Samochody elektryczne hamują inaczej niż ich odpowiedniki z silnikami spalinowymi, wykorzystując silnik elektryczny do odzyskiwania energii hamowania.
Elektryfikacja pojazdów wnosi nowe wyzwania dla systemów hamulcowych. Samochody elektryczne hamują inaczej niż ich odpowiedniki z silnikami spalinowymi, a także w dużej mierze robią to automatycznie, wykorzystując silnik elektryczny do odzyskiwania energii hamowania. Dzięki wysokiej skuteczności rekuperacji, hamulec jest rzadko używany w wielu codziennych sytuacjach jazdy. Chociaż mogłoby się wydawać, że prowadzi to do długiej żywotności klocków i tarcz hamulcowych, w przypadku hamulców tarczowych dzieje się dokładnie odwrotnie. Niska częstotliwość używania sprawia, że są one bardziej podatne na korozję i po dłuższych okresach nieaktywacji tracą moc hamowania, która musi być dostępna w 100% zawsze, gdy jest potrzebna.
W kontekście systemów hamulcowych dla samochodów elektrycznych, firma Continental postawiła na sprawdzoną zasadę: bębnowy hamulec EPB-Si dla tylnej osi. Dzięki jego zamkniętej konstrukcji, praktycznie nie emituje on cząstek, jest odporny na korozję i wymaga niewielkiej konserwacji. Zintegrowany elektryczny hamulec postojowy oferuje także znaczną swobodę i więcej opcji przy projektowaniu wnętrza pojazdu. Co więcej, system jest skalowalny i nadaje się do pojazdów ważących w niektórych przypadkach ponad 3,5 tony.
Przyszłe systemy hamulcowe muszą być w stanie robić więcej niż „tylko” bezpiecznie hamować pojazd. Muszą również znacząco przyczyniać się do efektywności i spełniać nowe wymagania dla jazdy zautomatyzowanej. Innym rozwojem Continental w tej dziedzinie jest elektrohydrauliczny system hamulcowy MK C2. Wspiera on przejście do prawdziwego hamulca typu brake-by-wire, gdzie pedał hamulca jest odłączony od rzeczywistego generowania ciśnienia. Gdy pozycja pedału jest wykrywana elektronicznie, wysokowydajny motor generuje wzmacniane ciśnienie hamulcowe i jest w stanie zahamować pojazd w ułamkach sekundy. MK C2 osiąga do około 30% wyższą efektywność podczas rekuperacji. Podczas jazdy zautomatyzowanej zgodnie z poziomem SAE 3 lub wyższym, MK C2 może z kolei generować znaczne dynamiczne ciśnienie hamulcowe w milisekundach, gdy tylko system automatyki lub system wsparcia tego wymaga.
Najnowsza ewolucja dwumiejscowej sportowej berlinetty firmy Maranello z silnikiem umieszczonym z tyłu, która na nowo definiuje ideę zabawy za kierownicą.
Cała esencja Ferrari została zebrana podczas Ferrari Show na torze Mugello, na ekskluzywnym wydarzeniu gdzie odbyła się premiera modelu Daytona SP3.
Tiguan stał się najbardziej udanym modelem w Grupie Volkswagen i najlepiej sprzedającym się SUV-em w Europie. Już jutro dowiemy się więcej na temat nowego Tiguana. Odliczanie trwa ...