Samochody elektryczne hamują inaczej niż ich odpowiedniki z silnikami spalinowymi, wykorzystując silnik elektryczny do odzyskiwania energii hamowania.
Elektryfikacja pojazdów wnosi nowe wyzwania dla systemów hamulcowych. Samochody elektryczne hamują inaczej niż ich odpowiedniki z silnikami spalinowymi, a także w dużej mierze robią to automatycznie, wykorzystując silnik elektryczny do odzyskiwania energii hamowania. Dzięki wysokiej skuteczności rekuperacji, hamulec jest rzadko używany w wielu codziennych sytuacjach jazdy. Chociaż mogłoby się wydawać, że prowadzi to do długiej żywotności klocków i tarcz hamulcowych, w przypadku hamulców tarczowych dzieje się dokładnie odwrotnie. Niska częstotliwość używania sprawia, że są one bardziej podatne na korozję i po dłuższych okresach nieaktywacji tracą moc hamowania, która musi być dostępna w 100% zawsze, gdy jest potrzebna.
W kontekście systemów hamulcowych dla samochodów elektrycznych, firma Continental postawiła na sprawdzoną zasadę: bębnowy hamulec EPB-Si dla tylnej osi. Dzięki jego zamkniętej konstrukcji, praktycznie nie emituje on cząstek, jest odporny na korozję i wymaga niewielkiej konserwacji. Zintegrowany elektryczny hamulec postojowy oferuje także znaczną swobodę i więcej opcji przy projektowaniu wnętrza pojazdu. Co więcej, system jest skalowalny i nadaje się do pojazdów ważących w niektórych przypadkach ponad 3,5 tony.
Przyszłe systemy hamulcowe muszą być w stanie robić więcej niż „tylko” bezpiecznie hamować pojazd. Muszą również znacząco przyczyniać się do efektywności i spełniać nowe wymagania dla jazdy zautomatyzowanej. Innym rozwojem Continental w tej dziedzinie jest elektrohydrauliczny system hamulcowy MK C2. Wspiera on przejście do prawdziwego hamulca typu brake-by-wire, gdzie pedał hamulca jest odłączony od rzeczywistego generowania ciśnienia. Gdy pozycja pedału jest wykrywana elektronicznie, wysokowydajny motor generuje wzmacniane ciśnienie hamulcowe i jest w stanie zahamować pojazd w ułamkach sekundy. MK C2 osiąga do około 30% wyższą efektywność podczas rekuperacji. Podczas jazdy zautomatyzowanej zgodnie z poziomem SAE 3 lub wyższym, MK C2 może z kolei generować znaczne dynamiczne ciśnienie hamulcowe w milisekundach, gdy tylko system automatyki lub system wsparcia tego wymaga.
Produkowany w Brazylii ma wnieść markę na nowy poziom premium w tym kraju i uczynić gamę Jeepa jeszcze bardziej kompletną.
Polski oddział Lexusa osiągnął najlepszy wynik spośród wszystkich przedstawicielstw marki w Europie, a sprzedaż marki w Polsce wzrosła o 164% w porównaniu z analogicznym okresem roku ubiegłego.
Prototyp nowego Hyundaia i20 N jest testowany w ekstremalnych warunkach na zamarzniętym jeziorze w północnej Szwecji wraz z i20 WRC oraz RM19. Jednocześnie Hyundai udostępnił nowe materiały promocyjne z tego wydarzenia.