Elektryczne | 09.08.23

Cadillac ESCALADE IQ, pierwszy w historii całkowicie elektryczny, pełnowymiarowy SUV marki

Cadillac zaprezentował dziś nową wizję luksusowego, pełnowymiarowego SUV-a, przepełnionego kultowym designem, najwyższym poziomem wykonania i najnowszą technologią motoryzacyjną.

Pierwszy w historii całkowicie elektryczny, pełnowymiarowy SUV Cadillaca na nowo definiuje wrażenia luksusowego SUV-a dzięki szacunkowemu zasięgowi Cadillaca 724 km, technologii wspomagania kierowcy Super Cruise, możliwości ładowania dwukierunkowego, przeprojektowanemu projektowi wnętrza i nadwozia oraz zerowej emisji spalin.

 

Oferując szacowany przez Cadillaca zasięg 724 km, ESCALADE IQ podnosi wrażenia z jazdy dzięki zakrzywionemu wyświetlaczowi LED od słupka do słupka o całkowitej przekątnej 55 cali, dostępnej technologii wspomagania kierowcy Super Cruise, technologii dwukierunkowego ładowania pojazdu, luksusowe wyposażenie z odważnym wystrojem wnętrza i nadwozia, bezkompromisowe osiągi i zerowa emisja spalin.

 

Jest to pierwszy pełnowymiarowy SUV marki Cadillac, zbudowany w oparciu o innowacyjną i modułową architekturę napędu elektrycznego firmy GM, platformę Ultium, oraz zawiera platformę oprogramowania Ultifi firmy GM w celu obsługi i dostarczania bieżących aktualizacji oprogramowania do swoich zaawansowanych technologii. Jego dedykowana architektura EV umożliwia ESCALADE IQ odważną stylistykę i charakterystykę działania, od wyrazistej sylwetki i dużej przestrzeni — dla pasażerów i ładunku — po osiągi podczas jazdy.

 

Jeśli chodzi o osiągi, ESCALADE IQ posiada niezależne przednie i tylne zawieszenie, z przeniesieniem mocy na 24-calowe koła z 35-calowymi oponami za pośrednictwem przednich i tylnych silników napędowych, które działają w połączeniu z systemem eAWD.

 

Zestaw w pełni zintegrowanych zaawansowanych technologii, w tym Magnetic Ride Control 4.0 i Adaptive Air Ride Suspension, izoluje pasażerów od niepożądanych powierzchni dróg, zapewniając jednocześnie precyzyjne sterowanie i wyczucie.

 

System Adaptive Air Ride Suspension umożliwia obniżenie pojazdu do 2 cali (50 mm) i podniesienie o 1 cal (25 mm), podczas gdy dodatkowe funkcje, takie jak standardowy układ czterech kół skrętnych, dostępny tryb Cadillac Arrival Mode3 i Low Ride Mode poprawiają możliwości, jak również obecność ESCALADE IQ.

 

Cztery koła skrętne zmniejszają średnicę skrętu do zaledwie 39,4 stopy (12 metrów) przy niższych prędkościach i zmniejszają średnicę skrętu o ponad 6,5 stopy, co zapewnia większą manewrowość na parkingach i mniejszy ogólny promień skrętu. Poprawia również prowadzenie i stabilność przy wyższych prędkościach, szczególnie podczas holowania przyczepy.

 

Cadillac Arrival Mode to unikalna funkcja czterech kół skrętnych, która umożliwia ESCALADE IQ poruszanie się po przekątnej, ułatwiając wjeżdżanie i wyjeżdżanie z ciasnych miejsc, jednocześnie robiąc wrażenie. Tryb Low Ride umożliwia jazdę ESCALADE IQ z niską prędkością przy całkowicie opuszczonym zawieszeniu.

 

24-modułowy akumulator Ultium stanowi podstawę ESCALADE IQ, wytwarzając ponad 200 kWh dostępnej energii. Wykorzystuje również elastyczną, wysokonapięciową architekturę, która umożliwia szybkie ładowanie prądem stałym o napięciu 800 V, najszybszą obecnie dostępną formę ładowania, zapewniającą zasięg do 100 mil w 10 minut ładowania.



Weltmeister Maven Concept z zasięgiem 800 kilometrów
Concept Cars | 12.05.20

Weltmeister Maven Concept z zasięgiem 800 kilometrów

Nowy chiński samochód elektryczny Weltmeister Maven może być najlepszym samochodem elektrycznym na świecie. Deklarowany zasięg wynosi 800 km. Dla porównania Tesla do tej pory osiągnęła wskaźnik 600 km.

KIA Forte, jeden z najlepiej sprzedających się modeli marki w Ameryce Północnej
Wiadomości | 13.10.21

KIA Forte, jeden z najlepiej sprzedających się modeli marki w Ameryce Północnej

Wersja GT-Line to kompaktowy sedan o mocy 200 KM ze standardową 7-biegową szybką zmianą biegów DCT zapewnia w pełni sportowy charakter samochodu.

BMW wprowadza na drogi samochody wodorowe
Wiadomości | 27.02.23

BMW wprowadza na drogi samochody wodorowe

Po czterech latach prac rozwojowych projekt rozwojowy BMW iX5 Hydrogen wchodzi w kolejną kluczową fazę.