Wiadomości | 07.11.23

Audi TT Roadster Final celebruje dziedzictwo oryginalnej ikony designu marki

Dostępna tylko jako Roadster i wykończona ekskluzywnym dla Audi lakierem perłowym Goodwood Green, który był oferowany jako kolor produkowany seryjnie dla TT Roadster pierwszej generacji.


Audi TT Roadster Final celebruje dziedzictwo oryginalnej ikony designu marki

Zewnętrzne wykończenia zderzaka i elementy boczne w kolorze platynowej szarości są zintegrowane z nadwoziem S line, oferowanym po raz pierwszy w trzeciej generacji TT Roadster i wyposażonym bez plakietki S line, co zapewnia większą ekskluzywność. Uzupełnieniem szarych akcentów nadwozia S line jest szary składany dach. Miękki dach w kolorze szarym był wcześniej stosowany wyłącznie w edycji TT Roadster 20th Anniversary 2019 i jest wyposażony w elektrohydrauliczny układ napędowy, który może podnosić i opuszczać dach w zaledwie 10 sekund, podczas gdy pojazd jedzie z prędkością do 50 km/h.

 

Wewnątrz edycja TT Final jest wykończona skórą Palomino Brown, która nawiązuje do kultowej skóry baseballowej pierwszej generacji. W połączeniu z ekskluzywnym dla Audi lakierem Goodwood Green tworzy ponadczasową kombinację i stanowi hołd dla pierwszej generacji TT Roadster. Co więcej, edycja TT Final jest standardowo wyposażona w rozszerzony pakiet skórzany, który obejmuje podłokietniki drzwi i konsolę środkową tą samą skórą i szwami Palomino Brown, a także czarną skórą pokrywającą pokrywę poduszki powietrznej i maskę zestawu wskaźników. Na kierownicy i osłonie dźwigni zmiany biegów dodano ekskluzywne dla Audi szwy Palomino Brown, a dywaniki podłogowe obszyto lamówką i przeszyciami ze skóry Palomino Brown, aby dopełnić wygląd wnętrza.

 

Fotele sportowe S w modelu TT Roadster są również wyposażone w ogrzewanie na wysokości szyi, które zapewnia ciepło w chłodne dni przy otwartym oknie, a także mają wbudowane mikrofony przy pasach bezpieczeństwa, optymalizujące działanie funkcji Bluetooth i rozpoznawania głosu. Wreszcie, wstawki z włókna węglowego zdobią powierzchnie wewnętrzne, podkreślając sportowy charakter edycji TT Roadster Final.

 

TT Roadster wyposażony jest w czterocylindrowy, turbodoładowany silnik o pojemności 2,0 litra, mocy 228 KM i momencie obrotowym 258 Nm, współpracujący z 7-biegową dwusprzęgłową skrzynią biegów S tronic i napędem na wszystkie koła quattro. TT Roadster może przyspieszyć od 0 do 60 mil na godzinę w zaledwie 5,5 sekundy.

 

W 1998 roku Audi zadebiutowało na świecie swoim TT Coupe, a rok później wypuściło model Roadster. Projekt inspirowany Bauhausem rzucił wyzwanie konwencjonalnym ideom designu Audi, podczas gdy sama nazwa Audi TT stanowiła celowe odejście od zwyczajowej nomenklatury marki, aby podkreślić nowość linii modelowej.

 

Audi TT kończy produkcję tego modelu w 2023 roku, kończąc rozdział kultowego designu marki z czterema pierścieniami.

Wersja Audi TT Roadster Final jest już w sprzedaży na rynku amerykańskim, a sugerowana cena detaliczna wynosi 67 800 USD plus 1095 USD opłaty docelowej.



Całkowicie nowy Rezvani Vengeance czyli najbardziej wytrzymały trzyrzędowy SUV na świecie
Tuning | 11.10.22

Całkowicie nowy Rezvani Vengeance czyli najbardziej wytrzymały trzyrzędowy SUV na świecie

Najmocniejszy model kalifornijskiej firmy, który oferuje również nowy kuloodporny pakiet wojskowy. Cena już od ćwierć miliona dolarów.

Ponad 320 km na godzinę w nowym tunelu aerodynamicznym Rolling Road
Wiadomości | 13.06.23

Ponad 320 km na godzinę w nowym tunelu aerodynamicznym Rolling Road

Ford ma nowy, najnowocześniejszy tunel aerodynamiczny, który umożliwia ulepszone badania i rozwój aerodynamiki dla pojazdów elektrycznych, hybrydowych i gazowych nowej generacji Forda.

Bentley ogłasza zakończenie produkcji 12-cylindrowego silnika
Wiadomości | 23.02.23

Bentley ogłasza zakończenie produkcji 12-cylindrowego silnika

Po wyprodukowaniu ponad 100 000 jednostek kultowego silnika W12, firma Bentley zakończy jego produkcję w kwietniu 2024 roku.