Unowocześniona stylistyka i bogatsze wyposażenie standardowe oraz zaktualizowana gama układów napędowych uwzględnia nowe silniki spalinowe i układ hybrydowy plug-in nowej generacji.
BMW prezentuje gruntownie odświeżone nowe edycje swoich udanych modeli typu Sports Activity Vehicle (SAV) i Sports Activity Coupé (SAC) w segmencie luksusowym klasy premium. Nowe BMW X5 i nowe BMW X6 podkreślają swoje doskonałe cechy precyzyjnie unowocześnioną stylistyką i bogatszym wyposażeniem standardowym. Zaktualizowana gama układów napędowych uwzględnia nowe silniki spalinowe, układ hybrydowy plug-in nowej generacji oraz 48-woltową technologię mild hybrid we wszystkich modelach. Pionierskie są również nowe systemy automatyzacji jazdy i parkowania, a także w pełni cyfrowy system obsługi iDrive z zakrzywionym wyświetlaczem BMW bazujący na systemie operacyjnym BMW 8.
Aktualizacja zapewni BMW X5 idealne warunki do tego, aby utrzymać pozycję światowego lidera w swoim segmencie, a BMW X6 umożliwi zabezpieczenie swojej pozycji numer jeden i wyprzedzenie konkurentów innych niemieckich producentów klasy premium. Oba modele są produkowane w amerykańskich zakładach BMW Group w Spartanburgu. Wprowadzenie na rynki na całym świecie rozpocznie się w kwietniu 2023 r.
Po raz pierwszy we wszystkich wariantach modelowych oferowany jest pakiet sportowy M Pro. W najwyższych modelach oferowane są ekskluzywnie nowe lakiery. Nowością w ofercie do wszystkich modeli są warianty Blue Ridge Mountain metalizowany, szary Brooklyn metalizowany, szary Skyscraper metalizowany, Frozen Pure Grey metalizowany, a także około 40 lakierów specjalnych BMW Individual.
We wnętrzu nowego BMW X5 i nowego BMW X6 postęp wyznacza technologia cyfrowa. System operacyjny BMW 8 i najnowsza generacja systemu obsługi iDrive wprowadzają zakrzywiony wyświetlacz BMW również w Sports Activity Vehicle i Sports Activity Coupé. Obejmuje on wyświetlacz informacyjny za kierownicą o przekątnej 12,3 cala i wyświetlacz kontrolny o przekątnej ekranu 14,9 cala – oba umieszczone za pojedynczą szklaną szybą. Funkcjonalność obsługi dotykowej wyświetlacza kontrolnego umożliwia znaczną redukcję przycisków i pokręteł na rzecz cyfrowego sterowania wieloma funkcjami. Innowacyjny kokpit i związana z nim modyfikacja deski rozdzielczej nadają nowoczesnej atmosferze premium szczególnie postępowy charakter.
Przy okazji premiery nowego BMW X5 i nowego BMW X6 w obu ofercie obu modeli pojawi się ośmiocylindrowy i sześciocylindrowy rzędowy silnik benzynowy oraz sześciocylindrowy rzędowy silnik wysokoprężny – każda z jednostek napędowych najnowszej generacji. Wszystkie silniki są teraz oferowane z 8-stopniową sportową skrzynią Steptronic, wyposażoną w łopatki zmiany biegów przy kierownicy. Napęd przekazywany jest za pośrednictwem inteligentnego układu BMW xDrive zarówno na jezdnię, jak i w razie potrzeby, na nieutwardzony teren.
Wszystkie jednostki napędowe są teraz wyposażone w 48-woltową technologię mild hybrid. Konsekwentna elektryfikacja ma tutaj postać silnika elektrycznego zintegrowanego ze skrzynią biegów. Zapewnia on dodatkową moc do 9 kW (12 KM) i moment obrotowy 200 Nm. Jednostka elektryczna wspomaga silnik spalinowy, zapewniając płynną, dynamiczną i jednocześnie wydajną jazdę.
Elitarny sportowy temperament obu topowych modeli zapewnia nowy silnik benzynowy V8 o pojemności 4,4 l. Technologia M TwinPower Turbo oraz jeden międzyrzędowy kolektor wydechowy sprawiają, że ta jednostka o mocy 390 kW (530 KM) i maksymalnym momencie obrotowym 750 Nm zapewnia imponujące osiągi. Najnowsza wersja ośmiocylindrowej jednostki rozpędza zarówno nowe BMW X5 M60i xDrive, jak i nowe BMW X6 M60i xDrive od 0 do 100 km/h w czasie 4,3 s.
Najnowsza generacja sześciocylindrowego rzędowego silnika benzynowego montowanego w nowym BMW X5 xDrive40i oraz w nowym BMW X6 xDrive40i oferuje innowacje w zakresie procesu spalania, wymiany gazowej, sterowania zaworami, układu wtryskowego i zapłonowego. Nowy silnik generuje maksymalną moc na poziomie 280 kW (380 KM), czyli o 35 kW (47 KM) więcej w porównaniu do poprzednich modeli, a także zwiększony o 70 Nm do poziomu 520 Nm maksymalny moment obrotowy. Dzięki dodatkowej mocy systemu mild hybrid może on osiągnąć nawet poziom 540 Nm. BMW X5 xDrive40i oraz nowe BMW X6 xDrive40i przyspieszają od 0 do 100 km/h w 5,4 s.
Montowany standardowo adaptacyjny układ jezdny oraz dostrojone do zmienionego rozkładu masy i odpowiednio wzmocnione stabilizatory, przyczyniają się do wszechstronnie sportowego charakteru i wysokiego komfortu jazdy nowego BMW X5 i nowego BMW X6.
Znacząco rozszerzona oferta systemów automatyzacji jazdy i parkowania dodatkowo zwiększają komfort i bezpieczeństwo w nowym BMW X5 i nowym BMW X6. Do najważniejszych nowości należy rozszerzenie zakresu funkcji standardowego ostrzegania przed kolizją czołową, które teraz zmniejsza ryzyko kolizji z rowerzystami, pieszymi oraz pojazdami nadjeżdżającymi z naprzeciwka również podczas skręcania. Opcjonalnie oferowany jest teraz również automatyczny asystent ograniczenia prędkości, ostrzeganie przy wysiadaniu, aktywna nawigacja, kontrola ograniczeń prędkości na trasie, rozpoznawanie sygnalizacji świetlnej (zależne od rynku), asystent awaryjnego hamowania oraz asystent zmiany pasa ruchu i włączania się do ruchu. Oprócz kamery cofania i asystenta cofania standardowy asystent parkowania obejmuje teraz także kontrolę ruszania i asystenta przyczepy. Nowy opcjonalny asystent parkowania Professional umożliwia ponadto zautomatyzowane parkowanie i wyparkowywanie, a także manewry z dystansu do 200 m za pośrednictwem aplikacji My BMW przy użyciu Apple iPhone.