Wiadomości | 27.01.23

Całkiem nowe BMW M3 CS

Nowe BMW M3 CS uosabia w jeszcze bardziej intensywnej formie motorsportowy charakter samochodu o wysokich osiągach z klasy średniej segmentu premium.

BMW M konsekwentnie poszerza swój asortyment o niezwykle atrakcyjne modele specjalne również w 2023 roku. Nowe BMW M3 CS uosabia w jeszcze bardziej intensywnej formie motorsportowy charakter cieszących się dużą popularnością samochodów o wysokich osiągach z klasy średniej segmentu premium. Inteligentna lekka konstrukcja z wieloma komponentami z karbonu, czyli tworzywa sztucznego wzmocnionego włóknem węglowym, większa moc silnika, zmodyfikowany układ jezdny, ekskluzywne elementy stylistyczne i wyposażenie zestawione pod kątem wyczynowej jazdy na torze wyścigowym łączą się tutaj z funkcjonalnością i przydatnością do codziennego użytkowania, jakie oferuje BMW M3 Limuzyna. Dzięki temu nowe BMW M3 CS zyskuje niezależny charakter, dostarczając także na każdym kilometrze purystycznych i fascynujących wrażeń z jazdy w stylu M.

 

Koncepcja napędu nowego BMW M3 CS obejmuje 6-cylindrowy silnik rzędowy o mocy 405 kW (550 KM), 8-stopniową skrzynię M Steptronic oraz inteligentny napęd na wszystkie koła M xDrive. Taka konfiguracja umożliwia przyspieszenie od 0 do 100 km/h w 3,4 s oraz imponujące właściwości jezdne, którymi cieszyć się mogą jednocześnie cztery osoby. Nowe BMW M3 CS będzie produkowane w limitowanej edycji w zakładach BMW Group w Monachium od marca 2023 roku. Na rynku pojawi się w tym samym miesiącu. Najważniejszymi rynkami tego nowego modelu specjalnego są USA, Niemcy, Wielka Brytania i Japonia.

 

Wyższa moc, niższa masa – taka formuła daje nowemu BMW M3 CS fascynujące właściwości jezdne i ekskluzywną charyzmę. Napęd zapewnia specjalnie zmodyfikowana wersja wysokoobrotowego 6-cylindrowego silnika rzędowego z technologią M TwinPower Turbo opracowanego do BMW M3 i BMW M4. Na bazie tego trzylitrowego silnika stworzono też jednostkę napędową BMW M4 GT3, które w sezonie 2022 od razu zdobyło zwycięstwo w mistrzostwach DTM.

 

Tak więc również silnik nowego BMW M3 CS ma liczne rozwiązania zaczerpnięte bezpośrednio z motorsportu. Beztulejowy blok silnika w zamkniętej konstrukcji charakteryzuje się niezwykle wysoką sztywnością i przystosowany jest do bardzo wysokich ciśnień spalania. Lekkie gładzie cylindrów z powłoką stalową wykonaną w technologii natryskiwania łukowego (LDS) zmniejszają straty mocy wynikające z tarcia. Bardzo wysoka sztywność skrętna lekkiego kutego wału korbowego sprzyja oddawaniu mocy i pracy silnika na wysokich obrotach. Rdzeń głowicy cylindrów wykonany jest w technologii druku 3D, co umożliwia ułożenie przebiegu kanałów chłodzenia w sposób, który nie byłby możliwy w przypadku konwencjonalnego odlewania metalu, a który zapewnia optymalne chłodzenie. Chłodzenie, podobnie jak układ smarowania, opracowane zostały z myślą o wyzwaniach związanych z jazdą na torze wyścigowym.



Nowe Dacia Sandero, Sandero Stepway i Logan całkowicie odnowione i zmodernizowane trzecia generacja
Wiadomości | 07.09.20

Nowe Dacia Sandero, Sandero Stepway i Logan całkowicie odnowione i zmodernizowane trzecia generacja

Dacia pokazała całkowicie nowe Sandero, Sandero Stepway i nowego Logana, modele trzeciej generacji z całkowicie nowymi, odkrytymi na nowo konstrukcjami. Te modele są odnowionymi inkarnacjami ducha starszych. Za bezkonkurencyjną cenę i kompaktowe wymiary zewnętrzne oferują więcej nowoczesności, wyposażenia i wszechstronności bez rezygnacji z podstaw prostoty i niezawodności.

Volkswagen Taigo pierwszy SUV coupe marki debiutuje w Europie
Premiery | 29.07.21

Volkswagen Taigo pierwszy SUV coupe marki debiutuje w Europie

Nowy, modny model z nadwoziem typu crossover. Volkswagen po raz pierwszy wprowadza na europejski rynek SUV-a coupe.

Pożegnanie stalowej ramy podwozia w Morgan Motor Company czas na aluminium
Wiadomości | 09.07.20

Pożegnanie stalowej ramy podwozia w Morgan Motor Company czas na aluminium

W 2020 roku, po 84 latach produkcji, Morgan Motor Company zbudował swój ostatni czterokołowy samochód na tradycyjnym podwoziu z ramą stalową, co oznacza koniec ery firmy.