Premiery | 25.05.21

Amerykańska premiera Hyundaia IONIQ 5 Electric CUV

Całkowicie elektryczny model rewolucjonizuje rynek pojazdów elektrycznych dzięki ultraszybkiemu ładowaniu, oraz zasięgowi do 300 mil.

Hyundai Motor North America przedstawił dziś zupełnie nowy model IONIQ 5, elektryczny crossover użytkowy (CUV, crossover utility vehicle) o docelowym zasięgu 300 mil, inspirowany koncepcją Hyundaia 45EV , odpowiednia technologia i najlepsze w swojej klasie ultraszybkie ładowanie od 10 do 80 procent w zaledwie 18 minut. IONIQ 5 został zbudowany na ekskluzywnej platformie Electric-Global Modular Platform (E-GMP) Hyundaia, która zapewnia więcej miejsca we wnętrzu i zoptymalizowaną wydajność. IONIQ 5 jest częścią planu Hyundai Motor Group, który ma wprowadzić 23 modele BEV i sprzedać 1 milion pojazdów BEV na całym świecie do 2025 roku. IONIQ 5 trafi do sprzedaży jesienią tego roku z programem wcześniejszej rezerwacji, który oferuje specjalne korzyści.

 

Silniki elektryczne i konfiguracje akumulatorów dostosowane do każdego klienta

IONIQ 5 jest dostępny z szeroką gamą silników napędowych dostosowanych do potrzeb każdego klienta. Klienci mogą połączyć zestaw akumulatorów 77,4 kWh z dwoma układami silników elektrycznych, albo z silnikiem tylko z tyłu, albo z silnikami z przodu iz tyłu. Najlepsza konfiguracja z dwoma silnikami to opcja napędu na wszystkie koła (AWD), zapewniająca łączną moc 320 koni mechanicznych (74 kW z przodu + 165 kW z tyłu). IONIQ 5 z taką konfiguracją może przyspieszyć od 0 do 60 mil na godzinę w mniej niż 5 sekund. Układ jednosilnikowy z silnikiem z tyłu oferuje 225 KM (168 kW) i napęd na dwa koła (2WD).


Szybkie ładowanie
E-GMP IONIQ 5 może obsługiwać zarówno infrastrukturę ładowania 400 V, jak i 800 V. Platforma oferuje standardowo możliwość ładowania 800 V i może obsłużyć ładowanie 400 V bez potrzeby stosowania dodatkowych komponentów lub adapterów. System wielokrotnego ładowania to pierwsza na świecie opatentowana technologia, która obsługuje silnik i falownik w celu zwiększenia napięcia z 400 V do 800 V w celu zapewnienia stabilnej zgodności ładowania.
Dzięki ładowarce 350 kW IONIQ 5 może naładować od 10 procent do 80 procent w zaledwie 18 minut. Jeśli właściciel ma tylko pięć minut do stracenia, IONIQ 5 może odzyskać około 68 mil zasięgu za pomocą szybkiej ładowarki o mocy 350 kW. Standardowa ładowarka pokładowa o mocy 10,9 kW umożliwia pełne ładowanie w ciągu 6 godzin i 43 minut przy użyciu ładowania na poziomie 2.

 

Wprowadzenie IONIQ 5 to pierwszy krok na drodze firmy do dedykowanych pojazdów elektrycznych, przybliżający ją do osiągnięcia celów czystej mobilności. Po wprowadzeniu na rynek IONIQ 5, Hyundai rozszerzy swoją ofertę BEV o IONIQ 6, sedan elektryczny średniej wielkości, oraz IONIQ 7, duży SUV z napędem elektrycznym.



Podwójne podium dla Peugeot w serii TCR
MotorSport | 08.11.20

Podwójne podium dla Peugeot w serii TCR

Teddy Clairet i Julien Briché pod wrażeniem Peugeota 308 TCR, ponieważ każdy z nich zajął miejsce na podium w ostatniej rundzie European Touring Car Series.

Bezemisyjny nowy Opel Vivaro-e
Wiadomości | 28.04.20

Bezemisyjny nowy Opel Vivaro-e

Opel Vivaro-e jest pierwszym całkowicie elektrycznym pojazdem użytkowym niemieckiego producenta motoryzacyjnego i pojawia się na rynku w momencie, gdy bezemisyjna dostawa towarów i usług staje się koniecznością w wielu obszarach. Dostępny w trzech długościach i wielu wariantach nadwozia. Całkowicie nowy Opel Vivaro-e to w pełni funkcjonalny samochód dostawczy dla firm o najwyższych wymaganiach. Będziemy mogli go zamówić już tego lata, pierwsze dostawy w ciągu roku. Vivaro-e jest produkowany w tym samym zakładzie na tej samej linii co wersje z silnikami wysokoprężnymi.

BMW XM Label Red, najmocniejszy model BMW M, jaki kiedykolwiek powstał
Super Cars | 12.04.23

BMW XM Label Red, najmocniejszy model BMW M, jaki kiedykolwiek powstał

738 KM. BMW M prezentuje jeszcze mocniejszą, bardziej ekskluzywną wersję swojego pierwszego w historii zelektryfikowanego pojazdu o wysokich osiągach.