Super Cars | 01.02.23

Bizzarrini Giotto, autentyczny i niezwykle rzadki

Bizzarrini, legendarny włoski producent luksusowych samochodów sportowych powraca i dał nam pierwsze spojrzenie na swój zupełnie nowy samochód, Giotto.


Bizzarrini Giotto, autentyczny i niezwykle rzadki

Trochę historii. Firma Bizzarrini została założona w 1964 roku w Livorno we Włoszech, pierwotnie jako Prototipi Bizzarrini S.R.L, aby produkować luksusowe samochody sportowe noszące nazwę i markę Bizzarrini. W tym raczkującym roku genialny inżynier motoryzacyjny Giotto Bizzarrini wyprodukował pierwszy samochód nowej firmy, 5300 GT, który był ewolucją opracowanego przez Bizzarriniego Iso A3/L. Dane wskazują, że wyprodukowano około 133 egzemplarzy 5300 GT w wersjach Strada, America i kultowej Corsy.

 

Giotto Bizzarrini jest znany jako genialny inżynier i kierowca testowy, który początkowo zasłynął jako kontroler rozwoju samochodów eksperymentalnych, sportowych i GT w Ferrari. Odegrał kluczową rolę m.in w rozwoju kultowego Ferrari 250 GTO, później w rozwoju zaawansowanej aerodynamiki dla legendarnego „furgonu chlebowego” opartego na Ferrari 250. Chwalony również za swoją pracę przy budowie słynnego silnika Lamborghini V12, zastosowanego po raz pierwszy w debiutanckim modelu Lamborghini, 350 GT. Silnik V12 Bizzarriniego okazał się tak przekonujący, że aspekty tej jednostki napędowej były używane przez Lamborghini aż do 2010 roku.

 

Dzisiaj, marka Bizzarrini ponownie wprowadzona na świat dzięki modelowi 5300 GT Corsa Revival na początku 2022 roku, pokazała swój pierwszy całkowicie nowy samochód, Giotto. Nazwany po założycielu firmy, Giotto Bizzarriniego, jest to supersportowy samochód z limitowanej serii. Pomyślany jako samochód dla koneserów, wyjątkowo rzadki, zbudowany dla czystej przyjemności i luksusu.

 

W Giotto partnerstwo założone po raz pierwszy 60 lat temu zostaje na nowo rozpalone, z Giorgetto Giugiaro, który opracował projekt wraz ze swoim synem Fabrizio. Nadwozie z włókna węglowego na zamówienie jest misternie wyrzeźbione, aby przecinać sposób myślenia projektanta, inżyniera i kierowcy. Klasyczne, nisko zawieszone proporcje supersamochodu płynnie łączą się z podstawowymi elementami Bizzarriniego, to charakterystyczne DNA projektu. Wyróżniające się podwójne otwory wentylacyjne montowane na masce oryginalnych modelach Bizzarrini przekształciły się w nową przednią stylistykę Giotto, zawierającą ultracienką diodę LED jako reflektory. Ponieważ kończą się na środku maski, obejmują wydatnie centralnie zamontowane logo Bizzarrini, podobnie jak w modelu 5300 GT.

 

Z silnikiem umieszczonym z tyłu pośrodku, a nie z przodu pośrodku, jak w modelu 5300 GT, drapieżna pozycja do przodu Giotto jest wizualną reprezentacją mocy jadącej od tyłu i przekazuje potęgę jednostki mocy. Ogon delikatnie zwęża się i wygina z wdziękiem, tworząc kształt aerodynamicznej łzy. 


Testy Bizzarrini Giotto rozpoczną się w 2024 roku, a dalsze szczegóły techniczne zostaną ujawnione jeszcze w tym roku, gdy Bizzarrini ponownie odniesie się do swojego dziedzictwa.



Jaki był najlepiej sprzedający się kompaktowy SUV w Europie w 2022 roku?
Wiadomości | 23.02.23

Jaki był najlepiej sprzedający się kompaktowy SUV w Europie w 2022 roku?

150 803 zarejestrowanych egzemplarzy w Europie według JATO Dynamics, globalnego dostawcę analiz biznesowych dla branży motoryzacyjnej.

Poznaj Rezvani Tank najnowocześniejszy taktyczny pojazd miejski i terenowy
Tuning | 08.07.21

Poznaj Rezvani Tank najnowocześniejszy taktyczny pojazd miejski i terenowy

Pojazd miejski zaprojektowany z myślą o codziennym użytkowaniu, a jednocześnie jest w stanie sprostać każdemu ekstremalnemu wyzwaniu.

Lexus zainspirowany sztuką Manga
Wiadomości | 24.04.20

Lexus zainspirowany sztuką Manga

Samochody Lexusa uciekają ziejącego ogniem smoka, zatrzymują się na spokojnym brzegu morza i uciekają z eksplodującego miasta w serii dzieł sztuki, które celebrują współczesny styl i dziedzictwo kulturowe japońskiej mangi.