Wiadomości | 07.11.23

Audi TT Roadster Final celebruje dziedzictwo oryginalnej ikony designu marki

Dostępna tylko jako Roadster i wykończona ekskluzywnym dla Audi lakierem perłowym Goodwood Green, który był oferowany jako kolor produkowany seryjnie dla TT Roadster pierwszej generacji.


Audi TT Roadster Final celebruje dziedzictwo oryginalnej ikony designu marki

Zewnętrzne wykończenia zderzaka i elementy boczne w kolorze platynowej szarości są zintegrowane z nadwoziem S line, oferowanym po raz pierwszy w trzeciej generacji TT Roadster i wyposażonym bez plakietki S line, co zapewnia większą ekskluzywność. Uzupełnieniem szarych akcentów nadwozia S line jest szary składany dach. Miękki dach w kolorze szarym był wcześniej stosowany wyłącznie w edycji TT Roadster 20th Anniversary 2019 i jest wyposażony w elektrohydrauliczny układ napędowy, który może podnosić i opuszczać dach w zaledwie 10 sekund, podczas gdy pojazd jedzie z prędkością do 50 km/h.

 

Wewnątrz edycja TT Final jest wykończona skórą Palomino Brown, która nawiązuje do kultowej skóry baseballowej pierwszej generacji. W połączeniu z ekskluzywnym dla Audi lakierem Goodwood Green tworzy ponadczasową kombinację i stanowi hołd dla pierwszej generacji TT Roadster. Co więcej, edycja TT Final jest standardowo wyposażona w rozszerzony pakiet skórzany, który obejmuje podłokietniki drzwi i konsolę środkową tą samą skórą i szwami Palomino Brown, a także czarną skórą pokrywającą pokrywę poduszki powietrznej i maskę zestawu wskaźników. Na kierownicy i osłonie dźwigni zmiany biegów dodano ekskluzywne dla Audi szwy Palomino Brown, a dywaniki podłogowe obszyto lamówką i przeszyciami ze skóry Palomino Brown, aby dopełnić wygląd wnętrza.

 

Fotele sportowe S w modelu TT Roadster są również wyposażone w ogrzewanie na wysokości szyi, które zapewnia ciepło w chłodne dni przy otwartym oknie, a także mają wbudowane mikrofony przy pasach bezpieczeństwa, optymalizujące działanie funkcji Bluetooth i rozpoznawania głosu. Wreszcie, wstawki z włókna węglowego zdobią powierzchnie wewnętrzne, podkreślając sportowy charakter edycji TT Roadster Final.

 

TT Roadster wyposażony jest w czterocylindrowy, turbodoładowany silnik o pojemności 2,0 litra, mocy 228 KM i momencie obrotowym 258 Nm, współpracujący z 7-biegową dwusprzęgłową skrzynią biegów S tronic i napędem na wszystkie koła quattro. TT Roadster może przyspieszyć od 0 do 60 mil na godzinę w zaledwie 5,5 sekundy.

 

W 1998 roku Audi zadebiutowało na świecie swoim TT Coupe, a rok później wypuściło model Roadster. Projekt inspirowany Bauhausem rzucił wyzwanie konwencjonalnym ideom designu Audi, podczas gdy sama nazwa Audi TT stanowiła celowe odejście od zwyczajowej nomenklatury marki, aby podkreślić nowość linii modelowej.

 

Audi TT kończy produkcję tego modelu w 2023 roku, kończąc rozdział kultowego designu marki z czterema pierścieniami.

Wersja Audi TT Roadster Final jest już w sprzedaży na rynku amerykańskim, a sugerowana cena detaliczna wynosi 67 800 USD plus 1095 USD opłaty docelowej.



Audi grandsphere concept
Concept Cars | 02.09.21

Audi grandsphere concept

Luksusowy sedan z napędem elektrycznym jak prywatny odrzutowiec na drogę. Na targach IAA 2021 Audi prezentuje studyjne studium Audi grandsphere concept.

Porsche 911 Turbo S MONOCHROME
Tuning | 23.09.24

Porsche 911 Turbo S MONOCHROME

TECHART prezentuje MONOCHROME i tym specjalnym modelem świętuje 50 lat silników Porsche Turbo. Jako fani Porsche nie możemy tego zignorować.

Rewolucyjny HiPhi X uzyskał homologację UE w rekordowym czasie
Elektryczne | 20.04.23

Rewolucyjny HiPhi X uzyskał homologację UE w rekordowym czasie

Jeden z najlepiej sprzedających się luksusowych samochodów elektrycznych w Chinach gotowy do wejścia na rynki europejskie.