Premiery | 18.04.23

Porsche gruntownie przebudowało trzecią generację Cayenne

Wprowadzając kompleksowe zmiany w układzie napędowym, podwoziu, konstrukcji i wyposażeniu. Zwiększyło to nie tylko osiągi na drodze i w terenie, ale także luksusowy komfort na co dzień.

Porsche gruntownie udoskonaliło swój odnoszący sukcesy luksusowy SUV. Nowe Cayenne debiutuje z wysoce cyfrową koncepcją wyświetlacza i sterowania, nową technologią podwozia i innowacyjnymi, zaawansowanymi technologicznie funkcjami.

 

Reflektory HD Matrix LED o wysokiej rozdzielczości zapewniają oświetlenie drogowe dostosowane do każdej sytuacji na drodze, system kontroli jakości powietrza filtruje zanieczyszczenia z powietrza we wnętrzu, a po raz pierwszy w Cayenne pasażerowie z przodu mają własny wyświetlacz informacyjno-rozrywkowy, do strumieniowego przesyłania wideo podczas jazdy. podróż np. Dzięki znacznie ulepszonej konstrukcji i większej gamie silników, Cayenne podkreśla, że jest najbardziej sportowym samochodem w swoim segmencie.

 

W nowym Cayenne Porsche zintegrowało całkowicie zmienioną koncepcję wyświetlania i sterowania. Nowe Porsche Driver Experience, wprowadzone po raz pierwszy w Porsche Taycan, koncentruje się na osi kierowcy i optymalizuje działanie. Funkcje, z których często korzysta kierowca, znajdują się bezpośrednio na kierownicy lub bezpośrednio obok niej.

 

Nowe Cayenne ma teraz szczególnie wyrazisty wygląd. Nowy przód w połączeniu z bardziej wysklepionymi błotnikami, nową maską i atrakcyjnymi technicznie reflektorami podkreśla szerokość pojazdu. Trójwymiarowe światła tylne, uporządkowane powierzchnie pod spodem i nowy tylny zderzak ze zintegrowanym uchwytem na tablicę rejestracyjną charakteryzują tył nowego Cayenne.

 

Porsche wyposaża teraz Cayenne fabrycznie w zawieszenie ze stalowymi sprężynami, w tym Porsche Active Suspension Management (PASM). Nowe amortyzatory z technologią 2-zaworową, a tym samym oddzielne stopnie odbicia i kompresji, umożliwiają optymalne osiągi we wszystkich sytuacjach na drodze. W szczególności komfort przy niskich prędkościach, prowadzenie podczas dynamicznego pokonywania zakrętów oraz wsparcie pochylenia i przechyłu zostały wyraźnie poprawione. Wrażenia z jazdy można dodatkowo poprawić dzięki nowemu adaptacyjnemu zawieszeniu pneumatycznemu z technologią 2-komorową i 2-zaworową. Poprawia to wrażenia z jazdy dzięki charakterystyce miękkiego zawieszenia, stabilizuje pojazd i upraszcza prowadzenie na drodze iw terenie – zarówno w porównaniu ze standardowym zawieszeniem, jak i poprzednim modelem. Jednocześnie adaptacyjne zawieszenie pneumatyczne poprawia precyzję jazdy i osiągi oraz ogranicza ruchy nadwozia w dynamicznych sytuacjach drogowych. Zawieszenie zapewnia jeszcze ostrzejsze rozróżnienie między trybami jazdy Normal, Sport i Sport Plus.

 

W Europie nowe Cayenne debiutuje z trzema różnymi wersjami silnikowymi. Szeroko udoskonalony czterolitrowy silnik V8 biturbo opracowany przez Porsche zastępuje poprzedni silnik V6 w nowym Cayenne S. Z maksymalną mocą 474 KM, przyspiesza zarówno SUV-a, jak i SUV-a Coupé do 100 km/h w 4,7 sekundy. Maksymalna prędkość wynosi 273 km/h. W świat Cayenne wkracza zoptymalizowany trzylitrowy silnik V6 z turbodoładowaniem. Generuje teraz 353 KM.

 

Sześciocylindrowy silnik stanowi również podstawę układu napędowego Cayenne E-Hybrid. W połączeniu z nowym silnikiem elektrycznym, ulepszonym o 30 kW do 130 kW (176 KM), łączna moc wzrasta do 470 KM. Wyposażony w akumulator wysokonapięciowy o pojemności zwiększonej z 17,9 kWh do 25,9 kWh, w zależności od poziomu wyposażenia, możliwy jest teraz zasięg w trybie czysto elektrycznym według WLTP do 90 kilometrów. Nowa pokładowa ładowarka o mocy 11 kW skraca teraz czas ładowania z odpowiedniego źródła zasilania do mniej niż dwóch i pół godziny, pomimo zwiększonej pojemności akumulatora. Podczas podróży zoptymalizowane tryby jazdy e-hybrydowej zwiększają wydajność pojazdu.

 

Poza Unią Europejską Turbo GT zaprojektowane z myślą o maksymalnych osiągach na drodze jest nadal najlepszym modelem w gamie Cayenne na większości rynków Porsche. Jest dostępny wyłącznie jako coupe i korzysta ze wszystkich optymalizacji i innowacji serii modelowej. Ponadto moc 4-litrowego silnika V8 biturbo w Turbo GT została zwiększona o 14 kW (19 KM) do 485 kW (659 KM). Cayenne Turbo GT przyspiesza od 0 do 100 km/h w 3,3 sekundy i osiąga prędkość maksymalną 305 km/h.



Nowy Koenigsegg CC850 wyprzedał się w rekordowym czasie
Super Cars | 06.09.22

Nowy Koenigsegg CC850 wyprzedał się w rekordowym czasie

Planowana liczba 50 samochodów była zbyt ograniczona, oznaczało to, że nawet najbardziej lojalni właściciele Koenigsegga nie mogliby otrzymać upragnionego modelu CC850.

GR Supra świętuje 45 lat legendarnej mocy
MotorSport | 29.06.23

GR Supra świętuje 45 lat legendarnej mocy

TOYOTA GAZOO Racing ogłasza edycje specjalną ograniczoną do 900 jednostek na rynek amerykański sportowego modelu GR Supra 45th Anniversary Edition.

Wyjątkowe Lamborghini Sian wykonane z ponad 400 000 elementów LEGO Technic
Wiadomości | 26.07.22

Wyjątkowe Lamborghini Sian wykonane z ponad 400 000 elementów LEGO Technic

Po premierze modelu w skali 1:8 w 2020 roku ten model w naturalnej wielkości odtwarza wizjonerski projekt limitowanej edycji włoskiego samochodu sportowego.