Wiadomości | 20.05.21

Wodorowy Hyundai NEXO bije własny rekord

Podróż o zerowej emisji zanieczyszczeń na dystansie 887,5 km z Melbourne do Broken Hill, pokonanym na jednym zbiorniku przez pojazd napędzany wodorem.

Przedstawiciele Hyundai Australia w Hyundaiu NEXO (FCEV) pobili rekord świata najdłuższego dystansu pokonanego pojazdem napędzanym wodorem na jednym zbiorniku. Podczas próby bicia rekordu, australijski kierowca rajdowy Hyundai, Brendan Reeves, prowadził NEXO w specyfikacji produkcyjnej, rozpoczynając przejazd od Essendon Fields w Melbourne. Po 807 km jazdy Reeves przybył do Broken Hill nadal z dużym zasięgiem wyświetlanym na komputerze pokładowym pojazdu.  Następnie podróż kontynuowano do Silverton, miasteczka na obrzeżach Broken Hill, znanego jako miejsca, w którym kręcono postapokaliptyczny film akcji Mad Max 2 z lat 80. Następnie samochód przejechał około 60 km więcej. Zbiornik wodoru w Hyundaiu NEXO wyczerpał się na drodze Wilangee za stacją Eldee.

 

Wedle wskazań komputera pokładowego NEXO, całkowity przejechany dystans wyniósł 887,5 km, co potwierdziło pobicie dotychczasowego rekordu świata wynoszącego 778 km. Autorem poprzedniego ustanowionego rekordu był francuski aeronauta Bertrand Piccard, który za kierownicą NEXO pokonał trasę z Sarreguemines do Le Bourget we Francji.

 

Przed rozpoczęciem trasy, przedstawiciel RACV (Royal Automobile Club of Victoria) zaplombował zbiornik NEXO, aby jeszcze bardziej uwiarygodnić rzetelność przeprowadzonego testu. Natomiast przedstawiciel NRMA (National Roads and Motorists' Associatio) potwierdził nienaruszoną plombę po zakończeniu trasy.

Odbiornik GPS na pokładzie NEXO zarejestrował przebyty dystans wynoszący 903,4 km, podczas gdy odległość w Google Maps pokazała przebieg 905 km. Do przeprowadzenia oficjalnego pomiaru testu wykorzystano jednak komputer pokładowy NEXO, który wskazał przebyty dystans wynoszący 887,5 km.

Podróż trwała 13 godzin i 6 minut przy średniej prędkości 66,9 km / h. Rezerwa informująca o niskim poziomie paliwa zapaliła się po raz pierwszy po przejechaniu dystansu 686 km. Od tego momentu pozostało ponad 200 km zasięgu. Kontrolka paliwa zaczęła migać po 796 km, gdy pozostało 90 km zasięgu.

 

Podczas podróży NEXO zużyło łącznie 6,27 kg wodoru w tempie 0,706 kg/100 km. NEXO oczyścił 449 100 litrów powietrza podczas podróży - wystarczającą dawkę powietrza dla 33 dorosłych osób na dzień. Plastikowa rura wydechowa emitowała tylko wodę w postaci pary i kropli przez całą podróż. Hyundai NEXO nie wyemitował ani grama CO2, podczas gdy standardowy pojazd z silnikiem spalinowym wyemitowałby około 126 kg CO2 na tej samej odległości.



Mach-E Błyskawica
Elektryczne | 11.02.21

Mach-E Błyskawica

Czy może pokonać ładunek błyskawicy?

Podwójne zwycięstwo TOYOTA GAZOO Racing w Rajdzie Monte Carlo
MotorSport | 25.01.21

Podwójne zwycięstwo TOYOTA GAZOO Racing w Rajdzie Monte Carlo

Aż czterech kierowców w Yarisach WRC znalazło się w najlepszej szóstce rajdu, a TOYOTA GAZOO Racing prowadzi zdecydowanie w kategorii producentów.

Lamborghini Huracán EVO Spyder i napęd na tylne koła
Premiery | 07.05.20

Lamborghini Huracán EVO Spyder i napęd na tylne koła

Automobili Lamborghini pokazało nowy model z napędem na tylne koła, wykorzystując po raz pierwszy rzeczywistość rozszerzoną (AR) na swojej oficjalnej stronie internetowej. Nowy model V10 z napędem na tylne koła oraz specjalnie dostrojonym systemem kontroli trakcji Performance (P-TCS). Dach w górę lub w dół, codzienna jazda i wysoka wydajność towarzyszą niepowtarzalnym dźwiękom wolnossącej jednostki V10, zapewniającej taką samą moc 610 KM (449 kW) i moment obrotowy 560 Nm jak w wersji coupé. Z przyspieszeniem 0-100 km / h zaledwie 3,5 sekundy i maksymalną prędkością 324 km/h.