Concept Cars | 02.03.22

Nowa era dla elektrycznych roadsterów Polestar O2 Concept Car

Nazwany Polestar O2 kabriolet z twardym dachem to wizja Polestar, która łączy osiągi z otwartym dachem i ekscytujące wrażenia z jazdy ze wszystkimi zaletami mobilności elektrycznej.

Polestar, marka samochodów wyczynowych z napędem elektrycznym, zaprezentowała nowy samochód koncepcyjny, który na nowo definiuje sportowe roadstery w erze elektrycznej. Nazwany Polestar O2 kabriolet z twardym dachem to wizja Polestar, która łączy osiągi z otwartym dachem i ekscytujące wrażenia z jazdy – ze wszystkimi zaletami mobilności elektrycznej.

 

„Polestar O2 to bohaterski samochód naszej marki” — komentuje Thomas Ingenlath, dyrektor generalny Polestar. „Otwiera drzwi do naszej sekretnej komnaty przyszłego potencjału. To przedsmak tego, co możemy zaprojektować i zaprojektować z talentem i technologią, którą posiadamy we własnym zakresie. Wygląda niesamowicie, a możliwość opuszczenia dachu i niesłyszenia silnika obiecuje wspaniałe wrażenia”.


Maximilian Missoni, szef designu Polestar, mówi: „Polestar O2 to nasza wizja nowej ery samochodów sportowych. Łącząc radość z jazdy z otwartym dachem z czystością elektrycznej mobilności, otwiera nową mieszankę emocji w samochodzie. Ale tak jak w przypadku wszystkich naszych samochodów, chodzi nam o coś więcej niż tylko sprinty po linii prostej. Prawdziwa zabawa zaczyna się dopiero wtedy, gdy przekręcisz kierownicę”.

 

Wrażenia z jazdy Polestar O2 zostały zaprojektowane tak, aby były żywe, lekkie i pełne pewności siebie. Przewidywalność i frajda są podstawą ekscytującej, dynamicznej jazdy. Ścisła kontrola nad karoserią, wysoka sztywność i intuicyjna dynamika to nieodłączne zalety specjalnie klejonej platformy aluminiowej, która została zaadaptowana z Polestar 5, opracowanej wewnętrznie przez zespół badawczo-rozwojowy Polestar w Wielkiej Brytanii.

 

Wysoka jakość i sztywność platformy z klejonego aluminium są nastawione na zwiększoną dynamikę reakcji. Dynamika prowadzenia jest napięta również dzięki małym kątom przechyłu i dużemu tłumieniu przechyłów, a zwinność, bezpośrednia kontrola jest liniowa, z doskonałym przyrostem momentu obrotowego.


Wyraźnie powiązany z samochodem koncepcyjnym Polestar Precept, ale mający własny, wyraźny charakter, wygląd Polestar O2 pokazuje, w jaki sposób ewoluujący język projektowania Polestar można dostosować do różnych stylów nadwozia z silnym rodzinnym podobieństwem. Niskie i szerokie nadwozie o zdecydowanej sylwetce, zwarta konstrukcja kabiny 2+2, minimalne zwisy i długi rozstaw osi ucieleśniają proporcje klasycznego samochodu sportowego, ale z wyraźnie nowoczesnym, elektrycznym charakterem.

 

„Ten samochód jest miejscem spotkania technologii i sztuki, precyzji i rzeźby, o zdecydowanej, ale nie agresywnej postawie” – kontynuuje Maximilian Missoni.

 

Aerodynamika jest modyfikowana, aby zmaksymalizować zasięg dzięki ukrytym cechom konstrukcyjnym, takim jak zintegrowane kanały, które poprawiają laminarny przepływ powietrza nad kołami i bokami nadwozia, oraz tylne światła, które działają jak łopatki powietrzne, aby zmniejszyć turbulencje za samochodem.



Maserati MCXtrema, nowa wyścigowa bestia z Tridentu zaprezentowana podczas Monterey Car Week
Premiery | 22.08.23

Maserati MCXtrema, nowa wyścigowa bestia z Tridentu zaprezentowana podczas Monterey Car Week

Wyprodukowano jedynie 62 egzemplarze tego supersportowego samochodu o mocy 730 KM każdy, zaprojektowanego na tor, bez homologacji typu do poruszania się po drogach.

Limitowana edycja TECHART GTstreet R opartą na Porsche 911 Turbo S
Tuning | 18.02.23

Limitowana edycja TECHART GTstreet R opartą na Porsche 911 Turbo S

TECHART GTstreet R zawiera unikalną grafikę autorstwa światowej sławy filipińskiego artysty multimedialnego Ronalda Ventury.

Pininfarina Battista z rekordem przyśpieszenia i hamowania
Super Cars | 23.11.22

Pininfarina Battista z rekordem przyśpieszenia i hamowania

Włoski producent luksusowych samochodów Automobili Pininfarina potwierdził osiągi Battisty hyper GT, ujawniając po raz pierwszy oficjalne rekordowe wartości przyspieszenia i hamowania.