Tuning | 26.04.23

BRABUS 900 SUPERBLACK luksusowy supersamochód na bazie Mercedesa-AMG GLS 63 4MATIC+

Sugerowana cena producenta tego modelu to w przybliżeniu 1.7 miliona złotych plus podatki. Nazwa mówi wszystko: wewnątrz i na zewnątrz rządzi kolor czarny.

Od ponad 45 lat marka BRABUS oznacza doskonałe silniki, które łączą wyjątkowe osiągi i nieskazitelną trwałość na najwyższym poziomie perfekcji. W rezultacie nowy BRABUS 900 SUPERBLACK jest również napędzany jednym z najmocniejszych silników w historii firmy. Zgodnie z wypróbowaną i sprawdzoną tradycją silnik GLS 63 został całkowicie zmieniony w nowoczesnym warsztacie silnikowym firmy z Bottrop.

 

Formuła silnika BRABUS ROCKET 900 V8 z podwójnym turbodoładowaniem jest równie złożona, co ugruntowana: większa pojemność skokowa oznacza większą moc. Z tego powodu objętość cylindra czterozaworowego, ośmiocylindrowego silnika z podwójnym turbodoładowaniem została zwiększona z fabrycznych 3982 cm3 do 4407 cm3 (243 do 269 cu in). Osiągnięto to poprzez powiększenie otworu cylindra do 84 milimetrów (3,3 cala), uzupełnione instalacją odpowiednich rozmiarów kutych tłoków i wysokowydajnych korbowodów. Precyzyjnie wyważony, niestandardowy wał korbowy wydłuża skok do dokładnie 100 milimetrów (3,9 cala).

 

Aby osiągnąć wzrost mocy o 288 KM w porównaniu z silnikiem produkcyjnym, który rozwija 612 KM, przeprojektowano również układ turbodoładowania. Dwie specjalne turbosprężarki BRABUS z większą sprężarką i specjalnym zespołem rdzenia ze wzmocnionym łożyskiem osiowym wytwarzają maksymalne ciśnienie doładowania na poziomie 1,4 bara. Para zaworów BRABUS BoostXtra zapewnia ekscytujący dźwięk wydmuchu, gdy kierowca zdejmuje gaz.

 

Ponieważ silnik o takiej mocy potrzebuje również więcej powietrza do oddychania, wloty powietrza z odsłoniętymi włóknami węglowymi są zintegrowane z osłoną chłodnicy po lewej i prawej stronie. Dopływ paliwa jest również odpowiednio modyfikowany za pomocą trzech specjalnych pomp wysokociśnieniowych. Osłona silnika BRABUS 900 wykonana z odsłoniętego na czerwono włókna węglowego jest ostatnim szlifem V8.

 

Strona wydechowa jest wzbogacona o specjalne rury spustowe o średnicy 76 milimetrów (3 cale) i metalowe katalizatory. Równie ważny dla doskonałego dostarczania mocy jest wysokowydajny układ wydechowy BRABUS ze stali nierdzewnej z aktywnie sterowanymi zaworami motylkowymi do zarządzania dźwiękiem wydechu. Po włączeniu opcji „Sport” kierowcy mogą przełączać się między szepczącym trybem „Coming Home” a gardłowym, czystym dźwiękiem V8. Cztery rury wydechowe BRABUS wykonane z połączenia karbonu i tytanu to także absolutna uczta wizualna.

 

Aby idealnie skoordynować interakcję wszystkich wysokowydajnych komponentów i elektroniki silnika, inżynierowie jednostki napędowej i specjaliści od elektroniki BRABUS przeprowadzili szeroko zakrojone testy, zarówno na najnowocześniejszych stanowiskach testowych, jak i na drodze. Testy te miały kluczowe znaczenie dla niesamowitych osiągów silnika. Co więcej, precyzyjnie zaprogramowane mapy służą również do spełnienia rygorystycznej normy emisji spalin EURO 6D ISC-FCM. Dodatkowo, ten ogromny wysiłek zapewnia również przysłowiową niezawodność silnika BRABUS, która jest oczywiście poparta trzyletnią lub 100 000 km gwarancją tuningową BRABUS.



Kolejna cyfrowa premiera BMW. Tym razem zobaczymy nowe BMW serii 4 Coupé
Premiery | 29.05.20

Kolejna cyfrowa premiera BMW. Tym razem zobaczymy nowe BMW serii 4 Coupé

Nowe BMW serii 4 Coupé zadebiutuje 2 czerwca. Do tego czasu możemy tylko gdybać jak ostatecznie będzie wyglądać nowa czwórka. Czy przedni grill będzie tak duży jak został zaprezentowany na ostatnich targach we Frankfurcie? Ile z pokazanej tam wersji weszło do seryjnej produkcji? Jeszcze kilka dni i wszystko będzie jasne. Dlatego uzbrajamy się w cierpliwość i czekamy do najbliższego wtorku.

Na prąd czy na wodór, a może hybryda? Poznaj technologie zelektryfikowanych napędów Toyoty
Wiadomości | 18.08.22

Na prąd czy na wodór, a może hybryda? Poznaj technologie zelektryfikowanych napędów Toyoty

Podczas Dni Elektryfikacji Toyoty, eksperci wyjaśnią zasadę działania każdego z czterech napędów: hybrydy, hybrydy typu plug-in, elektrycznego auta wodorowego oraz bateryjnego.

Zobacz jak działa poduszka powietrzna nowej generacji w nowym Acura TLX
Wiadomości | 19.06.20

Zobacz jak działa poduszka powietrzna nowej generacji w nowym Acura TLX

Zupełnie nowy TLX 2021 zwiększa zaangażowanie firmy Acura w bezpieczeństwo i stawia na najwyższe dostępne oceny bezpieczeństwa zarówno od NHTSA, jak i IIHS.