Super Cars | 01.02.23

Bizzarrini Giotto, autentyczny i niezwykle rzadki

Bizzarrini, legendarny włoski producent luksusowych samochodów sportowych powraca i dał nam pierwsze spojrzenie na swój zupełnie nowy samochód, Giotto.


Bizzarrini Giotto, autentyczny i niezwykle rzadki

Trochę historii. Firma Bizzarrini została założona w 1964 roku w Livorno we Włoszech, pierwotnie jako Prototipi Bizzarrini S.R.L, aby produkować luksusowe samochody sportowe noszące nazwę i markę Bizzarrini. W tym raczkującym roku genialny inżynier motoryzacyjny Giotto Bizzarrini wyprodukował pierwszy samochód nowej firmy, 5300 GT, który był ewolucją opracowanego przez Bizzarriniego Iso A3/L. Dane wskazują, że wyprodukowano około 133 egzemplarzy 5300 GT w wersjach Strada, America i kultowej Corsy.

 

Giotto Bizzarrini jest znany jako genialny inżynier i kierowca testowy, który początkowo zasłynął jako kontroler rozwoju samochodów eksperymentalnych, sportowych i GT w Ferrari. Odegrał kluczową rolę m.in w rozwoju kultowego Ferrari 250 GTO, później w rozwoju zaawansowanej aerodynamiki dla legendarnego „furgonu chlebowego” opartego na Ferrari 250. Chwalony również za swoją pracę przy budowie słynnego silnika Lamborghini V12, zastosowanego po raz pierwszy w debiutanckim modelu Lamborghini, 350 GT. Silnik V12 Bizzarriniego okazał się tak przekonujący, że aspekty tej jednostki napędowej były używane przez Lamborghini aż do 2010 roku.

 

Dzisiaj, marka Bizzarrini ponownie wprowadzona na świat dzięki modelowi 5300 GT Corsa Revival na początku 2022 roku, pokazała swój pierwszy całkowicie nowy samochód, Giotto. Nazwany po założycielu firmy, Giotto Bizzarriniego, jest to supersportowy samochód z limitowanej serii. Pomyślany jako samochód dla koneserów, wyjątkowo rzadki, zbudowany dla czystej przyjemności i luksusu.

 

W Giotto partnerstwo założone po raz pierwszy 60 lat temu zostaje na nowo rozpalone, z Giorgetto Giugiaro, który opracował projekt wraz ze swoim synem Fabrizio. Nadwozie z włókna węglowego na zamówienie jest misternie wyrzeźbione, aby przecinać sposób myślenia projektanta, inżyniera i kierowcy. Klasyczne, nisko zawieszone proporcje supersamochodu płynnie łączą się z podstawowymi elementami Bizzarriniego, to charakterystyczne DNA projektu. Wyróżniające się podwójne otwory wentylacyjne montowane na masce oryginalnych modelach Bizzarrini przekształciły się w nową przednią stylistykę Giotto, zawierającą ultracienką diodę LED jako reflektory. Ponieważ kończą się na środku maski, obejmują wydatnie centralnie zamontowane logo Bizzarrini, podobnie jak w modelu 5300 GT.

 

Z silnikiem umieszczonym z tyłu pośrodku, a nie z przodu pośrodku, jak w modelu 5300 GT, drapieżna pozycja do przodu Giotto jest wizualną reprezentacją mocy jadącej od tyłu i przekazuje potęgę jednostki mocy. Ogon delikatnie zwęża się i wygina z wdziękiem, tworząc kształt aerodynamicznej łzy. 


Testy Bizzarrini Giotto rozpoczną się w 2024 roku, a dalsze szczegóły techniczne zostaną ujawnione jeszcze w tym roku, gdy Bizzarrini ponownie odniesie się do swojego dziedzictwa.



Pierwsze MINI „Made in Germany”
Wiadomości | 01.03.23

Pierwsze MINI „Made in Germany”

Przygotowania do uruchomienia produkcji idą pełną parą, wkrótce fabryka BMW w Lipsku rozpocznie produkcję w pełni elektrycznego nowego MINI Countryman.

Mercedes-AMG Project ONE moc formuły 1
MotorSport | 05.02.21

Mercedes-AMG Project ONE moc formuły 1

Moc adrenaliny ujęta w krótkim filmie.

Renault 4EVER Trophy w kolorach z 1962 roku
Concept Cars | 12.05.23

Renault 4EVER Trophy w kolorach z 1962 roku

Samochód pokazowy Renault 4EVER Trophy powraca do kultowego błękitu Ile-de-France, który zadebiutował w modelu 4L w 1962 roku.