Elektryczne | 02.12.22

Astra Sports Tourer Electric pierwsze akumulatorowo-elektryczne kombi niemieckiego producenta

Producent samochodów z Rüsselsheim pokazał pierwsze zdjęcia na których imponują one nie tylko odważnym i przejrzystym designem, ale także osiągami.


Astra Sports Tourer Electric pierwsze akumulatorowo-elektryczne kombi niemieckiego producenta

Opel otwiera kolejny przełomowy rozdział nową Astrą. Producent samochodów z Rüsselsheim ujawnił pierwsze zdjęcia nowego Opla Astry Electric. Marka z napisem „Blitz” prezentuje w ten sposób pierwszą w pełni elektryczną Astrę produkowaną seryjnie w trwającej od dziesięcioleci historii sukcesu bestsellera klasy kompaktowej. Ale to nie wszystko: w tym samym czasie, co pięciodrzwiowy samochód z napędem akumulatorowym, ta bogata w tradycje marka prezentuje również nowego Opla Astra Sports Tourer Electric, pierwsze w pełni elektryczne kombi niemieckiego producenta.

 

Dzięki temu w przyszłości klienci Opla Astry będą mogli wybierać spośród większej liczby alternatywnych układów napędowych niż w jakimkolwiek innym modelu z „Blitz”. Oprócz wysokowydajnych silników spalinowych, Astra i Astra Sports Tourer są już dostępne jako zelektryfikowane warianty hybrydowe typu plug-in, w tym nowy topowy model, Astra GSe. Gama układów napędowych zostanie wkrótce uzupełniona o akumulatorowo-elektryczną Astrę Electric, którą będzie można zamawiać od wiosny 2023 roku.


Nowy Opel Astra Electric i Opel Astra Sports Tourer Electric podobnie jak wszystkie warianty Astry, imponują one nie tylko odważnym i przejrzystym designem, ale także odpowiedzialnymi osiągami. Silnik elektryczny zapewnia moc 115 kW/156 KM i potężny maksymalny moment obrotowy 270 Nm, oba dostępne od pierwszego naciśnięcia pedału przyspieszenia, zapewniające szybkie ruszanie i przekonujące przyspieszenie. Nowa Astra Electric osiąga prędkość maksymalną 170 km/h. W zależności od preferencji kierowcy Astry Electric mogą wybierać pomiędzy trzema trybami Eco, Normal i Sport.

 

Energia jest magazynowana w akumulatorze litowo-jonowym o pojemności 54 kWh. 102 ogniwa baterii są umieszczone w 17 modułach i zapewniają, że nowa Astra Electric może przejechać do 416 kilometrów. Inżynierowie przywiązywali dużą wagę do wydajnego pakowania i byli w stanie zapewnić wzorowy zasięg przy kompaktowych rozmiarach baterii. Nowa Astra Electric zużywa zaledwie 12,7 kWh energii elektrycznej na 100 kilometrów, co czyni ją nie tylko idealnym, wydajnym pojazdem do codziennego użytku, ale także idealnym towarzyszem oszczędzającym czas podczas dłuższych podróży. Nawet jeśli akumulatorowo-elektryczna Astra wymaga naładowania, oznacza to jedynie krótki „pit stop” w punkcie ładowania. Astra Electric można naładować do 80 procent pojemności akumulatora w około 30 minut na stacji szybkiego ładowania prądu stałego o mocy 100 kW. Ponadto w pełni elektryczna Astra jest standardowo wyposażona w trójfazową ładowarkę pokładową o mocy 11 kW do domowego gniazdka ściennego.


W pełni cyfrowy panel Pure z dwoma dużymi 10-calowymi panoramicznymi wyświetlaczami przenosi kierowcę do nowoczesnego świata kokpitu. Najnowsza generacja intuicyjnego interfejsu człowiek-maszyna wyświetla wszystkie ważne funkcje, takie jak stan naładowania akumulatora lub zasięg, a ważne ustawienia, takie jak klimatyzacja, można nadal łatwo regulować za naciśnięciem jednego przycisku. A dzięki dużemu wyświetlaczowi przeziernemu E-HUD i naturalnemu rozpoznawaniu głosu kierowca może skupić się na drodze i sytuacji na drodze. Liczne systemy wspomagające, od ostrzegania o kolizji czołowej z automatycznym hamowaniem awaryjnym, przez aktywnego asystenta pasa ruchu, wykrywanie senności i ostrzeganie o ruchu poprzecznym z tyłu, po półautomatyczną zmianę pasa ruchu, są zawarte między innymi w nowym Intelli-Drive 2.0 i jeszcze bardziej zwiększają bezpieczeństwo – podobnie jak wiodące w swojej klasie, adaptacyjne oświetlenie pikselowe Intelli-Lux LED z łącznie 168 elementami LED.



Czy wiesz kto jest największym producentem silników na świecie?
Wiadomości | 31.08.21

Czy wiesz kto jest największym producentem silników na świecie?

Już od wielu lat silniki tej marki spotkać możemy dosłownie wszędzie. Aktualnie średnio każdego roku na rynek trafia 25 milionów silników do różnych typów pojazdów i maszyn.

Submarka IONIQ czyli elektryczne pojazdy od Hyundaia
Wiadomości | 10.08.20

Submarka IONIQ czyli elektryczne pojazdy od Hyundaia

Hyundai Motor Company ogłosił dziś wprowadzenie na rynek nowej marki IONIQ dedykowanej pojazdom elektrycznym z zasilaniem akumulatorowym, otwierając nowy rozdział jako lider w erze zelektryfikowanej mobilności.

Nowa Dacia Duster całkiem wytrzymały SUV
Wiadomości | 22.06.21

Nowa Dacia Duster całkiem wytrzymały SUV

Dacia ulepszyła i zaktualizowała swój flagowy model. Ta najnowsza wersja zawiera odświeżone elementy konstrukcyjne, najnowsze funkcje i technologię.