Concept Cars | 22.07.22

Cadillac CELESTIQ Amerykański producent luksusowych samochodów zapowiada flagowego sedana

Cadillac zaprezentował dzisiaj samochód pokazowy CELESTIQ, zapowiedź przyszłego, ręcznie robionego, w pełni elektrycznego flagowego sedana marki.

Zaprojektowany, aby przewodzić elektrycznej przyszłości Cadillaca i inspirowany 120-letnim dziedzictwem marki, służy jako punkt odniesienia dla zespołów projektowych i inżynierskich Cadillaca, które kontynuują rozwój CELESTIQ w miarę zbliżania się do produkcji.

 

Opracowując samochód pokazowy, zespoły projektantów i inżynierów zanurzyły się w rzemiośle i dostosowywaniu, które zdefiniowały wczesne sedany Cadillaca, takie jak wykonane na zamówienie autokary V-16 z epoki przedwojennej oraz ręcznie budowane Eldorado Brougham z 1957 roku. CELESTIQ jest zwieńczeniem tego dziedzictwa, ożywionego dzięki innowacyjnym metodom produkcji i nowym technologiom.

 

Projektanci czerpali dalszą inspirację z klasycznej architektury, takiej jak arcydzieła architekta Eero Saarinena z połowy stulecia, a także z innych kultowych amerykańskich projektów, które po wprowadzeniu i przetrwały z charakterystyczną ponadczasowością, były deklaracjami definiującymi epokę.

 

Uświadomienie sobie i nasycenie tych wpływów w architekturze EV opartej na Ultium zaowocowało czystym wyrazem samochodu pokazowego CELESTIQ, który traktuje całość podróży jako wyselekcjonowane przeżycie – takie, które ma wywołać emocjonalną reakcję. Rezultatem jest pojazd, który robi magnetyczne pierwsze wrażenie i pielęgnuje trwałe osobiste połączenie.

 

Samochód pokazowy to zapowiedź niektórych materiałów, innowacyjnych technologii i ręcznie wykonanej dbałości o szczegóły, wykorzystanych w celu wyrażenia wizji przyszłości Cadillaca. Najważniejsze cechy to pięć zaawansowanych interaktywnych wyświetlaczy LED o wysokiej rozdzielczości, w tym zaawansowany wyświetlacz LED o przekątnej 55 cali, a także oczekiwane nowości w branży, takie jak inteligentny szklany dach o zmiennej transmisji i Ultra Cruise1, kolejna ewolucja dostępnych rąk firmy General Motors. Bezpłatna technologia wspomagania kierowcy, którą Cadillac planuje zaoferować w CELESTIQ.

 

Inteligentny szklany dach jest wyposażony w technologię zawieszenia cząstek stałych (SPD), która pozwala na cztery strefy zmiennego oświetlenia, umożliwiając pasażerom dostosowanie kabiny do całkowicie spersonalizowanego komfortu i widoczności. Dodatkowo, 55-calowy zaawansowany wyświetlacz LED o przekątnej 55 cali wprowadza wyświetlacz pasażera z elektronicznymi roletami cyfrowymi, technologią aktywnej prywatności, która została zaprojektowana, aby umożliwić pasażerom oglądanie treści wideo, jednocześnie blokując je przed wzrokiem kierowcy.

 

Podczas gdy są one prezentowane w samochodzie pokazowym, te i inne technologie sprawią, że CELESTIQ będzie najbardziej zaawansowanym pojazdem w historii Cadillaca. Dostępność wersji produkcyjnej CELESTIQ zostanie ogłoszona w późniejszym terminie.

 

GM inwestuje 81 milionów dolarów, aby wesprzeć montaż w Global Technical Center GM, przełomowym kampusie pierwotnie zaprojektowanym przez Eero Saarinena i sercem wysiłków inżynieryjnych i projektowych firmy. CELESTIQ będzie pierwszym pojazdem produkcyjnym zbudowanym tam od czasu inauguracji centrum w maju 1956 roku.



Porsche 911 Targa 4S Heritage Design Edition
Super Cars | 02.06.20

Porsche 911 Targa 4S Heritage Design Edition

Porsche prezentuje 911 Targa 4S Heritage Design Edition ? nowoczesne 911 z elementami wzornictwa z lat 50. i wczesnych lat 60., a jednocześnie pierwszy z czterech obiektów kolekcjonerskich w ramach strategii Heritage Design.

Mercedes-Benz EQ Silver Arrow 02
Elektryczne | 29.10.20

Mercedes-Benz EQ Silver Arrow 02

Zespół Mercedes-Benz EQ Formula E Team jest gotowy do drugiego sezonu na ulicznych torach Santiago, Londynu i na wszystkich przystankach pomiędzy nimi.

Pierwsze Volvo z tylnym napędem od 25 lat
Elektryczne | 16.01.23

Pierwsze Volvo z tylnym napędem od 25 lat

Większy zasięg i szybsze ładowanie. Nowe elektryczne Volvo C40 i XC40 Recharge z tylnym napędem i silnikiem elektrycznym drugiej generacji.