Super Cars | 27.05.21

Jedyny tak ekskluzywny Rolls-Royce Boat Tail

Rolls-Royce może zaoferować swoim klientom budowę indywidualnych nadwozi, czyli niepowtarzalną możliwość zamówienia wyjątkowego modelu.

Pokaż mi coś, czego nigdy wcześniej nie widziałem. Rolls-Royce może zaoferować swoim klientom Coachbuilding (budowę indywidualnych nadwozi), czyli niepowtarzalną możliwość zamówienia produktu o przyszłym znaczeniu historycznym, który jest tak samo wyjątkowy jak oni - a następnie uczestniczenia w każdym szczególe jego tworzenia.

 

Ręczne techniki budowania karoserii oferują nowe możliwości projektowania. Po ręcznym napisaniu wstępnej propozycji projektu, odkrycie formy jest możliwe dzięki pełnowymiarowej rzeźbie z gliny, która umożliwia ręczne manipulowanie rozległymi powierzchniami w celu udoskonalenia jej kształtu. W trakcie tego procesu klienci byli proszeni o wyobrażenie sobie zakresu współpracy i wpływanie na jej kierunek. Najnowocześniejsze technologie inżynieryjne w firmie Rolls-Royce są połączone z artystyczną praktyką konstruowania pojazdów, aby wykorzystać nowe możliwości. Rzeźba z gliny jest cyfrowo zremasterowana, z której tworzony jest prasulec, na którym ręcznie formowane są młotkiem blachy aluminiowe.

Wykorzystując odwieczne indywidualne umiejętności i rzemiosło ręczne, żywe płótno jest tworzone z metalu - honowanie i optymalizacja aluminiowego korpusu, tworząc przejrzystość powierzchni i kontynuację linii, której nie można osiągnąć za pomocą samej maszyny.


Pierwszy Rolls-Royce Boat Tail, zaprezentowany dzisiaj, to zbiór wyjątkowych myśli, koncepcji i przedmiotów, których kulminacją jest stworzenie doskonałego doświadczenia klientów. 
Rolls-Royce Boat Tail prezentuje nową, wspaniałą estetykę marki, równoważąc wcześniej niewidziane poziomy rzeźby z dyskretną, czasem zabawną funkcjonalnością. Kreacja opowiada romantyczną opowieść o historii Rolls-Royce'a, nawiązując do projektu Boat Tail, ale nie naśladując go wyraźnie, łącząc historyczny typ ciała z całkowicie współczesnym designem.

 

Przy długości prawie 5,8 m, jego hojne proporcje i przejrzystość powierzchni prezentują wdzięczną i zrelaksowaną postawę. Przedni profil jest wyśrodkowany w nowej wersji kultowej panteonowej osłony chłodnicy i świateł Rolls-Royce'a. Kratka staje się integralną częścią przedniej części, a nie aplikacją; wolność projektowania przyznawana tylko modelom z portfolio Coachbuild. To progresywne podejście łagodzi znaną formalność Rolls-Royce'a, jednocześnie zachowując niezaprzeczalną prezencję marki. Mocna pozioma grafika z głęboko osadzonymi światłami do jazdy dziennej tworzy intensywną linię brwi Boat Tail i oprawki klasycznych okrągłych reflektorów, cechę wzorniczą nawiązującą do archiwów projektowych Rolls-Royce'a.

 

Z profilu nawiązania do żeglarstwa są bardzo sugestywne. Owinięta dookoła przednia szyba przypomina wizjer podczas uruchamiania silnika, podczas gdy delikatne pochylenie słupka A do tyłu, duże, wyraźne objętości z przodu i zwężający się tył tworzą gest, który przypomina start silnika wyłaniającego się z wody pod wpływem mocy. Progresywna negatywowa rzeźba w dolnej części nadwozia stwarza wrażenie gibkości, nawiązując jednocześnie do desek do biegania znanych, zabytkowych projektów Rolls-Royce'a.


Rzeczywiście, to z tyłu, gdzie nawiązania do żeglarstwa stają się bardziej widoczne. Pokład rufowy, nowoczesna interpretacja drewnianych tylnych pokładów historycznych ogonów łodzi, zawiera duże połacie drewna. Okleina Caleidolegno jest wykorzystywana jako dzieło inżynierii Rolls-Royce'a; szary i czarny materiał, który zazwyczaj jest umieszczony we wnętrzu, został specjalnie przystosowany do stosowania na zewnątrz, bez uszczerbku dla estetyki.

 

Materiał o otwartych porach ma liniowe usłojenie drewna, które jest wizualnie wydłużone przez wstawki ze szczotkowanej stali nierdzewnej w prążki, co stanowi optyczny ukłon w stronę typowej drewnianej konstrukcji jachtów - zarówno starych, jak i nowych. Szlifowane umiejętności specjalistów od drewna firmy Rolls-Royce manipulują i dopasowują słoje tak, aby dopasować się do geometrii samochodu. Obróbka forniru rozciąga się na dolny obszar pawęży, rozwiązując zwężenie i całkowitą objętość za rufą. To śmiałe cięcie subtelnie nawiązuje do linii kadłuba klasycznych korpusów Boat Tail.

Z tyłu widać mocną kompozycję graficzną z dodatkowymi poziomymi akcentami, podkreślającymi dużą szerokość Boat Tail. Głęboko osadzone lampy ustanawiają dramatycznie niski punkt odniesienia, przywodząc na myśl zanurzony rufę i dumny dziób startu silnika z mocą i w samolocie.



Lamborghini zapowiedziało pierwszy w pełni elektryczny model
Wiadomości | 18.05.21

Lamborghini zapowiedziało pierwszy w pełni elektryczny model

Lamborghini ogłasza swoją mapę drogową do elektryfikacji swoich modeli. Kiedy zobaczymy w pełni elektryczne Lambo?

SKODA wyznacza nowe standardy w projektowaniu wnętrz dzięki indywidualnym wyborom stylistycznym ENYAQ iV
Wiadomości | 29.07.20

SKODA wyznacza nowe standardy w projektowaniu wnętrz dzięki indywidualnym wyborom stylistycznym ENYAQ iV

Dzięki ENYAQ iV, który swoją światową premierę obchodzi w Pradze na początku września, ŠKODA otwiera nowe możliwości w aranżacji wnętrz dzięki indywidualnym wyborom stylistycznym. Wideo.

Porsche 911 Turbo kwintesencją wyczynowego samochodu sportowego od 45 lat teraz jeszcze lepsze
Super Cars | 16.07.20

Porsche 911 Turbo kwintesencją wyczynowego samochodu sportowego od 45 lat teraz jeszcze lepsze

Porsche 911 Turbo wzorzec od 45 lat, kwintesencja wyczynowego samochodu sportowego w codziennym użytkowaniu. Po wprowadzeniu na rynek 911 Turbo S, następna generacja 911 Turbo Coupé i Cabriolet jest teraz prezentowana - jeszcze mocniejsza, jeszcze szybsza i jeszcze bardziej indywidualna.