w kształcie rombu.

Nowy SsangYong Rexton: mocno przeprojektowany flagowy SUV świętował teraz swoją światową premierę w pokazie online - pierwszym dla koreańskiej marki. Nowa edycja łączy wyrazisty design z większym komfortem, ulepszonym układem napędowym i licznymi systemami wspomagającymi, które wspierają kierowcę w życiu codziennym. W Niemczech poprawiony Rexton zostanie wprowadzony na rynek w marcu 2021 roku.

 

Jako prawdziwy SUV SsangYong, Rexton łączy solidne elementy z eleganckim, miejskim stylem. Nowa, wielowarstwowa przednia część jest ozdobiona osłoną chłodnicy w kształcie rombu, otoczoną przez w pełni diodowe reflektory ze zintegrowanymi światłami do jazdy dziennej i zależnymi od wyposażenia światłami przeciwmgielnymi. Z tyłu znajdują się między innymi tylne światła LED w kształcie litery T, które są połączone chromowaną listwą oraz podwójne rury wydechowe. Pragnienie przygody budzi niezmieniony wysoki prześwit, duże nadkola i plastikową okładzinę, która otacza cały pojazd, dzięki czemu Rexton może przetrwać także poza utartymi szlakami.

 

Nowe materiały, większy komfort

 

We wnętrzu SsangYong wyznacza nowe akcenty dzięki wyższej jakości materiałom i wyższej jakości wykonania: na czteroramiennej kierownicy znajdują się podwójne szwy ozdobne, listwy drzwi mają nowy wzór. Nowo zaprojektowana konsola środkowa z chowanym uchwytem na kubek podkreśla typowy dla marki wysoki poziom codziennej praktyczności. Gniazdo 12 V i dwa porty USB w drugim rzędzie siedzeń to kolejne przykłady wielu przemyślanych rozwiązań.

Pełnokolorowy cyfrowy wyświetlacz zestawu wskaźników urósł do 12,3 cala i dostarcza wszystkich ważnych informacji - od inforozrywki i instrukcji nawigacyjnych po monitor Around View. Cztery kamery rozmieszczone wokół pojazdu umożliwiają trójwymiarowy, 360-stopniowy widok na Rexton. Twoje zdjęcie może być teraz wyświetlane w trzech formatach: standardowym, szerokim i pełnym ekranie.

Ogromna ilość miejsca w flagowym modelu o długości 4,85 metra nie uległa zmianie. Pasażerowie z tyłu mogą teraz cieszyć się jeszcze większym komfortem: jeszcze dłuższe podróże są przyjemne na nowo zaprojektowanych siedzeniach, a wyższe oparcia można również pochylić pod kątem do 139 stopni. Bagażnik standardowo mieści 784 litry, co wystarcza na przykład na cztery duże torby golfowe umieszczone z boku. Po złożeniu drugiego rzędu siedzeń pojemność bagażnika wzrasta do 1977 litrów.

Więcej mocy, więcej radości z jazdy

Za napęd odpowiada silnik wysokoprężny o mocy 21 KM i 20 Nm, który spełnia normę emisji spalin Euro 6d: czterocylindrowy silnik rozwija moc 149 kW / 202 KM i maksymalny moment obrotowy do 440 Nm w zakresie od 1600 do 2600 obr / min z pojemności skokowej 2,2 litra / min jest obecny. Po raz pierwszy do przenoszenia mocy dostępna jest 8-biegowa automatyczna skrzynia biegów z technologią „shift-by-wire”: nie tylko pracuje wydajniej niż poprzednia siedmiobiegowa skrzynia biegów, ale także umożliwia płynniejszą zmianę biegów przy mniejszym poziomie hałasu. Gdy tylko kierowca wyłączy silnik, automatycznie przestawia się na „Parking”. Przełącznik zwalniający zapobiega nieprawidłowej obsłudze.

W połączeniu z nowym elektrycznie wspomaganym układem kierowniczym (R-EPS), który jest używany po raz pierwszy w SsangYongu, gwarantowana jest przyjemność z jazdy i stabilność. Napęd na wszystkie koła z mechanizmem różnicowym o ograniczonym poślizgu zapewnia również najlepszą przyczepność, która jest tak samo zauważalna w terenie, jak podczas ciągnięcia. Rexton może holować do 3,0 tony - najlepszy wynik w tej klasie. W połączeniu z (opcjonalnym) asystentem przyczepy kierowcy są również szczególnie bezpieczni na drodze: zapobiega kołysaniu przyczepy, ponieważ zestaw jest hamowany w razie potrzeby.

Po bezpiecznej stronie

W SsangYong i tak bezpieczeństwo jest najwyższym priorytetem. Rexton podjeżdża z systemami wspomagającymi kierowcę „Deep Control”: wspierają kierowcę w życiu codziennym i pomagają całkowicie uniknąć wypadków lub przynajmniej łagodzić ich konsekwencje. Na przykład inteligentny adaptacyjny tempomat (IACC) niezależnie utrzymuje prędkość i odległość do użytkowników drogi z przodu.

Ostrzeżenie o martwym polu informuje o pojazdach w martwym punkcie. System ostrzegania o opuszczeniu pasa ruchu utrzymuje Rextona na pasie ruchu poprzez aktywną interwencję układu kierowniczego w celu uniknięcia wypadków. Wysoki poziom bezpieczeństwa podkreśla system ostrzegania o ruchu poprzecznym ze zintegrowaną funkcją hamowania awaryjnego, która interweniuje podczas cofania podczas przejazdu przez ruch drogowy. Funkcja „Safety Exit Warning” minimalizuje inne typowe ryzyko wypadku: ostrzega kierowcę podczas wysiadania, jeśli użytkownik drogi zbliża się od tyłu.

W razie wypadku chronią pasywne systemy bezpieczeństwa. Rexton oferuje nie tylko zwiększoną sztywność nadwozia, która skutecznie absorbuje i przekierowuje siły działające podczas zderzenia, ale także posiada do dziewięciu poduszek powietrznych. Obejmuje to również kolanową poduszkę powietrzną kierowcy.



MINI Vision Urbanaut MPV staje się rzeczywistością
Concept Cars | 30.06.21

MINI Vision Urbanaut MPV staje się rzeczywistością

Mini pokazało swoją futurystyczną koncepcję miejskiego pojazdu w rzeczywistości, prezentując pełnowymiarowy model fizyczny.

Cadillac ujawnia projekt GTP Hypercar
Concept Cars | 09.06.22

Cadillac ujawnia projekt GTP Hypercar

Cadillac zaprezentował dzisiaj Project GTP Hypercar, będący zapowiedzią prototypowego samochodu wyścigowego trzeciej generacji amerykańskiej marki luksusowej.

SEAT przedstawia nową markę SEAT MÓ
Elektryczne | 17.06.20

SEAT przedstawia nową markę SEAT MÓ

16 czerwca w barcelońskim centrum CASA SEAT hiszpański producent ogłosił powstanie nowej marki SEAT MÓ, skoncentrowanej na miejskiej mobilności. Pierwszymi pojazdami marki są elektryczny skuter SEAT MÓ eScooter 125 oraz elektryczna hulajnoga SEAT MÓ eKickScooter 65. W wydarzeniu wzięli udział m.in. burmistrz Barcelony Ada Colau, CEO i wiceprezes SEAT-a ds. finansowych Carsten Isensee oraz Wayne Griffths, wiceprezes ds. sprzedaży i marketingu SEAT-a i CEO CUPRY.