Nowe BMW M3 CS uosabia w jeszcze bardziej intensywnej formie motorsportowy charakter samochodu o wysokich osiągach z klasy średniej segmentu premium.
BMW M konsekwentnie poszerza swój asortyment o niezwykle atrakcyjne modele specjalne również w 2023 roku. Nowe BMW M3 CS uosabia w jeszcze bardziej intensywnej formie motorsportowy charakter cieszących się dużą popularnością samochodów o wysokich osiągach z klasy średniej segmentu premium. Inteligentna lekka konstrukcja z wieloma komponentami z karbonu, czyli tworzywa sztucznego wzmocnionego włóknem węglowym, większa moc silnika, zmodyfikowany układ jezdny, ekskluzywne elementy stylistyczne i wyposażenie zestawione pod kątem wyczynowej jazdy na torze wyścigowym łączą się tutaj z funkcjonalnością i przydatnością do codziennego użytkowania, jakie oferuje BMW M3 Limuzyna. Dzięki temu nowe BMW M3 CS zyskuje niezależny charakter, dostarczając także na każdym kilometrze purystycznych i fascynujących wrażeń z jazdy w stylu M.
Koncepcja napędu nowego BMW M3 CS obejmuje 6-cylindrowy silnik rzędowy o mocy 405 kW (550 KM), 8-stopniową skrzynię M Steptronic oraz inteligentny napęd na wszystkie koła M xDrive. Taka konfiguracja umożliwia przyspieszenie od 0 do 100 km/h w 3,4 s oraz imponujące właściwości jezdne, którymi cieszyć się mogą jednocześnie cztery osoby. Nowe BMW M3 CS będzie produkowane w limitowanej edycji w zakładach BMW Group w Monachium od marca 2023 roku. Na rynku pojawi się w tym samym miesiącu. Najważniejszymi rynkami tego nowego modelu specjalnego są USA, Niemcy, Wielka Brytania i Japonia.
Wyższa moc, niższa masa – taka formuła daje nowemu BMW M3 CS fascynujące właściwości jezdne i ekskluzywną charyzmę. Napęd zapewnia specjalnie zmodyfikowana wersja wysokoobrotowego 6-cylindrowego silnika rzędowego z technologią M TwinPower Turbo opracowanego do BMW M3 i BMW M4. Na bazie tego trzylitrowego silnika stworzono też jednostkę napędową BMW M4 GT3, które w sezonie 2022 od razu zdobyło zwycięstwo w mistrzostwach DTM.
Tak więc również silnik nowego BMW M3 CS ma liczne rozwiązania zaczerpnięte bezpośrednio z motorsportu. Beztulejowy blok silnika w zamkniętej konstrukcji charakteryzuje się niezwykle wysoką sztywnością i przystosowany jest do bardzo wysokich ciśnień spalania. Lekkie gładzie cylindrów z powłoką stalową wykonaną w technologii natryskiwania łukowego (LDS) zmniejszają straty mocy wynikające z tarcia. Bardzo wysoka sztywność skrętna lekkiego kutego wału korbowego sprzyja oddawaniu mocy i pracy silnika na wysokich obrotach. Rdzeń głowicy cylindrów wykonany jest w technologii druku 3D, co umożliwia ułożenie przebiegu kanałów chłodzenia w sposób, który nie byłby możliwy w przypadku konwencjonalnego odlewania metalu, a który zapewnia optymalne chłodzenie. Chłodzenie, podobnie jak układ smarowania, opracowane zostały z myślą o wyzwaniach związanych z jazdą na torze wyścigowym.
Filozofia designu McLarena wszystko ma swój cel napędza nowe rozwiązania stosowane we wnętrzach samochodów, m.in. wykorzystanie kaszmiru, tkaniny SuperFabric oraz różnych rodzajów skór
Pierwsze egzemplarze modelu, którego liczba zamówień złożonych przez klientów w Europie przekroczyła już 10 tysięcy, pojawiają się w salonach sprzedaży.