Super Cars | 20.10.23

Donkervoort F22 Bare Naked

Trzecia generacja technologii Bare Naked firmy Donkervoort ewoluowała od modelu z limitowanej edycji do w pełni fabrycznej opcji.

Trzecia generacja technologii Bare Naked firmy Donkervoort ewoluowała od modelu z limitowanej edycji do w pełni fabrycznej opcji, dając każdemu właścicielowi F22 możliwość zobaczenia włókna węglowego w swoim nadwoziu przez przezroczystą lub kolorową powłokę. To jak prześwietlenie rentgenowskie, które odkrywa rdzeń F22, aby wszyscy mogli się nim cieszyć, a jednocześnie zmniejszają o 10 kg masę własną F22 wynoszącą 750 kg. Opcja F22 Bare Naked jest dostępna dla wszystkich modeli F22, dając właścicielom Donkervoort szansę posiadania w pełni odsłoniętego nadwozia z włókna węglowego, zwykle spotykanego jedynie u producentów hipersamochodów.

 

Bare Naked w stylu rentgenowskim pozwala klientom zobaczyć i pochwalić się absolutną precyzją opatentowanej przez firmę Donkervoort technologii włókien węglowych Ex-Core, a gama dostępnych przezroczystych kolorów jest większa niż kiedykolwiek. Oprócz tego, że Donkervoorts to supersamochód najbardziej skupiony na kierowcy, jaki można kupić za pieniądze, z wyjątkowym doświadczeniem w posiadaniu dużej rodziny, to także inwestycja, a technologia Bare Naked ma jeszcze silniejszy pozytywny wpływ na wartości.

 

Niezwykle mocna technologia włókien węglowych Ex-Core jest obecnie wykorzystywana w Formule 1, żeglarstwie, kolarstwie, lotnictwie, a nawet przez pretendenta Toyoty do Mistrzostw Świata w Długodystansowych Mistrzostwach Świata. Możliwość fizycznego obejrzenia części Ex-Core z nadwoziem typu Bare Naked stanowi dla klientów wyjątkową okazję do rozmowy.

 

Donkervoort tradycyjnie cieszy się dużym zainteresowaniem z Belgii, Holandii, Luksemburga i Niemiec, ale pierwszy Bare Naked F22 jest już w drodze do Zjednoczonych Emiratów Arabskich, pojawiły się także zamówienia z Włoch, Czech, Austrii, Szwajcarii, Izraela, Finlandia i Stanów Zjednoczonych.

 

W F22 zastosowano więcej technologii włókien węglowych Ex-Core, a możliwość przeprowadzenia prześwietlenia rentgenowskiego i zobaczenia, co czyni te elementy wyjątkowymi, jest czymś, czego nie może osiągnąć żaden inny producent supersamochodów. F22 z opcją Bare Naked będą miały podobną moc, moment obrotowy i osiągi jak początkowe 75 F22, z turbodoładowanym, rzędowym, pięciocylindrowym silnikiem zapewniającym prawie 500 koni mechanicznych dla supersamochodu o masie 730 kg. Opcja Bare Naked zmniejsza wagę F22 o 10 kg, podczas gdy opcjonalne obręcze z włókna węglowego zmniejszają wagę o kolejne 10 kg.

 

Do 100 km/h rozpędzi się w zaledwie 2,5 sekundy, a do 200 km/h rozpędzi się w 7,5 sekundy dzięki stosunkowi mocy do masy wynoszącemu 685 KM na tonę – w porównaniu z 666 KM na tonę w F22.

Zwiększona popularność F22 spowodowała, że Donkervoort przesunął pełną produkcję do 100 F22, które miały być produkowane ręcznie w Lelystad do połowy 2025 roku.



Innowacyjne systemy hamulcowe dla elektrycznych pojazdów
Wiadomości | 11.10.23

Innowacyjne systemy hamulcowe dla elektrycznych pojazdów

Samochody elektryczne hamują inaczej niż ich odpowiedniki z silnikami spalinowymi, wykorzystując silnik elektryczny do odzyskiwania energii hamowania.

Cadillac LYRIQ zadebiutuje na targach Auto Shanghai
Wiadomości | 07.04.21

Cadillac LYRIQ zadebiutuje na targach Auto Shanghai

Luksusowa marka przedstawi swój przełomowy samochód pokazowy LYRIQ, po raz pierwszy przed publicznością na targach w Chinach pod koniec miesiąca.

Skoda publikuje pierwsze szkice VISION 7S
Wiadomości | 25.08.22

Skoda publikuje pierwsze szkice VISION 7S

Coraz bliżej premiery nowego elektrycznego samochodu koncepcyjnego od Skody. Mocne podwozie, duże, aerodynamicznie zoptymalizowane koła i łagodnie opadająca do tyłu linia dachu.