Wiadomości | 27.01.23

Całkiem nowe BMW M3 CS

Nowe BMW M3 CS uosabia w jeszcze bardziej intensywnej formie motorsportowy charakter samochodu o wysokich osiągach z klasy średniej segmentu premium.

BMW M konsekwentnie poszerza swój asortyment o niezwykle atrakcyjne modele specjalne również w 2023 roku. Nowe BMW M3 CS uosabia w jeszcze bardziej intensywnej formie motorsportowy charakter cieszących się dużą popularnością samochodów o wysokich osiągach z klasy średniej segmentu premium. Inteligentna lekka konstrukcja z wieloma komponentami z karbonu, czyli tworzywa sztucznego wzmocnionego włóknem węglowym, większa moc silnika, zmodyfikowany układ jezdny, ekskluzywne elementy stylistyczne i wyposażenie zestawione pod kątem wyczynowej jazdy na torze wyścigowym łączą się tutaj z funkcjonalnością i przydatnością do codziennego użytkowania, jakie oferuje BMW M3 Limuzyna. Dzięki temu nowe BMW M3 CS zyskuje niezależny charakter, dostarczając także na każdym kilometrze purystycznych i fascynujących wrażeń z jazdy w stylu M.

 

Koncepcja napędu nowego BMW M3 CS obejmuje 6-cylindrowy silnik rzędowy o mocy 405 kW (550 KM), 8-stopniową skrzynię M Steptronic oraz inteligentny napęd na wszystkie koła M xDrive. Taka konfiguracja umożliwia przyspieszenie od 0 do 100 km/h w 3,4 s oraz imponujące właściwości jezdne, którymi cieszyć się mogą jednocześnie cztery osoby. Nowe BMW M3 CS będzie produkowane w limitowanej edycji w zakładach BMW Group w Monachium od marca 2023 roku. Na rynku pojawi się w tym samym miesiącu. Najważniejszymi rynkami tego nowego modelu specjalnego są USA, Niemcy, Wielka Brytania i Japonia.

 

Wyższa moc, niższa masa – taka formuła daje nowemu BMW M3 CS fascynujące właściwości jezdne i ekskluzywną charyzmę. Napęd zapewnia specjalnie zmodyfikowana wersja wysokoobrotowego 6-cylindrowego silnika rzędowego z technologią M TwinPower Turbo opracowanego do BMW M3 i BMW M4. Na bazie tego trzylitrowego silnika stworzono też jednostkę napędową BMW M4 GT3, które w sezonie 2022 od razu zdobyło zwycięstwo w mistrzostwach DTM.

 

Tak więc również silnik nowego BMW M3 CS ma liczne rozwiązania zaczerpnięte bezpośrednio z motorsportu. Beztulejowy blok silnika w zamkniętej konstrukcji charakteryzuje się niezwykle wysoką sztywnością i przystosowany jest do bardzo wysokich ciśnień spalania. Lekkie gładzie cylindrów z powłoką stalową wykonaną w technologii natryskiwania łukowego (LDS) zmniejszają straty mocy wynikające z tarcia. Bardzo wysoka sztywność skrętna lekkiego kutego wału korbowego sprzyja oddawaniu mocy i pracy silnika na wysokich obrotach. Rdzeń głowicy cylindrów wykonany jest w technologii druku 3D, co umożliwia ułożenie przebiegu kanałów chłodzenia w sposób, który nie byłby możliwy w przypadku konwencjonalnego odlewania metalu, a który zapewnia optymalne chłodzenie. Chłodzenie, podobnie jak układ smarowania, opracowane zostały z myślą o wyzwaniach związanych z jazdą na torze wyścigowym.



Premiera Rimac Nevera czyli długo oczekiwana wersja produkcyjna C_Two
Premiery | 01.06.21

Premiera Rimac Nevera czyli długo oczekiwana wersja produkcyjna C_Two

Rimac Automobili pokazał dziś swój pierwszy w pełni elektryczny hipersamochód , który zostanie wyprodukowany tylko w 150 egzemplarzach.

Zupełnie nowy SUV Hondy ZR-V ma trafić do sprzedaży w Japonii tej jesieni
Wiadomości | 16.07.22

Zupełnie nowy SUV Hondy ZR-V ma trafić do sprzedaży w Japonii tej jesieni

Hybrydowy model będzie pierwszym SUV-em Hondy, który łączy dwulitrowy silnik z bezpośrednim wtryskiem oraz zaawansowaną dwusilnikową hybrydę.

TOYOTA GAZOO Racing sponsorem oraz fundatorem nagrody głównej GR Yarisa w eSports WRC
Wiadomości | 02.06.20

TOYOTA GAZOO Racing sponsorem oraz fundatorem nagrody głównej GR Yarisa w eSports WRC

TOYOTA GAZOO Racing coraz prężniej działa w świecie wirtualnego ścigania. W tym sezonie została sponsorem cyklu eSports WRC oraz ufundował nagrodę główną dla zwycięzcy GR Yarisa. Wyczynowy zespół Toyoty nawiązał także współpracę przy promocji oficjalnej gry WRC 9. Poniżej fim z fabryki gdzie odbywa się produkcja Yarisa GR.