Super Cars | 29.07.21

Bentley Flying Spur Hybrid Odyssean Edition

Poznaliśmy dziś szczegóły nowej limitowanej edycji najnowszego modelu marki.


Bentley Flying Spur Hybrid Odyssean Edition

Firma Bentley ogłasza dziś szczegóły nowej limitowanej edycji, aby uczcić wprowadzenie swojego najnowszego modelu, Flying Spur Hybrid. Czerpiąc inspirację z samochodu koncepcyjnego EXP 100 GT, który definiuje poglądy firmy Bentley na luksusową mobilność w 2035 roku, Flying Spur Hybrid Odyssean Edition jest pierwszym krokiem na drodze do wprowadzenia nowych zrównoważonych materiałów w ramach strategii Beyond100.

 

Flying Spur Hybrid Odyssean Edition wykorzystuje nie tylko zaawansowany hybrydowy układ napędowy zapewniający łączną moc 544 KM przez 2,9-litrowy silnik benzynowy V6 i zaawansowany silnik elektryczny ale także zawiera nowe, jeszcze bardziej ekologiczne materiały w całej kabinie, bezpośrednio odzwierciedla szczegóły projektu zaprezentowane w stuletnim samochodzie koncepcyjnym firmy Bentley. W kabinie znajdują się panele z pięknie wykonanego tweedu wykonanego w 100% z brytyjskiej wełny, skręcającego mieszankę tonalnych kolorów w przędzę na zamówienie, aby stworzyć wyjątkową, naturalną, luksusową tkaninę specjalnie dla firmy Bentley.

 

Koncentrując się na zrównoważonym rozwoju, listwy czołowe i listwy boczne z forniru Koa o otwartych porach zużywają o 90% mniej lakieru niż forniry o wysokim połysku i pozwalają cieszyć się naturalną teksturą powierzchni i estetyką drewna. Wybrany tylko z najlepszych, najbardziej ukształtowanych dostępnych materiałów, fornir o otwartych porach jest malowany zaledwie trzema ultracienkimi warstwami lakieru o łącznej grubości zaledwie 0,1 mm.

 

Konsola środkowa jest wykończona smukłym, minimalistycznym fornirem Piano Linen, a specjalna, trzykolorowa skóra nadaje wnętrzu nową głębię. Wraz z nowymi materiałami, w całej kabinie szeroko stosowana jest ekologiczna skóra, dzięki jej długotrwałej trwałości. Rzeczywiście, podczas procesu projektowania nawiązano do własnej S1 Flying Spur firmy Bentley z 1955 roku, ponieważ samochód nadal zachowuje swoje oryginalne, 66-letnie skórzane wnętrze, które jest nadal w nieskazitelnym stanie.

 

Akcenty we wnętrzu znajdują się w miękkiej, ciepłej skórze zwanej jesienią, a klienci mogą wybierać spośród pięciu specyfikacji, które wykorzystują skórę Beluga, Morświn, Cricketball, Brunel lub Burnt Oak w połączeniu z lekką, nowoczesną skórą lnianą. Unikalna płyta progowa Odyssean Edition jest widoczna podczas wsiadania lub wysiadania z samochodu i jest dopasowana do zewnętrznych znaczków na słupku D.

 

Podobnie jak w przypadku wykończeń ombré we wnętrzu EXP 100 GT, ekskluzywny nowy styl haftu sprawia, że kolory nici spokojnie łączą się ze sobą na całej szerokości każdego siedzenia, definiując i podkreślając wzór „lofted diamond” unikalny dla Flying Spur – razem tworząc oszałamiający efekt zastosowany tu po raz pierwszy przez firmę Bentley.

 

Dywaniki z głębokim włosiem mają kontrastowe wiązanie i można je ulepszyć do dywanów z owczej wełny – jeszcze bardziej zwiększając zawartość wełny we wnętrzu.

 

Z zewnątrz lakierowane akcenty w kolorze Pale Brodgar na 21-calowych felgach z dziesięcioma podwójnymi ramionami oraz dolne elementy świetlne (przednie i tylne zderzaki, obramowania reflektorów i tylnych świateł oraz chromowana dolna część nadwozia) nadają pojazdowi wyjątkowo spokojny charakter. Zalecono wyselekcjonowaną paletę sześciu kolorów zewnętrznych, aby harmonizować z akcentami Pale Brodgar.



Ford chce pobić rekordy 1800-konnym elektrycznym drag racerem, Mustangiem Super Cobra Jet 1800
MotorSport | 14.04.23

Ford chce pobić rekordy 1800-konnym elektrycznym drag racerem, Mustangiem Super Cobra Jet 1800

Wyścigi dragsterów pozostają kluczowym poligonem doświadczalnym dla rozwoju pojazdów i technologii w całym krajobrazie pojazdów elektrycznych.

Audi RS 5 w nowej odsłonie Coupé oraz Sportback
Wiadomości | 18.04.20

Audi RS 5 w nowej odsłonie Coupé oraz Sportback

Wiele detali stylistycznych i nowa koncepcja obsługi: odświeżone modele RS 5 w wariantach Sportback i Coupé, charakteryzuje nowy język stylistyczny RS zaczerpnięty z większych, siostrzanych modeli RS 6 Avant i RS 7 Sportback. Elementami obsługi steruje się z poziomu 10,1-calowego, centralnego ekranu dotykowego MMI. Silnik V6 biturbo o mocy 331 kW (450 KM) (zużycie paliwa w trybie jazdy mieszanej w l/100 km: 9,7 ? 9,3 (Coupé), 9,9 ? 9,4 (Sportback); emisja CO2 w trybie jazdy mieszanej w g/km: 220-210 (Coupé), 223-214 (Sportback), stały napęd na cztery koła quattro oraz inteligentna technika zawieszenia z systemem dynamicznej kontroli jazdy (DRC) gwarantują wyjątkowe parametry jazdy.

Pierwsze szkice projektowe Ferrari 296 GT3
Super Cars | 17.03.22

Pierwsze szkice projektowe Ferrari 296 GT3

Przyszłość Ferrari na scenie wyścigów GT nabiera kształtów i rozwija się wokół modelu 296 GTB, definiując ją na nowo zgodnie z wymaganiami toru i osiągów.