Premiery | 18.04.23

Porsche gruntownie przebudowało trzecią generację Cayenne

Wprowadzając kompleksowe zmiany w układzie napędowym, podwoziu, konstrukcji i wyposażeniu. Zwiększyło to nie tylko osiągi na drodze i w terenie, ale także luksusowy komfort na co dzień.

Porsche gruntownie udoskonaliło swój odnoszący sukcesy luksusowy SUV. Nowe Cayenne debiutuje z wysoce cyfrową koncepcją wyświetlacza i sterowania, nową technologią podwozia i innowacyjnymi, zaawansowanymi technologicznie funkcjami.

 

Reflektory HD Matrix LED o wysokiej rozdzielczości zapewniają oświetlenie drogowe dostosowane do każdej sytuacji na drodze, system kontroli jakości powietrza filtruje zanieczyszczenia z powietrza we wnętrzu, a po raz pierwszy w Cayenne pasażerowie z przodu mają własny wyświetlacz informacyjno-rozrywkowy, do strumieniowego przesyłania wideo podczas jazdy. podróż np. Dzięki znacznie ulepszonej konstrukcji i większej gamie silników, Cayenne podkreśla, że jest najbardziej sportowym samochodem w swoim segmencie.

 

W nowym Cayenne Porsche zintegrowało całkowicie zmienioną koncepcję wyświetlania i sterowania. Nowe Porsche Driver Experience, wprowadzone po raz pierwszy w Porsche Taycan, koncentruje się na osi kierowcy i optymalizuje działanie. Funkcje, z których często korzysta kierowca, znajdują się bezpośrednio na kierownicy lub bezpośrednio obok niej.

 

Nowe Cayenne ma teraz szczególnie wyrazisty wygląd. Nowy przód w połączeniu z bardziej wysklepionymi błotnikami, nową maską i atrakcyjnymi technicznie reflektorami podkreśla szerokość pojazdu. Trójwymiarowe światła tylne, uporządkowane powierzchnie pod spodem i nowy tylny zderzak ze zintegrowanym uchwytem na tablicę rejestracyjną charakteryzują tył nowego Cayenne.

 

Porsche wyposaża teraz Cayenne fabrycznie w zawieszenie ze stalowymi sprężynami, w tym Porsche Active Suspension Management (PASM). Nowe amortyzatory z technologią 2-zaworową, a tym samym oddzielne stopnie odbicia i kompresji, umożliwiają optymalne osiągi we wszystkich sytuacjach na drodze. W szczególności komfort przy niskich prędkościach, prowadzenie podczas dynamicznego pokonywania zakrętów oraz wsparcie pochylenia i przechyłu zostały wyraźnie poprawione. Wrażenia z jazdy można dodatkowo poprawić dzięki nowemu adaptacyjnemu zawieszeniu pneumatycznemu z technologią 2-komorową i 2-zaworową. Poprawia to wrażenia z jazdy dzięki charakterystyce miękkiego zawieszenia, stabilizuje pojazd i upraszcza prowadzenie na drodze iw terenie – zarówno w porównaniu ze standardowym zawieszeniem, jak i poprzednim modelem. Jednocześnie adaptacyjne zawieszenie pneumatyczne poprawia precyzję jazdy i osiągi oraz ogranicza ruchy nadwozia w dynamicznych sytuacjach drogowych. Zawieszenie zapewnia jeszcze ostrzejsze rozróżnienie między trybami jazdy Normal, Sport i Sport Plus.

 

W Europie nowe Cayenne debiutuje z trzema różnymi wersjami silnikowymi. Szeroko udoskonalony czterolitrowy silnik V8 biturbo opracowany przez Porsche zastępuje poprzedni silnik V6 w nowym Cayenne S. Z maksymalną mocą 474 KM, przyspiesza zarówno SUV-a, jak i SUV-a Coupé do 100 km/h w 4,7 sekundy. Maksymalna prędkość wynosi 273 km/h. W świat Cayenne wkracza zoptymalizowany trzylitrowy silnik V6 z turbodoładowaniem. Generuje teraz 353 KM.

 

Sześciocylindrowy silnik stanowi również podstawę układu napędowego Cayenne E-Hybrid. W połączeniu z nowym silnikiem elektrycznym, ulepszonym o 30 kW do 130 kW (176 KM), łączna moc wzrasta do 470 KM. Wyposażony w akumulator wysokonapięciowy o pojemności zwiększonej z 17,9 kWh do 25,9 kWh, w zależności od poziomu wyposażenia, możliwy jest teraz zasięg w trybie czysto elektrycznym według WLTP do 90 kilometrów. Nowa pokładowa ładowarka o mocy 11 kW skraca teraz czas ładowania z odpowiedniego źródła zasilania do mniej niż dwóch i pół godziny, pomimo zwiększonej pojemności akumulatora. Podczas podróży zoptymalizowane tryby jazdy e-hybrydowej zwiększają wydajność pojazdu.

 

Poza Unią Europejską Turbo GT zaprojektowane z myślą o maksymalnych osiągach na drodze jest nadal najlepszym modelem w gamie Cayenne na większości rynków Porsche. Jest dostępny wyłącznie jako coupe i korzysta ze wszystkich optymalizacji i innowacji serii modelowej. Ponadto moc 4-litrowego silnika V8 biturbo w Turbo GT została zwiększona o 14 kW (19 KM) do 485 kW (659 KM). Cayenne Turbo GT przyspiesza od 0 do 100 km/h w 3,3 sekundy i osiąga prędkość maksymalną 305 km/h.



Ostatnie testy MINI Countryman nowej generacji
Elektryczne | 07.04.23

Ostatnie testy MINI Countryman nowej generacji

Nowe MINI Countryman EV również z napędem na wszystkie koła i mocą do 313 KM z szacowanym zasięgiem około 450 kilometrów będzie największym modelem marki.

Mercedes-AMG SL Najnowsza edycja ikony marki
Wiadomości | 21.10.21

Mercedes-AMG SL Najnowsza edycja ikony marki

Już za parę dni odbędzie się cyfrowa premiera najnowszej edycji odnowionego roadstera Mercedes-AMG SL. Zobacz pierwsze wideo wnętrza pojazdu i sprawdź datę premiery.

Mustang najlepiej sprzedający się samochód sportowy na świecie
Wiadomości | 17.04.20

Mustang najlepiej sprzedający się samochód sportowy na świecie

Światowa ikona motoryzacji, która bije rekordy popularności obchodzi dziś swoje 56 urodziny. Tym samym "Dziki Koń" zapracował sobie na tytuł najlepiej sprzedającego się samochodu sportowego na świecie piąty raz z rzędu. Pierwsze egzemplarze Forda Mustanga zjechały z linii produkcyjnej 17 kwietnia 1964 roku. Podczas tego dnia Mustang może świętować dwa światowe osiągnięcia sprzedaży, zdobywając tytuł najlepiej sprzedającego się samochodu sportowego na świecie oraz piąty tytuł najlepiej sprzedającego się sportowego coupe. Mustang to również najlepiej sprzedający się amerykański samochód sportowy ostatnich 50 lat.