MotorSport | 02.05.23

Alpine przedstawia model A110 Pikes Peak

Alpine ujawnia pierwsze zdjęcia specjalnie przygotowanego modelu A110, który po raz pierwszy startuje w Pikes Peak International Hill Climb, legendarnym amerykańskim wyścigu do chmur.


Alpine przedstawia model A110 Pikes Peak

Alpine A110 Pikes Peak, zaprojektowany, aby poradzić sobie z subtelnościami wyścigu do chmur na dystansie 19,93 km, to prawdziwe arcydzieło aerodynamiki i konstrukcji silnika, które sprosta wyzwaniom Pikes Peak. Dzięki bliskiej i owocnej współpracy między zespołami biura projektowego Alpine pod kierownictwem Raphaëla Linariego (kierownik projektu) oraz zespołu Signatech kierowanego przez Lionela Chevaliera (dyrektora technicznego) i François Letorta (kierownik projektu), samochód, najbardziej ekstremalne A110 do tej pory , został przekształcony w potężną maszynę wyścigową.

 

Do najbardziej imponujących cech należą mocno zaakcentowane spojlery i deflektory na końcach spojlera, nie wspominając o imponującym tylnym skrzydle generującym docisk w 156 zakrętach toru. Radykalna praca wykonana w Alpine A110R przejawia się również w bocznych progach i dyfuzorze tego wyjątkowego modelu, podczas gdy wlot pojawia się na dachu, aby wtłaczać powietrze do silnika, co daje prawie 500 koni mechanicznych. Wykonano również specjalne prace, aby zmniejszyć masę samochodu do zaledwie 950 kilogramów.

 

W ten sposób projektanci Alpine w pełni uwzględnili wybór skrajności, demonstracji i efektu wizualnego, zachowując przy tym pewne oryginalne proporcje, aby zapewnić, że samochód nadal kwalifikuje się do kategorii Time Attack 1, co jest przedstawione w postaci płetwy rekina w stylu Le Mans na tylnej szybie, która dosłownie przecina masywne tylne skrzydło.

 

Światła otrzymały również bardziej agresywne traktowanie. Dwa niezwykle cienkie paski wycięte laserowo zastępują dwa koła z przodu. Tymczasem funkcje świateł tylnych świateł zostały przesunięte do trzech pionowych segmentów na bocznych relingach i środkowej krawędzi, jako ukłon w stronę 24-godzinnego wyścigu Le Mans, jednocześnie wzmacniając postrzeganą szerokość samochodu, podkreśloną innymi szczegółami, takimi jak jako koła na zamówienie.

 

Ten wyjątkowy Alpine wkrótce wyruszy na szturm na amerykańskie szczyty z zamiarem bicia rekordów. Po debiucie na torze Lurcy-Lévis w dniach 25 i 26 kwietnia model powita swojego kierowcę z Pikes Peak, Raphaëla Astiera, który w przyszłym tygodniu po raz pierwszy przeprowadzi testy samochodu w ostatecznej konfiguracji.

 

Raphaël Astier, zdobywca Pucharu FIA R-GT 2022 w rajdzie A110, poprowadzi pierwszą sesję w Drôme, a następnie w Val Thorens. Francuz, który już czterokrotnie brał udział w imprezie, poleci następnie z drużyną do Colorado Springs, gdzie będą pracować nad ostatnimi przygotowaniami do 25 czerwca 2023 roku.



Mitsubishi powraca do europejskiego segmentu B z zupełnie nowym modelem COLT
Wiadomości | 05.04.23

Mitsubishi powraca do europejskiego segmentu B z zupełnie nowym modelem COLT

Po marcowej premierze nowego ASX, opracowany dla Europy model nowego COLT-a powraca do centrum europejskiego segmentu B, korzystając z sukcesu poprzednich generacji.

Porsche Vision Renndienst, minivan od Porsche?
Concept Cars | 26.07.21

Porsche Vision Renndienst, minivan od Porsche?

Czego kierowcy Porsche mogą oczekiwać od wnętrza przyszłości? Niecodzienna koncepcja aranżacji wnętrza dla maksymalnie sześciu osób.

Donkervoort F22 Bare Naked
Super Cars | 20.10.23

Donkervoort F22 Bare Naked

Trzecia generacja technologii Bare Naked firmy Donkervoort ewoluowała od modelu z limitowanej edycji do w pełni fabrycznej opcji.