Elektryczne | 09.08.23

Cadillac ESCALADE IQ, pierwszy w historii całkowicie elektryczny, pełnowymiarowy SUV marki

Cadillac zaprezentował dziś nową wizję luksusowego, pełnowymiarowego SUV-a, przepełnionego kultowym designem, najwyższym poziomem wykonania i najnowszą technologią motoryzacyjną.

Pierwszy w historii całkowicie elektryczny, pełnowymiarowy SUV Cadillaca na nowo definiuje wrażenia luksusowego SUV-a dzięki szacunkowemu zasięgowi Cadillaca 724 km, technologii wspomagania kierowcy Super Cruise, możliwości ładowania dwukierunkowego, przeprojektowanemu projektowi wnętrza i nadwozia oraz zerowej emisji spalin.

 

Oferując szacowany przez Cadillaca zasięg 724 km, ESCALADE IQ podnosi wrażenia z jazdy dzięki zakrzywionemu wyświetlaczowi LED od słupka do słupka o całkowitej przekątnej 55 cali, dostępnej technologii wspomagania kierowcy Super Cruise, technologii dwukierunkowego ładowania pojazdu, luksusowe wyposażenie z odważnym wystrojem wnętrza i nadwozia, bezkompromisowe osiągi i zerowa emisja spalin.

 

Jest to pierwszy pełnowymiarowy SUV marki Cadillac, zbudowany w oparciu o innowacyjną i modułową architekturę napędu elektrycznego firmy GM, platformę Ultium, oraz zawiera platformę oprogramowania Ultifi firmy GM w celu obsługi i dostarczania bieżących aktualizacji oprogramowania do swoich zaawansowanych technologii. Jego dedykowana architektura EV umożliwia ESCALADE IQ odważną stylistykę i charakterystykę działania, od wyrazistej sylwetki i dużej przestrzeni — dla pasażerów i ładunku — po osiągi podczas jazdy.

 

Jeśli chodzi o osiągi, ESCALADE IQ posiada niezależne przednie i tylne zawieszenie, z przeniesieniem mocy na 24-calowe koła z 35-calowymi oponami za pośrednictwem przednich i tylnych silników napędowych, które działają w połączeniu z systemem eAWD.

 

Zestaw w pełni zintegrowanych zaawansowanych technologii, w tym Magnetic Ride Control 4.0 i Adaptive Air Ride Suspension, izoluje pasażerów od niepożądanych powierzchni dróg, zapewniając jednocześnie precyzyjne sterowanie i wyczucie.

 

System Adaptive Air Ride Suspension umożliwia obniżenie pojazdu do 2 cali (50 mm) i podniesienie o 1 cal (25 mm), podczas gdy dodatkowe funkcje, takie jak standardowy układ czterech kół skrętnych, dostępny tryb Cadillac Arrival Mode3 i Low Ride Mode poprawiają możliwości, jak również obecność ESCALADE IQ.

 

Cztery koła skrętne zmniejszają średnicę skrętu do zaledwie 39,4 stopy (12 metrów) przy niższych prędkościach i zmniejszają średnicę skrętu o ponad 6,5 stopy, co zapewnia większą manewrowość na parkingach i mniejszy ogólny promień skrętu. Poprawia również prowadzenie i stabilność przy wyższych prędkościach, szczególnie podczas holowania przyczepy.

 

Cadillac Arrival Mode to unikalna funkcja czterech kół skrętnych, która umożliwia ESCALADE IQ poruszanie się po przekątnej, ułatwiając wjeżdżanie i wyjeżdżanie z ciasnych miejsc, jednocześnie robiąc wrażenie. Tryb Low Ride umożliwia jazdę ESCALADE IQ z niską prędkością przy całkowicie opuszczonym zawieszeniu.

 

24-modułowy akumulator Ultium stanowi podstawę ESCALADE IQ, wytwarzając ponad 200 kWh dostępnej energii. Wykorzystuje również elastyczną, wysokonapięciową architekturę, która umożliwia szybkie ładowanie prądem stałym o napięciu 800 V, najszybszą obecnie dostępną formę ładowania, zapewniającą zasięg do 100 mil w 10 minut ładowania.



BRABUS XLP 900 6x6 SUPERBLACK
Tuning | 04.07.23

BRABUS XLP 900 6x6 SUPERBLACK

900 koni mechanicznych w niezrównanym pickupie opartym na Mercedesie-AMG G 63, który posiada doskonałe właściwości terenowe dzięki trzem osiom portalowym 6X6.

Wkrótce Mercedes-Benz zaprezentuje najwydajniejszego Mercedesa w historii model VISION EQXX
Elektryczne | 15.12.21

Wkrótce Mercedes-Benz zaprezentuje najwydajniejszego Mercedesa w historii model VISION EQXX

W pełni elektryczny model jest częścią programu technologicznego, którego celem jest przełamywanie barier technologicznych.

PEUGEOT 9X8 nowy hipersamochód zaprojektowany specjalnie do wyścigów
Super Cars | 06.07.21

PEUGEOT 9X8 nowy hipersamochód zaprojektowany specjalnie do wyścigów

Prototyp napędzany przez hybrydową jednostkę napędową z napędem na wszystkie koła ma zadebiutować w Mistrzostwach Świata FIA w 2022 roku.