Pieszczotliwie nazywana „wyścigiem do chmur”, ta wspinaczka na wzgórze obejmuje trasę o długości prawie 20 km ze 156 zakrętami, rozpoczynającą się na wysokości 2865 metrów.
Pikes Peak International Hill Climb, należący do najbardziej legendarnych wyścigów, jest jednym z najdłużej odbywających się zawodów samochodowych w Stanach Zjednoczonych. Odbywający się w Górach Skalistych od 1916 roku, ten punkt orientacyjny sportów motorowych przeszedł wiele zmian w ciągu ostatniego stulecia, ale pozostaje jednym z najtrudniejszych wydarzeń sportowych.
Pieszczotliwie nazywana „wyścigiem do chmur”, ta wspinaczka na wzgórze obejmuje trasę o długości 19,93 km ze 156 zakrętami, rozpoczynającą się na wysokości 2865 metrów i kończącą się około 1440 metrów wyżej. Samochody, ciała i nerwy są wystawione na próbę. Różnica w ciśnieniu powietrza znacząco wpływa na moc silnika na całej trasie, a kierowcy często muszą radzić sobie z wyjątkowo zakurzoną drogą, zmiennymi warunkami pogodowymi, różnym nasłonecznieniem, ślepymi zakrętami i nieustannym zagrożeniem ze strony wąwozu!
Zawsze gotowe do podjęcia najtrudniejszych wyzwań, zespoły Alpine i Signatech zmierzą się z Pikes Peak w niedzielę 25 czerwca z Alpine A110 Pikes Peak, który był przedmiotem arcydzieła inżynierii, aby uchwycić subtelności tej kultowej wspinaczki.
Toyota Prius piątej generacji debiutuje w Europie wyłącznie z napędem plug-in hybrid, opartym na najnowszej technologii hybrydowej.
Oficjalnie zmierzony i potwierdzony notarialnie czas 6:29,090 minut na torze o długości 20,832 km hipersamochód pobił swój własny rekord o ponad pięć sekund.
W ostatnich latach żadna inna innowacja nie wpłynęła tak radykalnie na obsługę Mercedesów jak samouczący się system operacyjny MBUX (Mercedes-Benz User Experience). W Klasie S zadebiutuje jego druga generacja.