Wiadomości | 20.05.21

Wodorowy Hyundai NEXO bije własny rekord

Podróż o zerowej emisji zanieczyszczeń na dystansie 887,5 km z Melbourne do Broken Hill, pokonanym na jednym zbiorniku przez pojazd napędzany wodorem.

Przedstawiciele Hyundai Australia w Hyundaiu NEXO (FCEV) pobili rekord świata najdłuższego dystansu pokonanego pojazdem napędzanym wodorem na jednym zbiorniku. Podczas próby bicia rekordu, australijski kierowca rajdowy Hyundai, Brendan Reeves, prowadził NEXO w specyfikacji produkcyjnej, rozpoczynając przejazd od Essendon Fields w Melbourne. Po 807 km jazdy Reeves przybył do Broken Hill nadal z dużym zasięgiem wyświetlanym na komputerze pokładowym pojazdu.  Następnie podróż kontynuowano do Silverton, miasteczka na obrzeżach Broken Hill, znanego jako miejsca, w którym kręcono postapokaliptyczny film akcji Mad Max 2 z lat 80. Następnie samochód przejechał około 60 km więcej. Zbiornik wodoru w Hyundaiu NEXO wyczerpał się na drodze Wilangee za stacją Eldee.

 

Wedle wskazań komputera pokładowego NEXO, całkowity przejechany dystans wyniósł 887,5 km, co potwierdziło pobicie dotychczasowego rekordu świata wynoszącego 778 km. Autorem poprzedniego ustanowionego rekordu był francuski aeronauta Bertrand Piccard, który za kierownicą NEXO pokonał trasę z Sarreguemines do Le Bourget we Francji.

 

Przed rozpoczęciem trasy, przedstawiciel RACV (Royal Automobile Club of Victoria) zaplombował zbiornik NEXO, aby jeszcze bardziej uwiarygodnić rzetelność przeprowadzonego testu. Natomiast przedstawiciel NRMA (National Roads and Motorists' Associatio) potwierdził nienaruszoną plombę po zakończeniu trasy.

Odbiornik GPS na pokładzie NEXO zarejestrował przebyty dystans wynoszący 903,4 km, podczas gdy odległość w Google Maps pokazała przebieg 905 km. Do przeprowadzenia oficjalnego pomiaru testu wykorzystano jednak komputer pokładowy NEXO, który wskazał przebyty dystans wynoszący 887,5 km.

Podróż trwała 13 godzin i 6 minut przy średniej prędkości 66,9 km / h. Rezerwa informująca o niskim poziomie paliwa zapaliła się po raz pierwszy po przejechaniu dystansu 686 km. Od tego momentu pozostało ponad 200 km zasięgu. Kontrolka paliwa zaczęła migać po 796 km, gdy pozostało 90 km zasięgu.

 

Podczas podróży NEXO zużyło łącznie 6,27 kg wodoru w tempie 0,706 kg/100 km. NEXO oczyścił 449 100 litrów powietrza podczas podróży - wystarczającą dawkę powietrza dla 33 dorosłych osób na dzień. Plastikowa rura wydechowa emitowała tylko wodę w postaci pary i kropli przez całą podróż. Hyundai NEXO nie wyemitował ani grama CO2, podczas gdy standardowy pojazd z silnikiem spalinowym wyemitowałby około 126 kg CO2 na tej samej odległości.



Porsche 911 Turbo S MONOCHROME
Tuning | 23.09.24

Porsche 911 Turbo S MONOCHROME

TECHART prezentuje MONOCHROME i tym specjalnym modelem świętuje 50 lat silników Porsche Turbo. Jako fani Porsche nie możemy tego zignorować.

Mercedes-AMG Project ONE: testy wkraczają w ekscytującą fazę
Concept Cars | 19.08.20

Mercedes-AMG Project ONE: testy wkraczają w ekscytującą fazę

Rozwój hipersamochodu Mercedes-AMG Project ONE wkracza w nową fazę, więc coraz bardziej zbliża go do standardu produkcyjnego.

Jeep Wrangler Rubicon 4xe Concept
Tuning | 04.04.23

Jeep Wrangler Rubicon 4xe Concept

Z przyciągającym wzrok limitowanym kolorem lakieru nadwozia Tuscadero. Coroczne Wielkanocne Safari Jeepem po pustyni Moab w stanie Utah (USA), edycja 2023.